Sunday, January 23, 2011

MACAM MANA ORANG ORDER SUSHI EK? ERR

salam

sekarang ni aku tengah tengok drama salah kerop kat tv2. lawak giler. terguling2 aku gelak. kahkahkah. best. korang pergi la tengok. cepat2. mula pukul 10 tadi. weeee

aku kan harini nak cerita pasal sushi. tadi tetiba dok main game sushi go round kat google pulak. hakhak best jugak. lama tak layan game ni. dulu rajin sangat layan. best gila. sampai aku boleh hafal la resepi2 dia dan senang je nak masak untuk pelanggan. sampai sekarang hafal lagi. keh3. korang search aje sushi go round kat google. ada la game tu. best!


ni la gamenya.


sepanjang aku hidup, aku tak pernah makan sushi. dan aku tak penah langsung masuk dalam restoran sushi dan aku tak pernah tengok orang makan sushi depan aku. tak penah. tak penah. tak penah. kat kulim kan ada sushi king. kalau lalu je, kitorang usha2 dalam tu dari luar. hehe macam mana ek diorang makan?

setahu aku pakai chopstick kan? aku berhati2 sebut perkataan chopstick ni sebab aku penah tersalah sebut, aku baru lepas makan chicken chop, aku tepon mak aku, aku cakap tengah makan chopstick. mak aku pun pelik. haha so aku kena fikir panjang sebelum sebut perkataan tu lagi..weee


jom layan pic kat restoran sushi king yang aku amik dari google. banyak gambar, aku copy yang ni aje la..










 pun rasanya tak penah makan. hehe aku selalu usik , ajak makan sushi. haha bila usha2 kat situ, tak de orang melayu, tak jadi masuk la. ahaks. lepas tu tengok macam ada train bergerak. lagilah aku pening. memanjang tak jadi makan sushi! hahaha!!

korang pernah makan sushi tak? kalau pernah, tolong ajar aku macam mana cara nak order sushi? adakah sama macam order pizza? adakah wajib makan guna chopstick? apa yang dalam train tu? kenapa bergerak2? kang tak sempat amik makanan macam mana. keh3. banyak betol soalan. serius, aku nak tahu sangat. aku rasa aku nak ajak sapa2 teman aku makan sushi. tapi aku harap mestilah orang tu sporting dan tak gelakkan aku. hahaha

tolong ek.. tolong ek.. tolong ek... :)

18 comments:

ada aku kesah said...

huahua..
makan je macam biasa..
sal order tuh amek je sushi yang kita nak..
xpon try ja dulu sushi yg jual dekt jusco dgn tesco tuh
sedap jugak :D

Unknown said...

try ler makan. best. sushi ni peberet saya. kat kaytee ada satu restoran sushi. no bad lah..sedap jugak bila dah masuk dlm mulut..

Faiq Roslan said...

haha.. nnt kita pi =p

Mr.TN_SkY said...

Sushi SkY pun xpenah makn...aha..cam xbese je mkn mentah2 =_=

ha..SKY dah follow k..datang dari kaki blogger :-)
Feel free to visit mine :-p

3 Happiness Versus 1 Pain, Who will win???

Scorpio Warrior said...

hihiihih. dulu2 pon ngeng sbut chcken chop tu chopstick. haha. skang da ok =p

PriNceghOstz said...

lapa plak Mr.O tgok sushi2 tu..hehe

ch!natsu said...

hehe tryla.. c0mfirm nnti nak lg..
haish2 bc entry nie trus ngidam nak sushi.. hoho~

Iryd and Pitt's little diary said...

sedap sushi..tapi nak rasa betul2 mai la jepun..saya leh tunjuk mana kedai sushi best..makan ngan wasabi baru terangkat..:)

Ilmuna Abdul Azis said...

wah...bestnya mkn sushi...sedap ke? org kata mentah...mcm tak sedap...haha...

mie said...

order cam biasa je....
yang railway stesen tu..
kena pandai pulih..
harga ikut warna pinggan..
heheee

ILA HonEyBuNNy said...

sukanya sushi2.....sedap....

Aleen Aiden said...

alin xpnah jejak sushi king,kwn alin pesen giler sushi.taim kat umah sewa klo dtg penyakit teringin die 2,die beli kat jj je.keh3

FazMelati said...

hahahh!!! i penah main game tu!! besttt2! tapi bila dh byk stage mkn susah nak main! =))

anyway, sushi mmg sodap! =)

merahitujambu said...

try laa rugi x g mkn sushi tau.kurang2 nya bila org ty kamo penah mkn jawapannyaa YAA..hehehe

evalovevo said...

patin..sushi mg cdap...ciap jd mmbership sushi king ni..
pebret aku,.inari boat kani mayo(isi ketam) ngn tori karage..(ayam)..hg nk mkn try ni dlu..

tp kn nk gtau,.jgn kt mkn sushi king..hwaa..aku dh serik..c0z da mknn yg d cmpur dgn arak..hukhuk..balek ak search kt google,.dowg ckp,mmg byk mknn yg xcmpur arak,.tp tkot bekas yg d0wg guna tu yg d cmpur dgn yg biasa..hukhuk..>,< takott...xmo p dh..

*wahh byk lak ak celoteh..* tp ni utk kebaikan sume owg..huhu

kindergartenlibrary said...

comel gambar ..:)

platipus said...

pnjg nya kau tulis.

kau ptot tau aku mengambil masa sgt lama utk habis baca
grrr

naseb baik aku syg kau!

Hanim Mahali said...

tak perlu pakai chopstick pun asal dah basuh tangan dulu sebelum datang makan sushi tu. Nak order sushi tak perlu panggil pelayan. Amek je kat train bergerak tu. Pinggan berlainan, harga pun lain. Tak perlu riso, harga dah letak kat meja. Pelayan hanya datang untuk amek order air and makanan lain. ^_^

ARTIKEL RAKAN BLOGGER