Thursday, January 13, 2011

KUCING YANG MANJA TAPI TAKOT DENGAN FLASH KAMERA. KEH3

salam..

cukup la 3 entry pasal contest/giveaway tadi. keh3. entry lain pasal contest/giveaway akan menyusul pada hari lain memandangkan tarikh tutup lambat lagi. biar lambat asal selamat okay?

kali ni aku nak cerita pasal kucing. kucing sapa? bukan kucing lagi. ni kucing kesayangan aku. muah muah. punyala sayang tahap kucing kat dia ni. dia pun sayang aku. dia penah tulis status kat facebook cakap dia sayang aku. erk

kucing ni aku panggil dia meow saja. meow meow. nanti dia lari la datang kat aku. dulu2 dia ada anak. sapa2 yang ikut entry aku dari masa aku praktikal dulu, ada kan aku cerita pasal anak kucing yang aku sayang. hehe aku malas nak godek2 balik cari entry tuu.. wee. dulu2 dia ada anak, 3 ekor. dua ekor warna oren. seekor warna hitam. tapi sejak2 aku masuk sem6, aku tak tau la anak2 kucing tu pergi mana. aku balik je rumah untuk cuti sem, kucing dah tak de. yang ada ibu kucing je. anak2 tak tau pergi mana. sob2

aku sayang sangat2 kat kucing. aku suka kucing dari aku kecik2 lagi. tapi aku tak penah lagila bela secara rasmi. cuma kucing2 kat belakang rumah yang menjadi peneman. samaada rumah kat kulim atau pun kat kemaman. hehe dan aku seronok sangat sebab  pun suka kucing. yihaaa. best woo. aku memang cari lelaki yang suka kan kucing. dan tak sangka pun suka kucing.

jom2 kita layan gambar kucing. kepada sesiapa yang tak suka kucing, belajarlah sayangkan kucing!!



dia bunting sekarang. tak tau yang ke berapa kali ni. masa ni aku snap senyap2 masa dia tengah tido. keh2. suka tengok gaya dia tido.



dia dah celik mata. hehe


last2 bangun terus. kah3. aku jahat, suka kacau dia tido.weee


hari2 aku bagi dia makan nasi berlaukkan ikan. tengahari sekali, malam sekali. bila petang2 mak aku buat kuih ke apa ke, goreng apa2 ke, dia mesti makan. dia penah makan lempeng, goreng pisang, keropok lekor, cucur udang. kalah manusia =,=


dua hari lepas, baru aku tau dia takot dengan flash kamera. hehe dia kalau aku datang kat dia, dia mesti baring2, guling2, nak manja2 la kan. waktu tu malam. aku snap2 gambar dia guna kamera pastu on flash. kakaka. dia lari. peh. takot. aku rasa fobia sudah. kesian dia. takot dengan flash. sakit mata kot. hehe


larian hari pertama:


lokasi: belakang rumah aku.


larian hari kedua:





kesian kat dia. keh2. nak buat macam na. saja nak buli. kui3. tapi bila aku panggil meow2, dia mesti datang balik. aku pegang je kamera, dia terus lari. wakaka

kucing ni sangat la manja. huuu sama macam anak2 dia dulu. huhu aku risau kalau sehari dia tak datang rumah, dia makan ke tak nanti, macam2.. tapi boleh kata hari2 la dia datang rumah. selalu tido kat belakang rumah aku.

cuba lihat mata dia, dia rabun. mata sebelah tak nampak. tertutup sikit, aku tak tau sebab apa. so dia tak nampak sangat, aku letak nasi depan dia pun, dia buat dono je, kena angkat dia pastu letak ikan kat mulut dia baru dia makan. keh3

dan tadi, sebabkan dia tak nampak, aku pulak panggil dia nak bagi makan, meow meowww. dia lari sepantas yang mungkin lepas tu toinkkkk, terlanggar penyapu mak aku. nasib baik kepala tak benjol. keh3

dan setakat ni, aku tak penah tengok lagi video2 pasal kekejaman manusia terhadap kucing. banyak ada kat facebook kan, aku memang tak boleh tengok dan takkan tengok. aku sayang kucing sangat. video2 macam tu boleh mendera perasaan aku kot. heheh

korang suka kucing ke tak? baik ngaku. survey kat fb aku, ada 4 orang yang like. 3 perempuan. seorang lelaki, diorang tak suka kucing. anda?

18 comments:

areripe said...

lawak betul kucing ini, tapi pelik kan kat malaysia banyak warna kucing ni....

DAUD said...

pembuli kucing...
x baik tau. haha

shahsyaz said...

comotnyer dier!!!!

DiaUmaiNiNaz said...

kembar seiras la..sama cm MIKO i..heee. Thanks support me..

Wan Fakhrul Rin said...

ape da.. org maw lepak2 pn kaco.. tensen kucing tuhl.. haha

fadzlina said...

comeynye//dlu ade kucing wrne ni..ktorg bg nme Wok. skg dye da mati..RIP wok..=(

fadzlina said...

comeynye//dlu ade kucing wrne ni..ktorg bg nme Wok. skg dye da mati..RIP wok..=(

Gen2Merah said...

weeehe.. Comel kan kucing ni. Tapi warna bulu dia tu nampak comot sikit.. ngehehe

platipus said...

aku suka kucing!

cik teyn said...

kite takot kucing.. weeeee :)
da follow dis blog. thx sudi sggh kat blog kite :)

cik teyn said...

kite takot kucing.. weeeee :)
da follow dis blog. thx sudi sggh kat blog kite :)

Puteri Iqa Izyan said...

huaaaa... baru semalam jerit2 kat bilik org lain sbb takut kuceng :P

::nuRuLaDHar:: said...

hihi cute sangat! ehee dasat eh kucin skunk mkn kalah kan kite2 jek..bhahahaa

MiszMaryaNe said...

suka kat kucing jugak,
comey sangat, hehe

maCy said...

comel! ade cekelat2 ;D

ieMa ackLes said...

haha..
comey je tkt camera...

mie said...

ada bakat jadi model kucing ni..
ehheheee

nora said...

siap tutup2 mata bagai tu, kalah artis dh ni huhuhuhu

ARTIKEL RAKAN BLOGGER