Sunday, January 9, 2011

KALAU NAK FOLLOWER RAMAI SEKALIPUN, JANGANLAH SAMPAI MENIPU~

salam

benda ni dah lama aku simpan dalam hati. serius. tetiba aku rasa nak tulis. ni penulisan umum. aku tak kan cakap apa nama dia, apa link dia. sapa yang makan cili mestilah rasa pedas..takkan rasa manis pulak kan? err

aku rasa ramai dah yang tulis kat entry diorang pasal bab follower ni. tak suka follower yang datang blog semata2 suruh kita follow dia.. contoh ayat: i follow u.. follow me pleaseeee.. dah biasa la aku jumpa. kat chatbox aku banyak. kahkahkah. aku tak la rasa apa2..

aku tak la rasa nak marah langsung sebab biasalah orang nak tambah follower dan mendekatkan diri dengan blogger2 yang lain. ada setengah orang jenis kumpul2 follower je, bukan dia nak follow balik. mungkin sebab tu kot diorang kata macam tu..errr

aku pulak jenis tak kisah la orang tu cakap dia follow aku ke tak, asalkan follower aku meningkat, aku akan follow diorang balik. samada aku cari kat chatbox atau pun aku tekan profile diorang. yang aku tak follow balik iaitu blogger yang langsung tak tinggalkan jejak bagi link ke, ataupun bila aku tekan profile tak ada pun link dalam tu. aih. mana aku nak cari.

yang rasa2 yang membuatkan aku bengang adalah, ada seorang ni. jantina aku tak kenal pasti. err. dia suruh aku follow dia balik sebab dia dah follow aku dah. lepas tu siap la ada tinggalkan link. aku usha2 profile dia, aku tengok follower dia hampir 300. okay. ramainya. aku tak kisah sangat.,

aku tengok follower aku tak de pun nama dia. aih. pelik. okay. fikir positif, mungkin dia dah follow dulu2 cuma tak bagitau. mana tau dia muncul balik ke, pastu aku bukak la bahagian profile diorang. ada tunjuk list blog yang diorang follow tu.

eh blog aku tak de punn. ke aku salah tengok ni? aku usha satu2 tetap tak de. yang masalahnya dia follow orang lebih kurang 20 orang je. tapi follower dia 300. pelik. padahal dia sendiri yang dok teriak2 kat blog orang cakap dah follow dan sila follow dia balik.

apa kes ni? tak best la setakat nak kumpul follower banyak2 dan bangga bila ramai follower tapi entry? alahaiii. lepas tu dia tak follow orang pun. setakat 20 orang je. giler. ni luahan hati aku okay. aku rasa agak2 kecewa la kan. aku bukan nak suruh orang ramai2 follow blog aku. aku tak penah paksa pun. tapi ni dah kes menipu ni. adoii.

kalau betol beliau nak suruh orang follow blog beliau, jangan cakap * i dah follow u nii. sila la follow i balikk* cakap aje la. *rajin2 la ke blog i dan kalau sudi follow i la.* kan lebih manis ayatnya tuuuu..

aku rasa dia jenis blogger yang suka unfollow blog kot. itu pasal dia follow 20 je. grrr

27 comments:

Hakeem Yusof said...

haha . jap2 penting ke folower banyak ? aku tak kesah pon folower ramai berjuta . yang penting bila kita buat entri baru ada feedback dari orang kan . walaupon yg komen tu tak folow kita . mcm aku sekarang ni la .

Fara said...

biasa la tu..
sama jugak macam nufnang..

pernah dapat y macam ni
" i dah klik u.. klik la i balik erk"

ok i pun p la konon2 nak klik dia.. orang berbudi kita berbahsa.. chewah..

tapi sayang.. time tu nuff dia tidur..
aii pun terlogin my nuff jugak... erh tak tau la ter or sengaja..
tengok2 valuue nuff sama jerk..
tipu rupanya..
tapi tak kesah pun..
cuma tak suka cara dia menipu..
it just.. "ko ni over ar"

hehehe... terpanjang lak.. ok...=p

Kak Amy said...

adoi macam nie pun ada ke..ish3x...

p/s: amy singgah sini dan follow kalaua da masa jemput la singgah di sinar raudah ye..salam kenal

Anonymous said...

memangg tak patot lah kalau mcm tu..

tak payah la nak tipu2.. >.<

haih.. apa nak jadi laa.. >.<

KECIK said...

hehe , saye faham perasaan itu . perkara biaselah . tapi care mereka mungkin salah untuk mengumpulkan followers . hehe ;) tak pelik dah kan dalam dunia blogger ni . tutup mate je kalau nampak ;P

Pendekar Berkuda said...

hehehe~!

sampai macam tu sekali nak check orang yea?

Ah lantak~! biarkan je la... kalau dia nak follow tak nak follow... biarkan saja... buat apa nak pening2? huhu...

ni pun follow awak sebab keluar num cantik...666...kalau tak... pangkah saja..hehe...jangan emo taw taw taw... nyiahahaha...

Puan Anim said...

aku pn same pndapat cm hg fatin..selalu aku folo blog yg aku baca..lain2 tu aku folo bila aku tringt nk tekan button tu..kdg2 lupa..hehe..tp yg menipu tu mmg nmpak sgt juz copy paste komen.anto kt sume org.haha

Anonymous said...

uishh... ada jgak ea case camni. gila r!
aku klo aku xrasa entry dia best, mmg aku xfollow r even dia follow aku. lgpun bg aku, follower ramai pn tp entry ntah hape2, xguna jgak..kn?~
-iceq-

jannsheffie said...

selalu jadi eh camtuh..act penah gak n salu owg shout ckp da follow tp bla cek semule xde pun..haizzz~~~tak baik camtuh...nak enjoy blog kene la ikhlas kannn~~btw da rempit kat cni :)

budakhitam said...

betol2.. o_L pon dah kena..

Anonymous said...

betul tu cek fatinnn

Zeanne said...

haha sis , anne pernah kena macam ni..entah2 orang yang sama..hahaha

mizayusof said...

miza selalu sangat kena macam ni. tinggalkan kat shoutbox "i dah follow you, follow me back please" bukan tak nak follow tapi menipu namanya nya tu. serious tak suka. nak follow ke tak follow ke biarlah ikhlas dari kita sendiri kan. tak perlu paksa memaksa :)

Nurfazilah Cipa said...

tq yerk..cipa da tuka da..hehehhe~

NuSaNa NoSa 91 said...

fatin... lain kali kn, gi blog org tuh.. pastu shout " i dah follow u blek.. thanx a lot ".. padahal kita xfollow blek pon dia.. wahahahaha~ biar dia malu kot.. hik3~ ^_^

Anonymous said...

biase la tu nk2 dye follow then lpas org follow blog dye,dye remove lak org y dye follow,hahah2!...papepon sabr je la kan..

tricksrex said...

betol la tu agaknye lepas die follow,die unfollow balik haha

Noor Fatin said...

hakeem: haha penting jugak la bagi orang2 tertentu, bagi aku tak sangat. hehe tapi follow la dgn seikhlas hati :)

fara: betol tu. jgn la mharapkan org lain klik2 nuff kita, biar kita klik nuff org dluu.. :)

amy: mesti la ada. heeh thanx amy :)

queen: betol tu. kalau ye pun jgn la menipu kan. mcm2 lagi cara yang lebih baik dr menipu :)

kecik amirah: selalu sgt dah tutup mata apa salahnya luahkan kata hati =p

pendekar berkuda: sy susah la nak check balik kat profile org,ni sbb dia beria2 sgt nak sy follow dia, pastu ckp dah follow sy dah. sy tgk kat kotak follower xde pn..kekeke. tu yg sy cari :) thanx! :)

cik animob: betol jgk. haha dia mgkin dia main paste2 sampai terlupa nak follow blog org tu..keh3

iceq: yup syg. betol tu.. :)

jann: yup. apa2 pn kita buat mesti la ikhlas. kalau dia ikhlas follow org tu, org tu tak teragak2 nak ikhlas balik follow dia :)

o_L: wuu. dunia blogger. semua ni takkan penah dapat dinafikan.

carl: ye la cik carl :P

anne: oppsss. xtau la anne. haha mgkin kot =p

miza: betol tu miza. sy sokong. kita xpaksa pn diorg. follow biarlah dgn seikhlas hati,,

cipa: cipa tukar apa? xpaham. hehe

nusana: haha malas la pulak. keh3 tapi xtau la kot2 lpas ni try :P

seny: tu yg sy ragu2. rasa2 dia buat mcm tu..heee

Balqis Riza said...

tak penting la follower ni bg aku..
sukati la nk follow ke tak..
kalau aku, org tglkan link suruh follow die dgn alasan die dh follow aku, aku akan pergi blog die n check, berguna tak kalau aku follow..

ejaan die kalau die TyPezz Lyk ThIZZZ jgn harap aku nak follow..

kalau ejaan cm bdk umur 3thn jgn hawap la akuw nak follow..xde mace la nk follow belog owang tak retiw eja..

kalau blog die psl percintaan die je, haram aku nk baca..byk lg bende berfaedah..

tu antara blog yg aku TAKKAN follow wpon berjuta kali die tglkan link suruh aku follow..

Kak Amy said...

tahniah tau coz awak follower yang amy cari..amy dah print screen , thanks erk..nanti emailkan amy name , alamat , dan no telefon ye di amy_syaquena@yahoo.com

Unknown said...

muahha..hurm bagi aku la ek..yang follow aku..mmg aku tak jamin follow balik..aku hargai le deorang follow aku..mmg deorang pon leh dikire pemangkin semangat..yang komen tu lagi la kan..yang view blog kite pon same gak..sume ader peranan..

Chuck said...

nak buat macam mana. sekarang memang mcm tuh kan. semua nak kuantiti tapi tak jaga kualiti. haihh.

platipus said...

kah3..abaikan dia

platipus said...

kah3..abaikan dia

cik-terompah said...

alahai... ada jugak spesis gini.. tah pape tah...

MJ said...

wah..teliti gitu... :)

Noor Fatin said...

balqis: ramai la blogger baru2 yg taip mcm tu. slalunya budak sekolah la. hehe thanx bal :)

amy: thanx! dah send dah!

jiji: betol tu.. huhu..masing2 ada peranan.

chuck: yup. ramai mcm tu dah..huhu

tipus: pas aku tulis entry ni aku trus terlupa link blog dia. keh2

cik-terompah: mesti la ada..:)

mj: kdg2 aje. tetiba tergerak hati nak cari. keh3

ARTIKEL RAKAN BLOGGER