Friday, January 14, 2011

KERJA SAMBILAN MENAIP DI RUMAH~

salam

sebenarnya aku buat post ni nak mintak pendapat korang. pasal kerja sambilan menaip kat rumah. aku rasa macam berminat pulak. sebab aku dok rumah sekarang ni., tak kerja lagi. apa salahnya tambah pendapatan kan? ada juga duit.. hehe

ramai sangat cakap yang benda2 ni menipu sebenarnya. aku tak nak la kena tipu kan? haha aku tak penah terbabit lagi dalam hal2 ni. aku penah tolong kawan aku buat benda ni, aku tengok dia dapat income yang banyak. serius. tak tipu. dia sendiri yang cakap.

aku pulak dari online macam ni, rasanya nak join jugak. tapi masalahnya bila aku google semalam, banyak sangat pulak dah pasal kerja sambilan menaip kat rumah ni. banyak sangat laman web. so aku pun tak tau yang mana betol, yang mana tipu dan tak bayar langsung hasil kerja kita.

boleh mintak pendapat korang? kalau ada antara blogger yang penah buat benda ni, kongsi2 la cerita. nak tau jugak kan. kat laman web mana yang betol2 punya dan tak menipu?

segala kerjasama dan pendapat korang amat aku hargai :)

74 comments:

merahitujambu said...

wa..good idea.moga berjaya yaa..dpt income banyak2 belanja ok.=p

MR. SYAH said...

xpernah join menda2 camni.. try r tanya member yg prnh cuba tu.. dia guna laman web maner..

Noor Fatin said...

merahitujambu: kekekek boleh2 :P

mr syah: contact dia xdapat dhh..wuu tu yg tanya blogger2 pulak ni..huhu

Saya Nina Syakira said...

kalo ad bgtaw kat nina..nina na gak :)

KNS said...

try keje ngn company yg member awk join tu ;)

p/s : Persahabatan Itu Pemanis Hidup

HamidWati said...

kalau dapat..bagitaw..nak juga cuba2..

nur hidayah said...

haa try la tny membe tu dia keje under ape? pastu gtau aku skali :P

Kak Amy said...

hai dear ,

akak suggestkan adik cari company yang betul-betul buat job tue sebab staf akak pernah kena tipu.Klau betul-betul nak buat adik cari company yang buat tender untuk kemaskini data entry punya..

ahmad endo said...

ko pegi je kat wangcyber.com...kat ctu banyak cket info...pasal ada jugak yang scam...tak pun ko buat je blog jadi ribu2...hehehe

Anonymous said...

macy pna dgr tp xpna cuba. huu

. said...

tak penah join
tp good luck untuk ini!
=)

Hanisah Safian said...

dah kaye nanti blanje boleh? hekhekhek :P

ENCIK TIKUS said...

aiyoo tak bole tolong laa, xd pengalaman lg pasal benda nie.. hihi =)

Unknown said...

dah lama dengar pasal ni tapi rasa ragu-ragu lah.. better cuba selidik dulu. jgn sampai tipah tertipu

Mohd Hazwan said...

kebanyakannya scam....
kena pandai carik..
banyak dah kes type-type data ni
rasanya pernah masuk tv dulu

Ammar said...

Sebelum nak join tu pastikan kaji dengan teliti dulu...sebab sekarang ni banyak tipu. Nak dui free tak? Jom lah join contest ni.

http://jomklikblog.blogspot.com/2011/01/rm-300-untuk-follower-bermula.html

Hanys Najib said...

takpernah buat..try tanya member yang pernah buat tu..
hmm..macam bes je keje ni, hehe

btw, jom
http://hanysapek.blogspot.com/2011/01/update-hadiah-contest.html

za said...

x penah lak wat keje sambilan ni.. huhuhu

acul said...

mende ni menipu. rata2nya die mintak bayaran untuk mulakan. kalo da mintak bayaran mesti la da kes penipuankan. so elakkan dr ditipu. nak kerja part time menaip cari je kat company2 besar dan offer part time. kalo rajin carik dpt la :)

mie said...

gue pun teringin..
tapi xberani nak try..
heheee

Noor Fatin said...

nina: okay nina. hehe

nasuha: sy cari dia dah xdapat..waa. xtau dia pegi mana..wuu

hana: okay2. skrg xdapat lagi. hehe

hidayah: aku cntct dia xdapat dh. hehe okay2!

amy: hye akak. ok2. thanx! serius mmg takot kena tipu.. wuu sbb byk sgt laman web. xtau yang mana satu betol..

ahmad endo: aku dah bukak blog tu. cmm xpaham je. keh3. susah nak buat blog jadi beribu2 la..kekeke

macy: sama la. tingin jugak nak cuba. huhu

niz: thanx!!

hanisah: bleh aje. keh3

encik tikus: hik2 xpe2. :)

mata hati: sama la. hati rasa ragu2 tu yang tak berani nak join lagi skrg..wuu.. susahnya nak tau yang mana yang betol2..

hazwan: skrg cari xjmpa2 lagi..huhu isau jgk

ammar: tu la. kena siasat btol2 tapi xpndai la. hhe okay2! nanti sy join.. wee

hanys: xdpt contact kawan tu.. huhu tau xpe.. best

za: hehe xpenh jugak..wuu

acul: aah. smua yang sy tgk mcm tu. kna pndaftaran, rm20 la rm70 la. sbg modal. tu yg malas tu.. huhu. kang lesap mcm tu kang. ades..

mie: haha aku pn. bila ntah nak berani. keekke

miszes ugly said...

pernah try dulu,after spm
penipu.dia suh bank in duit sebab nak hantar risalah.20 je kut.
tapi masalhnye.die suh kita buat ape yang die buat.antar artikel yang sama pasal menaip dirumah,then sape yg berminat bank in duit kat kite.
nmpak terang2 penipu.
lepas aku bank in terus aku tak buat.halal je la 20 ringgit tu.janji aku tak tipu org pasal artikel tu.ingatkan keje.

tapi tak tahu la plak kalau kau punye betul betul keje.ape2 pun good luck.beware je!

kerja sambilan said...

Kepada yang nak cuba kerja camtu, cek la dulu, betul ke tak....

Anonymous said...

http://digitalvalley.weebly.com/index.html

cuba kt sni..xtahu la btol ke x..
tp kalau jdi gtau ea..kbykan website mintak bayaran pndftrn tp yang ni xde pun..mgkn ni mmg dr btul2 sykt asal, yang lain2 tu amek untung..mgkn la... kalau dpt info tlg email sy..

hazmie2903@yahoo.com (zatie)

PrINCeSz YaNa said...

sebenarnya yna penah wat... dlm 3-4bulan kot.. x yah kuaq wet pendahuluan pon...
dpt rm1000+-

sgt2 berbaloi tapi skang xder wat dah
sebab org yg incharge tuh kate company tuh dh xder hmmmm

yus said...

saya pon berminat dengan kije ni..tp rata2 kata suma penipu..erm klo sesape ade info berkaitan kije ni yang x menipu..bagi la info..tq

missStrikeOne said...

alamak tak dpt tlg ler.. xsure.xde pngalamn sal bnda neh

scha_eifa said...

ait,
scha ade join yg kat mjlh,edrkn artkl npghntrn brg dr klg.so join le,ble dpt bnde 2,hampeh..artkal yg mlmbk2,rgster je dh duit,nk fotostat mende 2 pon dh kne gne duit..abs 2rat lbh duit abs kat citu,klo bnde yg fatin nk wat nie ok...scha pon nk join jgk blh,income x dew ssh la..ag nk dkt raya nie..warGGHhhh,png2..scha bmint jgk,tp klo rgstr dh kne duit...x mou la,dh tobat...wahhwawawa...klo btol jgn lpe g tau k....

scha_eifa said...

ai,scha bmnt nk join...
klo btol roger2 la ye..
sblm nie dh burn 2 rat lbh...hehehehe...jgn lpe inform k..

Anonymous said...

salam..fatin dh try ke nie > http://digitalvalley.weebly.com/index.html..btl ke x??

Noor Fatin said...

salam. xberani la awak.. hehe xtry pun. xpela, saya pn dah nak keje. rasa lebih selamat dan terjamin :)

Anonymous said...

salam...
juz nk kongsi satu biz...
ley wat kt umh secara online...
kira cam part time, cari duit lebih...walaupn kita dh ada keje tetap, tp kalu nk cari duit lebih xsalah wt part time...mana tau rezeki kita...

cuba cek kt sini...
http://iluvurl.com/ym
biz yang MENDAPAT SAMBUTAN HANGAT masa kini..
mudah dan senang.....

tq

Anonymous said...

jana pendapatan rm500 seminggu dari rumah...
biz yang MENDAPAT SAMBUTAN HANGAT masa kini..
mudah dan senang.....
sila layari http://iluvurl.com/ym untuk maklumat lanjut

Anonymous said...

agen pengiklanan diperlukan..
bayar rm20 je tp dpt income sampai rm800 seminggu!

ni bukan tipu..saya dah mencuba..alhamdulillah pendapatan sudah 4 angke..

bermnat??sile layari link ni:joindapatduit.page.tl
atau email ke ann_iez92@yahoo.com
@sms-0177868610

Anonymous said...

Salam,

Sebenarnya bukan tipu tapi ramai yang x mahu mencuba sebab takut sgt tertipu.Nama pun kerja sambilan taklah pendapatan mcm kerja tetap.Tapi rezeki masing2 TUHAN yang tentukan.Kalu ada yang menipu dia tanggunglah dosanya.Semuanya betul bagi saya sebab setakat ni saya dah dapat hasilnya.Ini salah satu cabang biz-online.Cara berniaga dunia internet.Harap jgnlah cepat sgt menuduh kami penipu sedangkan diri kita sendiri pun sering menipu diri kita sendiri.Kalau kita berusaha pasti TUHAN akan tunjukkan jalannya.Terserahlah pada diri masing2.Tapi kalau nak join dan perlukan tunjuk ajar layari laman web saya...........
==>http://overtimer.yolasite.com/
Semoga suksess & Selamat Mencuba...

ly said...

ianya betul dan tidak menipu..pakej latihan yg diberikan lepas mendaftar akan membantu anda membuat kerja tersebut...sila klik link untuk keterangan lanjut...


http://lyhptypist-com.webs.com/


Azizul Moktar said...

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.

Untuk menceburkan diri dalam kerja-kerja online ni,kita kena bijak membuat keputusan.Tak semuanya program ni menipu.Saya telah cukup lama berkecimpung dalam mencari pendapatan secara online ni.Segala asam garam dalam bidang ni semua dah saya rasai.Pengalaman 12 tahun saya,cukup membuktikan memang banyak lubuk-lubuk yang boleh kita gunakan sebagai sumber pendapatan sampingan.

Kalau dulu saya lakukan hanyalah separuh masa,tapi sekarang saya telah menjadikan perkerjaan ini sepenuh masa.Dulu saya berkerja di salah satu jabatan kerajaan.Bergaji tetap.Elaun boleh tahan.Tapi hanya dengan gaji tetap masih juga tak mampu menampung kos sara hidup.Disini saya tak nak buang waktu untuk bercerita tentang diri saya.Apa yang ingin saya kongsikan disini,dengan izin Allah,inshaallah kalau rezeki anda mungkin saya akan dapat membantu anda keluar dari kemelut kewangan.

Nasihat saya,jika anda benar-benar ingin mencari pendapatan sampingan separuh masa/sepenuh masa,lakukanlah dengan sabar,ikhlas,jujur dan usahalah bersungguh-sungguh.Inshaallah,inilah kunci sebenar untuk anda bertapak dalam bidang ni.Jangan lakukan dengan sambil lewa.

Saya boleh mengajar anda bagaimana untuk menghasilkan wang.Apa yang pentingnya anda bermula TANPA MENGELUARKAN MODAL WALAU 1 SEN PUN.

Anda TIDAK perlu mencari orang,promosikan website,promosikan banner,link atau apa sahaja.Apa yang anda perlu lakukan sangatlah mudah.Kongsikan gambar,anda akan dibayar.Walau gambar tersebut anda rembat dari google image.Anda akan dibayar dengan berkongsikan video kegemaran anda,walau segala video tersebut anda rembat dari youtube.Malah anda akan dibayar dengan berkongsikan blog sebegini.Anda juga akan dibayar dengan melihat gambar,melihat video,menulis blog,membaca blog,malah anda juga akan dibayar hanya dengan memberikan komen pada segala apa yang mereka kongsikan.Kepada yang ingin menjual barang juga akan mendapat pulangan yang berganda disini.

Saya hanya akan membantu mereka yang benar-benar berminat sahaja.Anda fikirkanlah apa yang telah saya kongsikan disini.Seandainya anda benar-benar berminat,sila email saya (azizulajja@gmail.com) untuk keterangan lanjut.

Yang bulat tak akan datang bergolek,yang pepeh tak akan datang melayang.

Ingatlah,USAHA itu milik kita,REZEKI itu milik Allah.Namun,dengan BERUSAHALAH,maka Allah datangkan REZEKI untuk kita.

Terima Kasih

Wassalam.









aidaxx said...

bagi yg berminat:
PEKERJA DI RUMAH DI PERLUKAN SEGERA
Gaji Lumayan Setiap Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan

Maklumat lanjut layari:
http://www.jobdirumah.com/aidaXX

Unknown said...

yah kusutkan kepale..bt yang ni snang.

http://gopaidweekly.com/?ref=225464

Unknown said...

mari cube biz trbaru ni..anda pasti x sangke dengan wang tnai yg di beri,sungguh menakjubkan..alhamdulillah,untk prsiapan raya x lama lg
http://gopaidweekly.com/?ref=225464

Unknown said...

http://gopaidweekly.com/?ref=225464
wang yg lumayan..alhamdulillah,untk psiapan raye x lme lg

Noralia said...

Sgt mudah! Saya dah buat..hanya Daftar sebagai ahli, boleh segera menjana pendapatan dalam masa 24 jam! http://fixmonthlypaid.com/?id=8659 WAJIB CUBA!

Ismail Ahmad said...

Setakat ni boleh kata kerja menaip dari rumah mmg blh dpt income cuma usahanya kena lebih..ada yg putus asa sebab banyak tawaran Kerja kosong dari rumah tipu..sy ada nk tawarkan kerja menaip kalau minat boleh pm sy..cuma bayaran sy tak tinggi. RM3 utk 1 artikel yg panjang tak kurang dari 300 patah perkataan dan bukan copy paste. Kalau minat boleh pm kt fb sy.

umie said...

Saya berminat en ismail.tlg email sy. suryabtebaki@Gmail.com

Unknown said...

Saya

Unknown said...

nak jana pendapatan?? cuba klik link nih, xrugi pum kalau cuba dlu.....http://peruserpaid.com/?ref=71753

Unknown said...

Hi,

Jika anda nak bekerja dari rumah dan memiliki kemahiran berikut:

1: Mahir mengunakan komputer & internet.
2: Tahu mengunakan perisian Microsoft Office atau Open Office.
3: Boleh membaca dan menulis dalam berbahasa Inggeris.
4: Tahu apa beza antara Google & Web Browser.

Anda sesuai untuk kerja online freelance seperti:

1: Virtual Assistant (USD$100 per projek)
2: Data Entry (USD$50.00 per projek)
3: Web Research (USD$150.00 per projek)
4: Virtual Customer Service (USD$70.00 per projek)

Bagi mendapatkan maklumat lanjut tentang online freelancing sila layari link dibawah sekarang!
==> http://jobdirumah.com/taikburitguntut

Unknown said...

http://myinvitepay.com/?ref=253156

Unknown said...

http://myinvitepay.com/?ref=253156

Unknown said...

Saya berminat lah. Emel sy at mazita01@gmail.com

Unknown said...

Saya berminat. Emel sy mazita01@gmail.com

Unknown said...

betul ke nie x menipu? klu x menipu, sy nk try la

Ju said...

Siapa nak cari side income melalui online tanpa modal email kat saya di goodgirl2991@gmail.com

Unknown said...

Saya berminat. Emel saya NurIzreenShahira@gmail.com

Unknown said...

Saya berminat. Emel saya NurIzreenShahira@gmail.com

Shameing said...

Saya berminat email aisyaaqhmal@gmail.com

Unknown said...

yup. kerja menaip. mengisi nak data dan macam2 online ni wujud. tapi ada tempat nak cari. saya pun kerja sebegini gak. sepenuh masa online. saya ada menulis sikit pasal pengalaman saya kerja 10 tahun online. mohon share dan jemput ke blog saya utk idea admin

[Jemput ke blog saya untuk tips Kerja Part Time Online]

saheiraaj said...

saya berminat email nur_saheiraaj@yahoo.com

saheiraaj said...

saya berminat email nur_saheiraaj@yahoo.com

saheiraaj said...

saya berminat email nur_saheiraaj@yahoo.com

saheiraaj said...

saya berminat email nur_saheiraaj@yahoo.com

saheiraaj said...

saya berminat email nur_saheiraaj@yahoo.com

Mimi Anasthetic said...

Salam admin. Tumpang Iklan:-

Beribu2 rakyat Malaysia mula menjana wang RM10000 ribu sebulan dengan menggunakan smartphone sahaja.
Anda bila lagi?. Teringin nak cuba?.
Semudah 1,2,3. Masuk web, daftar,Install app, dan tekan RUN. Duit terus masuk ke akaun bank tanpa bertangguh. Sungguh

[MASUK WEB DAN TERUS INSTALL UNTUK DAPAT DUIT RM10000 SEKARANG!]

Mimi Anasthetic said...

Salam admin. Tumpang Iklan:-

Beribu2 rakyat Malaysia mula menjana wang RM10000 ribu sebulan dengan menggunakan smartphone sahaja.
Anda bila lagi?. Teringin nak cuba?.
Semudah 1,2,3. Masuk web, daftar,Install app, dan tekan RUN. Duit terus masuk ke akaun bank tanpa bertangguh. Sungguh

[MASUK WEB DAN TERUS INSTALL UNTUK DAPAT DUIT RM10000 SEKARANG!]

Unknown said...

Saya berminat...emel sy di izuan8055@gmail.com

Unknown said...

En Ismail, typing job, pls email me at rohainiza.rs@gmail.com

Unknown said...

Saya berminat email nursuraya09,@gmail.com

Unknown said...

Saya berminat email nursuraya09@gmail.com

Unknown said...

saya berminat boleh email kan kt sy tak nadazroy.cukcoo@gmail.com

zek said...

Saya berminat masih ada lagi x emel saya zakiahya@gmail.com

azam sauhadin said...

Assalamualaikum saya ada kerja yg baik dan bermanfaat kpd anda.Klau berminat blh wasap dkt no.ni 0133618491.sekian terima kasih.#HappyBusiness

Unknown said...

saya berminat boleh email kan kt sy tak arenieyta@gmail.com

Unknown said...

Data juga berminat. Solar email says.

Unknown said...

saya berminat ...Malarvathygunalan@yahoo.com

ARTIKEL RAKAN BLOGGER