Wednesday, December 1, 2010

KOMEN?? SENANG JE KALAU..

salam

aku rasa harini google chrome bermasalah. aku nak update blog pun susah. nak upload pic pun susah. tambah la nak publish. grr. sumpah aku bengang. sabar je la. 1st time jadi macam ni. haha tapi xpela, aku masih ada mozilla dengan I.E, curang sat ah~ lalala

bab komen ni sebenarnya dah lama aku nak tulis, asyik tangguh tangguh. tapi tetiba aku rasa macam nak tulis ja.. pasal komen2 ni. hehe

aku tau ramai yang follow aku ramai yang masih baru dalam dunia blog. aku baru pun tak baru la, awal tahun 2009. keh3. baru jugak kan? hehe. dah lama so aku selalu la dapat teguran dari senior2 blog tentang blog aku dan hari ke hari aku ubah sikit2, sebab nak puaskan hati pembaca.

memang la org selalu kata, ni blog aku, suka hati aku la, xnak baca, sila pangkah. bukan. itu boleh tulis kalau korang tak penah blogwalking, xde nuffnang, just tulis hal2 peribadi. tapi kalau yang selalu blogwalking, nak ramai kawan blogger, mesti la kena amik hati pembaca jugak kan?? terutama bab komen, tulis post panjang2 tapi xde org komen, sedih kan?

salah satunya, word verification. um. ramai akan rasa terganggu bila ada benda ni. actually, dlu kat blog aku pun ada =p aku tak perasan yang bila org komen aku, org kena type code tu, aku tak kena pun. haha tapi bila ada org komen cakap, lebih mudah kalau awak buang word verification tu, senang sikit nak komen. wa, rasa malu giler. selama ni tak perasan pun! haha baru la aku tau menyusahkan sebenarnya sebab aku dah rasa. hahah. aku pun cepat2 tukar. haha

nak tukar senang je, pegi dekat dashboard >> settings >> comments >> korang cari benda ni, show word verification for comments? cepat2 la tukarkan kepada NO! katakan tidak~ lihat contoh di bawah :

yang kedua pulak, pasal box utk komen. haha aku cakap awal2, kalau org guna kotak embedded below post, memang aku tak komen. haha internet aku kat kemaman ni memang tak laju. nak loading nya lambatt. aku dulu2 masa mula2 tulis blog, guna yang tu la. pastu bila dah tau cara nak tukar, cepat2 tukar. haha aku tak kisah la korang nak guna full page atau pop-up window, asalkan bukan embedded. ingat ye, tak semua blogger mempunyai internet yang lajuu, kadang2 mood terbantut bila nak komen. semangat ni nak komen. haha adess. jap, aku penah cancel contest yang aku dah siap publish gara2 kotak comment dia guna embedded. aku xtau nak komen macam ne bagitau aku join contest beliau sebab ada blog dah cakap *pertanyaan di chatbox tidak akan dilayan* =,=



ni contohnya, aku guna pop-up window. aku sangat suka komen blog yang guna pop-up window, senang~ haha

banyak dah aku pelajari sejak2 aku rajin blogwalking ni. pasal widget, pasal berat blog, pasal laju, pasal traffic feed, hehe banyak yang aku dah remove.. kui3, nak simple2 aje, cuma gambar2 kat side bar ni je aku sayang nak remove. hehe

semalam aku tengok movie, aku pause kejap sebab aku nak blogwalking. biasalah, volume mesti kuat kan, tetiba aku bukak satu blog, baru tengok header, blog dia pun berbunyi. tu diaaaa.. lagu ROCKKKKK!! oh mak kau terkejutttt!! *pengsan*

12 comments:

nur hidayah said...

haha aku selalu jadik camtuh
screen ni aku bahagi 2...
sebelah mubi, sebelah ag maen tenet
skali bukak blog sape tah
kuat gler bunyik
weh gune opera laju :P

oya said...

tutorial komen ye ni

RedBoys said...

betul tu. buat cara cmtu lg senang. senang juga bg yg nak memberi komen.

Noor Fatin said...

dayah: apa maksud ko guna opera laju? :P

oya: ya :) hehe

redboys: tau xpe.:)

aurora mokhtar said...

tu lah! google chrome sini pun masalah jugak! terpaksa gune mozilla :(

Faten Rosli said...

komen pop-up window mmg sng.. i loike 2.. ^_^

p/s : fatin guna pop-up window,, so rajin2 la komen..hehe..

Anonymous said...

aku pun suka pop-up..huhu
btw, memang setuju meh..aku tak suka blog yang berat2..baru semangat nak baca...huhu ;p

Noor Fatin said...

rara: tau xpe.. geramnya :(

misz fatin: ok :D

nurul: hehe bagus2 :)

nur hidayah said...

hoho aku gune opera saja...
da malas gune chrome~
xpenah try ag ker

Noor Fatin said...

opera pun aku xtau ape. hehe

Syifa Alshah (wutwut) said...

boleh je letak lagu tapi buat false bukan true. i main belog ni lama lama dah pandai belajar main coding pulak. with no basic sampai semi-pro.

btw thanks komen tau. wee^^ u look so sweet dear.

Noor Fatin said...

elmog: wah. bestnya. haha xpe2, sy xpndi sgt coding2 ni. baru nak blaja. hehe thanx :)

ARTIKEL RAKAN BLOGGER