Tuesday, December 14, 2010

JOM MAKAN SPAGETI!!

salam!


sejak2 dah pandai buat spageti sendiri ni, boleh kata tiap2 minggu nak makan spageti! haha kenapa?ntah la. nak makan spageti kat pizza, jauh la pulak. sejak sem lepas lagi kitorang dah belajar masak spageti sendiri. hohoho

ni la hasilnya. nyum3!! i likeee~~ aku n mama aku je makan., abah tak. hik3


meh aku share cara2 nak masak spageti


mula2, didihkan air. masukkan spageti dalam tu, letak garam skit. masak sampai lembut. jangan lama2 k~ hakhak pastu toskan dia. gaulkan dengan planta. *planta kat umah tggal sikit dah..uwaaa*. letak planta sikit je k~ heee


pastu potong bawang besar, potong bentuk kiub.. bawang putih jugak. tumiskan. goreng sampai garing, jangan sampai hitam..kui3~ pastu masukkan ayam atau daging. ikut citarasa anda la. aku letak ayam. potong2 ayam tu kecik2. jangan kecik sgt. jangan pulak letak sekor dalam kuali..weee.. masak sampai empuk..

pastu masukkan sos prego. kitorang letak 3 sudu je. sebab xnak masam sangat. hehe ikut korang la letak banyak mana. pastu masukkan carrot...pastu masukkan la spageti~ hehe bubuh tomato yang dipotong kecik2 dan jugak letak serbuk lada hitam sikit. pastu gaul2 la spageti tu hingga rata. pastu letak cili api sikit. utk memedaskan dia. kalau nak lagi pedas, bubuh lagi banyak~ kui3.. nak sedap lagi, boleh tambah hotdog. potong kecik2. hehe


aku dah try letak cendawan butang, akibatnya lgsg xsedap. dah la tak abis spageti tu.. hahaha tak lalu langsung. aku rasa cendawan butang yang aku beli tu tak sedap langsung. adessss. mengakibatkan spageti jadi tak sedap! hakhak..

ok kawan2 selamat mencuba! hik3 :)

5 comments:

NS said...

sy suka spageti!! tapi blm pndai buat.=)

Shey Hemsem said...

kalau u masak spaghetti lagi , jemput lah kami dtg umah :P

misz FaTiN said...

i love spageti,, tp xpenah try wat kat uma lg..hehe

aniji said...

adoiyaiii...laparnyee tgok mende alah tu....

NOOR FATIN said...

ns: try la buat! :)

shey: ok awak ;D

fatin: oo.. xpe2, nanti bleh try la.. hehe

aniji: try la buat :)

ARTIKEL RAKAN BLOGGER