Friday, December 10, 2010

PANTAI ITU INDAH.. OMBAK?

salam!

entry kali ni banyak gambar je. penat dowh upload gambar kat sini. hakhak nasib baik internet laju. sebab la baca blog hiro dari awal bulan dia start menulis sampai tengah bulan. lama dak? keh3. grr

semalam aku kuar jalan2 dengan family. pegi mana? makan n jalan2. err. jom lihat pic2 yang aku snap2 semalam..


ni adalah sata. semalam makan kat kuala kemaman. err. aku dah lupa nama kedai tu..restoran awe kot. memang sedap sgt la. layan tip top. puas hati


ini adalah pais ikan. sedap jugak..nyum3.. 1st time makan

ni la rupa sata. sedap weyh. budak2 kedah yang tak penah try kena try! haha

ni pulak rupa sebenar pais ikan. hoho lazat.nyum3

kalau datang kemaman, wajib cari kepok. memang sedappp!! rasa ikan je semua. kalau kat tempat2 lain yang bukan tganu, liat gilak ar, nak tercabut gigi aku ni. tapi yang ni..peh sedapp

setelah kenyang, kitorg pegi lepak kat pantai teluk mak nik, kemaman. pantai yang palingggg dekat dgn rumah aku, kemaman ni banyak pantai sebenarnya. tapi yang ni yang paling dekat dan yang selalu kitorg pegi.. hoho aku rasa semakin sihat skrg. maklumlah dok kat umah kan. jangan tegur!! haha

1st time tengok air pasang depan mata. ombak tinggi, jahat. tak boleh cuci2 kaki..wuuu


dua beranak.. keh3

tak berani nak pegi dekat2. hoho

semangat abah aku. nak amik pic. kusyuk gila.

aku dan mama aku.

sudah hati tak tenang

selama ni tengok dalam tv je. ni depan mata. hehe

couple tengah dating. haha si pmpuan tu asyik2 usha kat sini. takot kena skodeng ek? agaga

ombak memukul pantaii
lagi n lagi.
kalau mandi best jugak kan? lambung2. wah, lupa pulak bawak baju spare.

tapak kaki si budak comel agaggaa tenggelam weyh. berat! wakaka


saja aku snap pic mamat tu..agagag

kami! satu family yang kecik saja. abah tengah antar gambar kat kawan2. hehe

rakam jangan tak rakam


jom main teka teki nak?? bape jumlah tapak kaki yang kelihatan dalam gambar ni? dan asingkan tapak kaki aku, mama dan abah.. wakaka. teka je la. tapi aku pun xtau jawapannya.. hahhaha

lagi dekat. tu diaaaaa.. berdebar2 aku rasa. aihh.. hoho

ni la pantai teluk mak nik. sapa2 yang datang kemaman tu jangan lupa datang ke pantai ni.. keh3

opss lupa pulak, sempat jugak beli otak2 tadi..agagaga..

otak2 isi ikan. peh.. sedapppp

lagi satu ketam kat sini fresh2. ni abah aku beli. sekilo rm16. ada 5 atau 6 ekor. aku pun dah lupa. hakhak.. warna biru woo

meh tengok dekat lagi. dan hari ini aku makan gulai ketam! keh3


itu saja cerita pada hari ini. bahagia kan dok kat kemaman. makanan sedap, pakwe ensem2. gahahaha..

oh kulim, aku rindu kamu :(

19 comments:

Amiey White said...

sedap nya !!! amiey nak sata -,-"

aniji said...

sakannya diaa pi pantai...nak ketam tu sekor boleh???buat celup tepung pun sedapp..=)

Atika Natasha said...

mak aih sedap beben0r kr0p0k lek0r tu sy neng0k..tliur ni ha..mngidam dah nih..hehe

Mek Onie said...

sata n otak-otak peberet tuh ...nak la :)

xfatynx said...

eh, saya pun kampung kat kemaman! hehehehe

mices aka julaina said...

sonoknya patin...tp kan, ak dah try sata tuh..xbley nk jln la..hehe
tp kepok tuh, kompem!!
hehe

Unknown said...

soooodaaappnye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aishot said...

pais ikan baru dgr dan baru tgk..
same la kite takut tengok ombak

Nurul Amira said...

ombak cantek =)

Faiq Roslan said...

nyum3! dan pandai amek gambar nampak. hehe.. cantik tudung =p

zahidah dihaz said...

yummy!! yummy!!
thank datang singgah blog saya event awak pening tengok blog yang banyak...

everything for you is my personal, dari lensa kamera is about photo, sepotong ayat is some kata-kata hikmah and last expresikan muzikmu is for my education purposed....hehehehe

SaEidah SyamIelah said...

waa...bestnya ..
sata tu isinya apa??
macam sedap tp memang tk pernah makan..
klu otak2. tu dh selalu jugak..tapi
sata ni/..first time dgr namanya..
sedap tk? hehe

Noor Fatin said...

amiey: meh kemaman meh! hehe

aniji: meh la datang umah..hik3.. sgt sedap..

atika: meh kemaman. kat sini kepok sedap.. hehe

meaw: tau xpee..sedap!

fatyn: area mana tu??

mices: haha sata sedap woo. aku suka! haha

kure2: byknya tanda seruan. hik2. meh kemaman mehh

gallus: kat kemaman ni pais ikan sedap gila!

amira: hehe memang :)

cicak: heheheheeh tgk la sapa sifu dia.. thanx! =p

zahidah: hahaha ok2! nape byk sgt blog? =p

saiedah: isi ikan. fresh punya la. haha sedapp. ada cili potong sikit dalam tu..nyum3! awak patut cuba!

Elie Lily said...

pais mmg sangat sedap oke! :)

Anonymous said...

peh sungguh melazatkan la.. salam perkenalan. i folo u..


| Jemputan untuk menyertai GA | Domain untuk dimenangi |

Ikhlas
- Qalish [Dot] Com -

Faten Rosli said...

best nye sata 2..
da lama xmkn sata ganu.. poskan kat fatin bule?..hehe

Noor Fatin said...

little cartoon: betol tu!

sumpit: ok.. thanx! ;D

fatin: jauh la fatin. meh la kemaman ni.hoho

Halia Kentang @ Annpaan said...

sdp nyer otak2x
nk ckit
hehehehe

Noor Fatin said...

mai la kemaman. hehe

ARTIKEL RAKAN BLOGGER