Thursday, May 31, 2012

BERAKHIRNYA BULAN MEI DENGAN PENUH SENYUMAN ;)

assalamualaikum ;)

ooh harini 31 mei 2012 ye. maknanya esok dah masuk bulan 6! hehe kejap je rasanya. dan aku pun tak sabar-sabar nak pergi tempat tu. tarikh belum confirm. dah confirm nanti dah kurang la aku muncul di laman sosial. ye la tu :P

tak sangka jugak ini la post terakhir pasal aku kat kulim hari tu. kan kan. tak sangka. hahaha kiranya penuh bulan 5 dengan entry pasal aku kat kulim.

bulan 5 ni banyak kenangan manis. ye la dapat balik ke tempat sendiri. dapat benda yang diidamkan selama ni, dapat ganti puasa sampai habis (alhamdulillah), dan macam2 la. terima kasih Ya Allah ;)

aku balik ke kemaman 10 mei yang lalu. kiranya 10 hari aku ada kat kulim. dan masa kitorang bertolak ke kemaman dari kulim tu, macam dah malas gila nak snap gambar. lesu je. haha tapi tak la sedih. aku selalu pujuk hati, jangan sedih tinggalkan kulim, nanti bukan tak boleh balik lagi. hehehehe. dan aku balik ke kemaman dengan senyuman. masa kat KL baru aku start amik gambar banyak-banyak.

jom tengok gambar yang aku nak kongsi kat sini! ;)


teddybear ni aku beli tahun 2008. masa mula-mula dapat elaun. kikiki RM60. beli kat bukit mertajam, usung naik bas okay. terkepit celah bangku. hahaha dan aku sayangggg sangat teddy bear ni. hari tu tinggal kat kulim, sekarang bawak balik ke kemaman! tengok dah comot sebab lama tak mandikan. ngeeee


on the way balik kemaman. 


kat gombak dahhh..







singgah RNR kat sini. err mana ek, lupa dah. area pahang la jugak XD


dah sampai terengganu!


jalan masuk ke rumah kuuuu. chukai..


dah sampai rumah! horreyyy! hehehehe

 bertolak pukul 7.30 pagi dari kulim dan sampai ke kemaman pukul 6 petang. ye la, banyak berhenti rehat. hihihi. 

balik je, buka pintu je, seekor ikan sepat ronggeng ada depan pintu rumahh.. errr ingat tak dulu abah ada bawak balik ikan sepat ronggeng? bela kat rumah. KLIK SINI kalau nak tengok gambar ikan tu, ngee

10 hari tu memang kitorang tinggalkan ikan2 di dalam baldi. lepas tu bubuh makanan banyak2. hahah tapi tu la, dua ekor ikan tersebut disahkan mati. sebab apa mati? sebab lompat dari baldi. seekor kat pintu rumah (macam mana boleh sampai kat depan pintu pun tak tau sedangkan baldi dok dekat dengan bilik air), kedua, mati dekat sebelah baldi. 

ikan-ikan tu lesu habis okay. basuh balik bekas la semua. dua hari lepas tu diorang tak nak makan tauuuuuuuuuu. hahaha macam buat derkkk je dengan kitorang. ciss! merajuk ke apa ikan2 ni kan. grrr! 

sekarang dah ok la. hehehe dah tinggal 10 ekor. huuu sabar je la..

bye kulim, panjang umur kita jumpa lagi ^__^

11 comments:

pet said...

haha.. bulan 6 balik kulim dak? bnyk kenangan manis nnti :D

Unknown said...

atin dpt keje ye:)

HeNRieTTa JoSe said...

asal kulim ke asal tganu?Rietta dh lamer xtrun ganu...

juanz said...

jom follow blog saya sbb sy dh follow blog kamu itewww....

http://atapnipah-hamba.blogspot.com/

nuyui a.k.a miss YUI said...

besh dpt balik kg sndiri kan..

NasQ said...

mei tak habis lagi... ada lagi tahun depan...

kay_are said...

yeay.. dah hujung bulan 5.. kire mase je nak tunggu gaji masuk! ^__^ ape jadi pas bulan 6? sambung studi ke? ke keje?

Falsya said...

mak aiii..jauh nye journey dr kulim ke kemaman..

are_lin@yu said...

wahh fatin dah sampai kemaman ayu lak nk balik perlis mgu dpan..hehe

Unknown said...

tak nak goreng ke ikan sepat tu?hehehe

Sarah Mnasir said...

wah best da abes gnti puasa :)

ikan pun merajuk ? -.-

ARTIKEL RAKAN BLOGGER