Thursday, May 10, 2012

GAMBAR : SEPANJANG PERJALANAN DARI KEMAMAN KE KULIM

assalamualaikum ;)

1 mei 2012 yang lalu, kami sekeluarga pulang ke kulim. setelah 5bulan kami tak balik. rindunya pada kulim tidak dapat ditanggung lagi. huk huk akhirnya abah ambil keputusan nak bawak kitorang balik kulim! yeayy!

walaupun 10 hari telah berlalu, aku nak jugak cerita pasal perjalanan aku dari kemaman ke kulim. hakhak. 

hampir 200 gambar telah diambil sepanjang perjalanan. dari pukul 9.30 pagi dan sampai ke kampung dalam pukul 7.15 malam. alhamdulillah ;)

kitorang tak balik ke kulim terus, tapi balik ke kampung abah, kat kampung setol, permatang buloh, sungai dua. kehkeh makan malam kat situuu~ aum.

gambar yang akan menceritakan segalanya! tak boleh nak upload kesemua gambar. hang terus blog aku karang. kahkah

rama-rama memang cantik. tapi kalau rama-rama ada dalam toilet, aku memang takkan masuk. ni mama yang snap gambar ni. hehehehe

cuaca mendung je. ada beberapa tempat hujan lebat.

ni mc donald kat genting sempah. masa ni hujan lebat. kehkeh 

cantikkan?? gambar kucing comel!! auwww~ i likeee ;D

bila tak hujan, awan nampak cantik sangat2. nampak tak tuuuu? yang kecik2 tu? tu la KLCC! hahah dah sampai KL time ni..

nampak KLCC dan KL tower. kitorang tak balik ikut kelantan, tapi dari kemaman >>> kl >> perak >> kedah.

suka sangat. indahnya. subhanallah. sangat indah ciptaan Allah ;)


kebiruan.. sejuk mata memandang..

time ni dah mendung..

nampak cantikk kan? hik hik

RNR tapah. hihi nampak tak yang disebalik pokok tu? kot2 la korang tak nampak :P

mama snap gambar bunga raya.. ;)

cool blog!! grape smoothies, dan chocolate blog. smoothies aku punya. chocolate mama punya ;D nyum3!!

nak hujann dahh..


sambung perjalanan..


ehem. sapa dia ni ek? hehe ada beberapa gambar aku ambil tau XD hensemmmmm.. saja je amik gambar senyap2 :P


ramai kot orang berkonvoi kat lebuh raya. kemain diorang ni. comel comel.


ok dah sampai kampung.. dah senja.. matahari dah nak terbenam.. 


pak lang bela itik dan ayam, banyakkkkkkkkkkk. suka tengok. kekekek


malam tu makan malam rumah pak lang. ;) 

lepas tu balik kulim. dan amboi amboii, punya la banyak lipas. entah mana entah diorang datang, dah la besar-besar. hahaha

malam tu aku tidor dalam ketakutan. sebab terbayang-bayang lipas ada dalam baju.zzzzzzzzzzz~~ :P

*masa hangpa baca entry ni, aku dah on the way balik kemaman. sesudah subuh kot bertolak.. kahkahkah sorii baru ada masa nak bercerita. tak apa, entry2 lepas ni akan ku ceritakan apa yang aku buat kat kulim nuhhh. okkk? entry2 sebelum ni semua memang ada dalam draft dah, yang aku buat awal2 sebelum aku balik ke kulim. nasib baik cukup stok.. kikikiki*

*acara blogwalking akan ku jalankan selepas berehat seketika di kemaman nanti.. hehe*

11 comments:

insta: lea_na_nur_ said...

jauh bpk ko lalu..knp tak lalu kelantan?

Liling said...

jauh perjalanan. =)


Btw,mohoN follow saya kembali sbb saya dah follow anda.Jika sudi. TQ =)


http://lovelynemo.blogspot.com/2012/05/sims-2-awesome.html

Unknown said...

gambar hujan lebat tu agak menyeramkan la..

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

eh, nape x ikut jln gerik??

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi,rajin amik gmbr ni ea.. nasb mamat tu tak pasan fatin snap pic dia.

are_lin@yu said...

wahh byknya fatin snap gambar..hehe

ain'syaa said...

akk jom join ^^ hadiah dia menarik

http://www.ienaeliena.com/2012/05/1st-giveaway-by-iena-eliena.html

NasQ said...

aku baru je balik dari kemaman...

eita said...

jauh tu....
mesti kereng kaki....

Unknown said...

indahnya ciptaan Tuhan:) ooh,kira atin lalu la tempat nana,hee...

pet said...

amboi2.. meriah aih.. itik pon ada :D

ARTIKEL RAKAN BLOGGER