Monday, May 21, 2012

RAHSIA KEMBALI GEMUK? BUDU.

Assalamualaikum ;)

sebelum baca entry ini, sebaiknya anda membaca entry ini, terlebih dahulu. KLIK SINI untuk baca.. kisah seorang blogger yang protes tak suka makan budu dan akhirnya terpedaya dengan masakan abahnya dan termakan budu. kehkeh

erm erm macam mana nak mulakan cerita ni ye? 

----------------------------------------------------------------------------------------

ok la macam ni, satu malam tu mama cakap nak buat budu. macam gambar kat bawah ni. untuk abah, mama suruh aku buat. so aku pun buat la. dan dan aku terliur je tengok. bau dah la sedapp. haha

dan malam tu jugak aku tanya mama dan abah, boleh tak aku makan budu? kehkehkeh

lepas tu aku makan. pehh memang sedapp. nikmat tak terkata :P nasi malam tu aku tambah 2 kali. sebab sedapnya budu.

dan sekarang aku jadi gila makan budu. macam ketagih. asal nak makan je mesti nak ada budu =______= i dont know why. please help me :(

macam mana nak kurus kalau nasi asyik bertambah je setiap kali makan budu? huwaaa nasib baik maintainnnnnnnnn. hahaha.. boleh gemukk balik ni.. aishhh!

rahsia anda kurus? kurangkan makan nasi + senaman. rahsia kembali gemuk? BUDU.



nyum3!!

kalau la aku tau macam ni sedapnya budu, tak la aku buat sombong dengan abah dulu cakap tak nak makan budu sampai bila-bila. hahaha..

dan faktor lain aku terpengaruh makan budu adalah aya. aya selalu cerita kat aku, budu ni sedappp. bestttt. dan akhirnya lama-lama dok cakap, aku pun teringin nak rasa... kehkeh aya, aya. haritu kat rumah kak ida pun makan budu walaupu malu-malu. hahaha!

ok la kepada sesiapa yang memang dah lama tanam dalam hati cakap tak nak makan budu sampai bila-bila, aku harap korang cuba rasa dulu budu tu macam mana. kalau bagi korang tak sedap, its okay. tapi kalau dah jadi macam aku, jangan salahkan aku ye! kekekeke

haritu berbuka puasa, makan bihun goreng dengan budu, makan koeytiew goreng dengan budu. =_____= lepas ni rasa nak buat kek budu, strawberry cicah budu, jus budu, sup budu dan dan err err merepekk dahh.

bakal suami saya, diharapkan anda jugak penggemar setia budu. kikikiki


ook nak buat iklan kejap, aku dah ada tumblr tau. ngeh3 sesiapa ada tumblr boleh la follow tumblr aku eh. hehe tumblr tu tempat aku letak gambar dan quote2 yang aku suka. kalau panjang lebar, kat blog je. kekeke ok datang sini http://anakmama89.tumblr.com/

10 comments:

Unknown said...

pergh.ramai yg cakap budu ni sedap.. tak pernah lg rasa..entah apa la rasanya ye

nuyui a.k.a miss YUI said...

suka gak budu!

kay_are said...

em... pernah gak r nampak, tapi tak pernah rase nak try makan pun.. betul2 sedap ke? tak pernah try pun lagi.. so taktau

are_lin@yu said...

ayu xpnh mkn budu..klu2 termakan tu adalah kot..hihi

Falsya said...

sedapnye kalau dpt makan ngan ikan bakar..terliur sudah..

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

ko bkak kilang budu je la fatin..haha

eita said...

seyes...terliur..
sebab dah lama sangat tak makan budu....

pet said...

nk cencaluk :P smpi skrg mkn budu dale nasi krabu ja.. haha

NasQ said...

aku tak leh masuk la kalau budu ni...

azza said...

Sup budu memang ada dah
Sup yg di letak budu sikit
Sama jugak ada kes lelaki org kelantan wat sup letak budu bagi kat isteri dia org non kelantan yg x suka budu
Dah makan sedap, habis, baru bitau secret recipe kat bini

ARTIKEL RAKAN BLOGGER