Wednesday, May 23, 2012

KURA-KURA DAN KUCING!!

Assalamualaikum ;)

balik kampung haritu, singgah rumah sedara kat jarak. hehe dua kali singgah. ;)

yang bestnya rumah dia ada kucinggg! bestt gila. ha3 okayy anak2 kucing tu memang ngada, nakal. hik hik dan comel! auww~ i likeee..

jom layan gambar ;D



lepas lompat2 dan pegi sana sini, tetiba anak2 kucing ni dok bawah meja, aku ingatkan buat apa la kan, sekali dah jadi macam ni, aku pegang2 kepala dia goyang2, langsung tak gerak, ingatkan mati ke apa, rupanya tido. hahahaha sampai begini tidonya. cepat betol. buka mata sikit lepas tu tido balik!


yang ni tengah tertido. buka mata bila rasa ada orang dekat dengan dia. hehe kemain best dia tido atas dulangg ekkk. grr!


ni masa hari kedua pergi. tengah menyusu. yang mak pun tido nyenyak. isk isk. hha yang si anak yang kelabu tu siap ada baju. hehe sepupu aku yang jahitkan. sorang satu ada baju. tapi yang oren tu macam nakal sikit, so tak pakai. heheh


comel je, geram sangat2!!


dah tengok filem cinta kura-kura? memang best dan menghiburkan hati, tak kering gusi rasanya., asyik gelak je. kura-kura tu dah la comel, haha macam2. aishh, sapa yang belum tengok, sila tengok la ye. tak bosan langsung!

dan aku macam erkk bila tengok tiz dukung kura-kura, haha senang cakap kalau aku memang tak berani, dia boleh pulak slumber dukung dan peluk =____=


sepupu aku pun ada bela kura-kura, letak dalam bilik air. ngeh2. dari kecik2 lagi sampai la sekarang dah besarr.  haha comel je. aku berani ambil gambar je, nak pegang tak mau ar. kehkeh teringin pulak nak bela kura-kura, aishh!


aku ni boleh layan budak-budak tapi tengok budak jugak la. sebab ada budak-budak yang jenis kalau kita layan dia baik-baik, dia buat muka masam. haha memang terbantutttt la kan. ekekekeke

makcik aku ada jaga seorang budak ni, mengasuh la kiranya. mula-mula dia macam nak tak nak je kat aku. aku borak kat dia macam-macam dan macam-macam la. keekke last2 dia terus rapat dengan aku. ikut je cakap aku nak pergi mana apa semua. bestt ;D


siap ajak bergambar lagi. dia buat muka blur,. sebab aku cakap cuba tengok kamera tu. agaknya dia fikir apa benda la tu ye :P


hik hik ada gaya menjadi seorang ibu tak? err err :p

masa sekolah dulu, ada kolam, ada kura-kura, aku ni macam keliru sikit antara kura-kura dan penyu sebenarnya time tu, dengan penuh keyakinan, cakap, ehh comelnya penyuuu tuuu. kena gelak. kbai.

14 comments:

Ezy Chiaki said...

comelnye kucing!

xtgok lg cite cinta kura2..
huhu..
kura2 comel mase die kecik je.. dh besar dh xcomel.. hahakk

Gen2Merah said...

comey nyaaa..... dah lama tak main2 dengan kitten ni... hhi.. saya kucing d umah saya besar2...

cik ery said...

kucen comel pkai baju hehe

Tukang Karut said...

aku geli dengan kura kura...

Marya Yusof said...

As salam Fatin,

Hehehe, nak gelak bab konfius kura2 & penyu tu..

Iman pun sukalah sgt dgn kura2, dia panggil kura2 Cik Sham! Sb abg akak ada kura2 & nama dia Cik Sham! hahaha

In spanish kura2 adalah Tortuga! Kucing pulak Gato!...hehehe....Mmg comel kitten tu lg2 yg pakai baju tu... Akak & family takleh bela kucing...alergi tp mak akak suka lah sgt... Smp nak bwk pergi umah anak2 pun xmo sb takut kucing xmkn katanye...hiks ;)))

nuyui a.k.a miss YUI said...

geram tgk kucing tu fatin!

are_lin@yu said...

kucing dan kura2..sweeet!!hehe tp ayu tkut nk pgang kura2.huhu

kay_are said...

jarak tu name tempat? kat mane tu?? waahh.. kucing.. siap ade baju lagi.. tambah comel r jadinye! pernah bela kekure tapi taktau mane g kekure tu sekarang..

oya said...

omel jer ade baju..

HeNRieTTa JoSe said...

rietta suka kura kura...nak nak yang comei2 tuh...

kiut lew tuceng tuh siap ader baju....

~~oOpEt~~ said...

comel la kucing tu pakai baju :D sweet la.. kotak2 pula :)

eita said...

comel nyer kucing..

tak tengok2 pun cinta kura2 tu..

Nur Farah Hani said...

kalo kure2 tu leh cakap emsti die kutuk2 awak macam kure2 dalam citer ni.. haha.. btw ok kucing berbaju pink.. cute gitu.. haha..

man said...

comel btl yg pgng kura2 tersebut..hehehe

ARTIKEL RAKAN BLOGGER