Monday, August 22, 2011

KESAN GIGITAN CHARLIE

salam..

ketika entry ini ditulis, aku sedang menahan kesakitan. ohh sakit gila. serius. tak tipu.

nak mandi ke, nak pakai baju ke, nak buat kerja ke, semua kena buat secara berhati2 dengan penuh ketelitian untuk mengelakkan bertambahnya kesakitan..wehhuuuu..

kenal charlie?? serangga yang kecik tapi sangat berbisa. peh. kecik2 cili padi, tak padan dengan kecik tapi kejam gila! HAHA dush2, *melepaskan perasaan*

kebanyakan student yang tinggal kat asrama ni mesti kenal dengan charlie. kat msi aku dulu berlambak2 dalam toilet. aku dah penah kena sekali dah. masa sem1, kat sebelah mata. nak buka mata pun susah tau. sapa yang dah penah kena dengan charlie, 100% akan cerita azabnya kena gigit charlie.

sebenarnya charlie ni tak gigit pun macam kucing gigit tangan kita. aku tak nampak pun gigi dia mana. tapi tu la, air apa ntah kat badan dia tu, dirembes kan kepada kulit kita, air berbisa. tu yang punca sakit, merebak2.

ni la rupa charlie


kecik lagi dari semut. tapi.. :(


masuk harini, hari keempat aku kena. arghh.

hari pertama kena.. aku amik gambar sebab nak tunjuk kat abah! haha.. mula2 pelik sungguh tetiba jadi macam ni. pelik3..


hari ketiga..

teruk kan? sakit tak payah nak cakap, nak lelap mata pun payah!


tadi nak pegi klinik, lupa! selama 3 hari ni aku dok sapu krim ruam je la. tu dia, berdenyut2 punya sakit. kalau kena air, pehh. T__T *tak mampu nak terangkan*

korang penah kena tak? tolonglah elakkan kalau berjumpa dengan charlie ni. sakitnya tak terkira..

25 comments:

nifi2408 said...

kawan nifi yang tinggal kat penang selalu kena ! kesiann dia :( awak pun :(

☻UsaGi NaNa☻ said...

bahay beb!better ko g klinik awal2.ak rse semut tuh ada kuar kt animal planet la. btw, semut itam kn kite kne geget pon leh bawak maut andai sume semut tuh geget. xtau kuantiti bpe byk semut itam boleh bwk maut.lupe dah

cik najihah said...

bende ni kalau gigit parut lame nak hilang..
menakutkan

emmalin the french said...

sgt menyakitkan.. aku pernah kena kat bwh sikit pade ketiak n lebih malang lg, aku penggemar bra underwire.. mmg seksa, tuhan je tahu,,

haiza aryani ilyas said...

ouh charlie ni kcik2 berbisa.. dulu duk asrama ble nmpk je dye sume pkat blari2..cm bnde pe je..hehe

dye pnye kesan tu yg xtahan kn..??

smoga awak cepat sembuh ea.. :)

sizuka[Izzati] said...

astaghfirullah.tak penah jumpa lagi.fatin take care ea.huuu dpt byg pedih dia tuh.

bunga said...

wooo..bahaya tu..kena p klinik..

AIZAMEV said...

mase aku duk penang, bende alah ni suka masuk suar lelaki.. paham2 la kene kat mane kan..

ayu sleeping said...

ni namanya kayap,sy pun pernah kena jugak,dekat muka lagi...macam2 krim sy pakai nak hilangkan parut..last2 sy guna lendir lidah buaya...hari2 kena gosok,lendir tu dah kering baru basuh...nak biarkan pun tak pe...serangga ni selalunya ada kat tempat lebam2,selalunya kat sawah padi la....

sahromnasrudin said...

mak aii..bahayanya..jgn dibiarkan tue, dik..cepat2 cari ubat tau

Mila Ahmad said...

first time dgr nama nie..cian kamu moga cepat sembuh!

nazirah said...

fatinnn... nape leh jadi teruk cenggitu? alahai pegi klinik cepat fatin bukan ape dulu kte penah kene gak gigitan charlie ni dekat pipi dan belakang badan punye la risau terus g klinik doc bg ubt sapu.. lps ssapu ubat tu bbrp hari lepas tu gosok2.. terus ilang fatin g klinik taw.. air bisa charlie tu mmg pedih.. kalau tak g klink lagi try bubuh colgate.. ok takecare

chiLleD...!! said...

truk jugak upenyer..xpenah kena..penah tengok tuan yang menggigit jer. g lah klinik fatin..takut jer nengoknyer.

H.J said...

serangga ni memang bahaya tol..sakit dia macam melecur gitu..

#ciksuzlin said...

dulu kat hostel aku banyak benda ni. aku penah kena kat peha. nasib baik kat peha, kalau kat muka macam senior aku. (>.<) kesian~ bahaya ni.

Kak Imun said...

Aduh....terasa bisanya. Kak belum pernah kena lagi tapi serangga ni memang bahaya. Semoga fatin sembuh cepat2, kesian fatin....

Henry Zackery said...

teruknye.. ade ubat x ??

AMARAN 18 SG : UNTUK YANG BERANI SAHAJA

zOeY zAu YaH said...

x penah tau menatang nih tp kalau dh sampai camtu mmg truklah..

haniey said...

oo hani xpednah pn dgr psal charlie ni..ni prtama kali tau psal charlie..eh bahaya gak kan,smpai jd cmtu..mmg teruklah..semoga cepat sembuh..

bighagenjo said...

uiyooo, dasyat no?..

tak penah pulak nampak minatang tu? geli jeh?

semoga cepat baik ok.

merahitujambu said...

huish..napa mcm tu rupanyaa...jg kulit..lepas ni xmoh cmtu tau

kay_are said...

name charlie.. glemer betull tapi leh tahan gak bisa die eh.. ngeri gak r. huu

MSS said...

walaupun menatang ni bersepah kat asrama & kat rumah..serius ak tak pernah kena....

bila berair tu y pedih kan...

Mekar said...

Haritu masa duduk kat sungai petani ada kena charlie ni kat muka. memang xsedar bila masa kena gigit. tiba2 rasa Pedih.... Parut pun lambat pulih dan wajahku seperti lanun..huhu

A Rahmani said...

Asslm, nak maklum KMB sangat mujarab merawat kesan gigitan charlie. Lawat krimmutiarabumi.blogspot.com bahagian testimoni no. 2.Sejuk je selepas sapu krim ini..tkaseh

ARTIKEL RAKAN BLOGGER