Tuesday, June 28, 2011

TUTORIAL : CARA NAK INSTALL TWEETDECK DAN BERGEMBIRA BERSAMA TWEETDECK

salam..

post kali ni pasal tweetdeck. sapa2 yang ada twitter, sila amik perhatian. aku rasa aku terlambat jugak la guna tweetdeck ni. sebenarnya macam2 lagi cara nak tweet, boleh guna echofon, dll (aku dah lupa), dan salah satunya adalah tweetdeck!!

korang yang baru2 nak belajar pasal twitter, boleh la baca post ni XD

kawan aku, ev ajar aku macam mana nak install tweetdeck. dia kata, best guna tweetdeck, lagi bestt. senang. laju. dia dan syaira. fikir punya fikir, aku terpengaruh jugak la, nak mencuba sesuatu yang baru. dia siap buat tutorial lagi kat blog dia. waaa. hehe

setelah beberapa hari aku guna, aku amat berpuas hati la menggunakan perkhidmatan tweetdeck. kini aku tak lagi perlu bukak laman web twitter.com untuk main tweet2, nak baca timeline, ke apa2, ke, aku hanya perlu ke tweetdeck. ada ikon kat wallpaper laptop ni dah! ;D lebih mudah, jimat dan senang!! ;D

nak tau tutorialnya??? sila ke..


*klik atas ni ye*

kat situ ada tutorial yang lengkap tepat dan padat, mudah difahami untuk orang yang langsung tak de pengetahuan pasal tweetdeck ni. tengok pun tak penah. kahkah. so korang ikut je tutorial yang dia kasi.. kalau tak reti, boleh saja contact dia kat blog dia. heee..

hasil2 yang aku dapat setelah menggunakan tweetdeckk!! ;D


tengah main facebook, tetiba keluar tweet sapa2 yang tengah main tweet2 masa tu.. haa tak kira masa. dia akan keluar. buzz buzz. haha. suka2! selalu alert la ;D

tu status baru aku menandakan aku dah semakin sayang dengan tweetdeck! kah3

tengok chat aku kat tepi, sumpah sakit hati tahap gaban. facebook tengah upgrade kot, aku pulak yang jadi mangsa. chat tak boleh nak offline langsung. banyak sungguh perubahan facebook dalam facebook aku. tambah2 kat home. aihh. tawar ati dah..

ni la tweetdeck aku. cantik kan? haha lebih kemas, teratur! aku suka! kaler boleh tukar2, buat pertama kali aku gabung warna biru dan pink. haha hari2 aku nak tukar warna lain2. haha..


pangkah facebook, pangkah apa pun, selagi tak pangkah tweetdeck, selagi tu la akan keluar tweet. haha macam tu. yang aku bulat kat atas tuu.. yang aku bulat kat bawah tu la ikon tweetdeck aku.. klik aja, terus keluar! install dlu la ye!


ni twitter aku kalau aku buka kat twitter.com. hehe selamat tinggal twitter ini. aku bersama tweetdeck sekarang. lebih pantas nak update. kahkah.

yang aku hitam kan tu atas sebab2 tertentu! :P

yang aku petakkan kat atas tu, twitter kata nak tukar yang baru punya. aku tak suka. ni yang lama punya. yang baru aku rasa serabut. nasib baik aku ada tweetdeck. kalau tak dak? waaa


terima kasih banyak2 kepada kawan aku, aizam atau lebih mesra dipanggil ev dan jugak syaira atau mesra dipanggil yaya (mengamuk dia nanti,kekeke). sebab diorang banyak la ajar aku pasal tweetdeck ni. dari aku tak tau apa2 langsung, sekarang dah pandai sikit2 dah!

dan kepada pengguna2 twitter, jika anda masih menggunakan twitter.com untuk anda bermain tweet, cubalah bertukar kepada tweetdeck! nescaya akan lebih berpuas hatii! macam aku. keh3..

kalau anda rasa tweetdeck adalah perkara lama untuk anda, abaikan post ini. sesungguhnya aku sedang excited mencuba sesuatu yang baru! ;D

ev pun ada buat contest tau. tarikh tutup 10/7/2011. contest kira orang lidi. jom la join!!




mungkin anda berminat??

satu jemputan untuk anda.. KLIK SINI

info pasal shockville.. KLIK SINI

pakej fotografi yang menarik.. KLIK SINI

lelaki juga perlu dimanjakan.. KLIK SINI

perempuan jugak harus dimanjakan seperti lelaki.. KLIK SINI


15 comments:

merahitujambu said...

rajinyaa buat tutorial eh

Unknown said...

nice one fatin.. aku punye la membayangkn tweetdeck ko kaler pink macam yang ko cakap ari tu.. skali dah tukar biru lak la.. heheh.. nice..!

puteraduyong said...

tweetdeck...rasa macam nak buat...tapi tak pernah terbuat... :)

wahida said...

sila percaya bahawasanya aku takde fesbuk dan twitter bagai...

ada blog kesayangan ni jer...

Farhana Jafri said...

bru je install ari tu.. tp blank cane nk gune.. thanks fatin wt tutorial ni.. hik3..

jemput singgah ANASAURUS :)

velasrizal said...

tapi akaun twitter ku x slalu update la

sahromnasrudin said...

trime kasih atas tutorial ini :-)

emarieys said...

memang dah lama install..

tapi jarang saja buka...ahaks..

Unknown said...

nak canggih lagi letak kt header...percubaan demi percubaan tapi gagal...:)

Unknown said...

tweetdeck? haha




















twitter pon takde -______-" <--ketinggalan sikit. hehe

asfira aminuddin said...

wah babe! u amik masa try suma tutorial ni ke? tu yg bole jadi superb sgt! :))

Tauke Budu said...

ok2 kena cuba sebab baru je nak berjinak ngn twitter ni

Hanif said...

thanks..aku pun tak paham twitter ini..nak try gakkk

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
diy buat mudguard dari fibreglass

wahhhh bagussss sebenarnya aku baru nak berjinak-jinak benda ni... boleh buat panduan ... thanks yerr

cik azeya said...

wahh, nmpk mcam menawan sanubari. nak cube. ^^

ARTIKEL RAKAN BLOGGER