Monday, June 20, 2011

SORRY, AKU MASIH TAK CURANG, HAI CHURP CHURP!

salam..

ingat entry kesetiaan aku? yang aku cakap aku setia sangat2 kat nuffnang tu???

kalau belum baca, KLIK SINI


aku telah suka hati nya mendaftar churp churp. tapiiiiiiiiiiii. aku tak curang okeh. sebab churp churp ni adik beradik dengan nuffnang. so kalau join churp churp, nuffnang tak akan membuang keahliaan anda sebagai ahli nuffnang. hehe. nuffnang, heartbeat dan churp churp adalah ADIK BERADIK.

so, kesimpulannya aku tak curang. kehkeh.

sedikit info pasal churp churp yang perlu anda tahu..

1) APA ITU CHURP CHURP??

- churp churp adalah salah satu program cara mudah untuk mendapatkan duit di internet untuk semua orang di malaysia. churp churp adalah adik kepada syarikat NUFFNANG, dan churpchurp bukanlah pesaing nuffnang. hanya perlu promosikan iklan yang dioffer dari pihak churp churp ke facebook, twitter, YM, blog DLL.. churp churp ni lebih banyak menggunakan twitter sebab tu la logo churp churp pun bentuk burung macam kat twitter.


cara-cara buat duit dengan churp churp..

1) anda perlulah mendaftar diri di akaun churp churp ni. tak susah, senang aje. macam daftar facebook, twitter. tak rumit pun. heheh.. NAK DAFTAR CHURP CHURP, KLIK SINI

2) setelah daftar, pergi ke ruangan settings dan isi segala form yang diminta, contoh, nama, alamat, twitter, facebook dan sebagainya..

SETTLE!!

lepas tu anda pegi ke dashboard, kat bahagian atas dan klik. anda lihat general guide pada sidebar sebelah kiri. di ruangan itu, dimaklumlah 3 cara anda boleh buat duit dengan churp churp!


1) social sharing churp churp

-cara paling senang buat duit kerana tidak perlu tunggu kelulusan dari pihak admin. hanya share link yang diberikan untuk campaign yang sesuai. promote ja kat facebook, twitter, emel, blog, YM dan segala2 la laman sosial yang anda ada. macam aku, aku promote kat facebook, twitter dan blog. mula2 masa aku daftar, aku dapat 6 campaign untuk dipromote. aku sebarkan keenam2 campaign tersebut di facebook dan twitter. jangan lupa connectkan twitter dan facebook anda melalui churp churp okay! lebih mudah!

2) social seeding churp churp

- apabila menggunakan cara ini, anda hanya perlu menyampaikan mesej pengiklanan pada laman sosial seperti facebook dan twitter. ikut aje arahan yang diberikan..

3) scheduled tweets churp churp

- anda perlu mempunyai sekurang2nya 25 follower di akaun twitter anda. pihak churp churp akan hantar review tweet yang akan anda submit sebelum diapprove. anda hanya perlu tulis ayat yang kreatif tweet tersebut dengan memasukkan kata kunci yang disediakan!


BERAPA BANYAK CHURP CHURP AKAN BAYAR KEPADA ANDA??

-sekitar 20 sen hingga 40 sen untuk 1 klik. bayangkan kalau sehari anda dapat 20 klik, sebulan?? kena rajin promote la ye. :)


kelebihan diberikan kepada mereka yang ada facebook dan twitter. promote aje dua2.. haha kan senang. dua2 la medium paling senang untuk kita promote..


aku rasa terharu sebab beberapa jam guna churp churp aku dah dapat 20 sen :P guna heartbeat 2 bulan, baru ada 80 sen. keh3. tak de rezeki dengan heartbeat agaknya..


kalau dulu aku mengharapkan income dari nuffnang dan heartbeat, kat churp churp ni tak lagi. tak nak mengharap. nanti kecewa. haha. nuffnang aku tetap akan guna sebab aku pernah cashout nuffnang. aku percaya pada nuffnang, boleh buat duit banyak dengan nuffnang. yang penting kesabaran dan jangan mudah mengalah. semua macam tu. hehe


ni la churp churp. aku punya. keh3


nak tau blog sapa yang buat aku teruja nak join churp churp??? KLIK SINI


sapa2 yang tak join churp churp tu, boleh la join. free aje. tak payah bayar pun. yang penting rajin je. haha aku pun malas sebenarnya. tapi saja je daftar. hehehe saja mencuba :P

DAFTAR CHURP CHURP, KLIK SINI

NAK IKUT AKU PERGI HONG KONG?? KLIK SINI

TERCARI2 KONSERT GIG YANG BEST?? KLIK SINI

CARA NAK ELAK KUKU PATAH DAN BERTAMBAH CANTIK?? KLIK SINI

NAK FEMES CEPAT? KEHKEH KLIK SINI

NAK MAKAN SUP HERBA SEPETANG BERSAMA AKU?? KLIK SINI


terlupa nak beli hadiah untuk hari bapa?? order aja kat sini. klik banner bawah ni..


26 comments:

ezy.fia said...

eh.. pengaruh dr cik ezy ye?
kekeke..
utk kebaekan bersame..
ngeh2..


churp2 ni mmg laju earning die.. kn kn kn..

asfira aminuddin said...

babe, boleh percaya ke benda2 cmtu eh?

sahromnasrudin said...

churp2 kne cukup rm 100 br leh cash out kan...huhuhuhhhh

merahitujambu said...

kalau xde tweeter leh buat churp2 ni ke???

Cikrosecute said...

tambah akaun nampak...

Bunga said...

ooo..tq..leh buat nanti..:0

Noor Fatin said...

cik ezy, aah. hehehehe thanks! :P

asfira, benda ni mcm nuffnang jugak. hehe nuffnang saya percaya sbb saya penah dapat cek. dah guna lama dah. hehe kalau xdapat pn, xkisah sgt sebab xguna duit kita lgsg. tu yg xpulun sgt untuk dapatkan duit melalui nuffnang atau apa2 aje. biasa2 aje. kalau pulun sgt2, kang xdapat kecewa pulak. hehehe.. :)

sahrom: yaa. hahaha. lama lagi :)

merahitujambu : boleh2. share kat blog dan facebook ;D

cik rose: nampaknya begitulah. hehe

IMA SALSUZAIMA said...

betul betul.. churp2 mang best. Tapi sy x pasang iklan nuff.. macam susah jer..hehe

ini blog amir said...

a'ah.. mereka adik beradik.. saya pun dah daftar.. dan sehingga sekarang, x pernah lagi cash-out Churp2 tu.. sob2 :'( hehe..

missStrikeOne said...

hmm.. akan dipikirkan.hik3

nuyui a.k.a miss YUI said...

lom mndaftar..owh,mereka adalah adik beradik ea..baru tau =)

NasQ said...

Malas dah... tak naik2 pung... hik hik hik...

NasQ said...

Malas dah... tak naik2 pung... hik hik hik...

NIA said...

churpchurp best~!hehehe

Raden said...

nie bkn utk org yg ade twitter je ke?

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip beli kereta terpakai

Antara kelebihan yang terdapat pada ChurpChurp adalah seperti memandangkan ia merupakan anak syarikat Nuffnang, status Gliterati Nuffnang anda tidak akan terjejas. selain itu, pendaftaran ahli ChurpChurp adalah percuma. Kelebihan lain ChurpChurp adalah ia merupakan satu program pengiklanannya sangat mudah iaitu dengan hanya berkongsi iklan dengan kenalan anda dan anda akan mendapat ganjarannya @ reward.

sarah mohamad said...

churp2 ni kalau rajin tambah ayat2 manis sikit mesti masyuuuk punya :D

Mashe said...

dapat 20 sen ja churp2 nih~

tia @ Ini Kisah Tia said...

Tia tak expert lagi ngan churp2 nih . hehe ;)

Unknown said...

apa itu churp churp ekk?
sumpah x penah amik tahu sehinggalah terbaca entry ni.. tapi masih kabur..huhuhu

Kak Amy said...

akak dah lame x cara kan churp2 , asyik fokus dnegan nuff je nie nuff pun dah buat hal , rasa macam dah malas dah nak amek tau huhuhu...

Noor Fatin said...

putri malu : aah rumit sikit. dlu masa nak pasang, susah jugak. hehe

amir: tak apa, lama2 nanti bleh la cashout :)

diana : keh3. okay :)

nusha : yup. adik beradik. hehe

nasriq, : hehe saya cuba je. naik xnaik nak buat mcm mana. hik3

izzati: yeah! bleh tahan. hakhak

raden : facebook bleh buat guna dah skrg. bukan twitter je. banyak laman web sosial dah bleh :)

afzainizam : betol tu awak ;D

sarah : yaaa. kena buat ayat2 manis, kena pandai karang ni :P

mashitah : aku pun. hehee..

tia : xpe, mula2 je, nanti insyallah boleh :)

matahati : mcm iklan la. sebijik mcm nuffnang.. :)

.drakula. said...

peh...belum mau bikin apa pun...

Kakzakie Purvit said...

Kakak tak rajin lagi. Cuba lihat blog kakak tak ada semua itu. Itu yg berblog pun bila ada masa saja :)

myzziema said...

churp2 mmg masyukkk lagi2 bila ada iklan grapevine. heartbeat mmg tak berganjak langsung. mungkin semua blog letak iklan yang sama kot so dah bosan tengok iklan heartbeat. last sekali ziema buang je. just letak iklan nuff, churp2 and says.my. hehe.

Balqis Riza said...

mcm blog iklan dh aku bace..hahaha

ARTIKEL RAKAN BLOGGER