Saturday, June 11, 2011

Rombongan Cik Kiah Ke Sukan Komanwel

salam..

semoga pembaca sihat walafiat. aku tak sihat sepenuhnya lagi. masih batuk2. hehe demam nak balik kulim sebenarnya :P

dua tiga hari lepas aku selalu berada kat youtube. entah macam mana aku terjumpa video ni. drama. bertajuk rombongan cik kiah ke sukan komanwel.

korang ingat tak drama ni? drama ni ditayangkan kalau tak salah pada tahun 1998 apabila kuala lumpur menjadi tuan rumah untuk sukan komanwel. hurm. 1998 maknanya aku darjah 3 ketika itu.

drama ni betol2 meninggalkan kesan di dalam hidup aku. haha serius. sampai sekarang aku masih teringat2 scene yang berlaku dalam drama ni..

jom tengok! imbas kembali drama ni! tak sangka ada orang upload. thanks!!


perjalanan penduduk kampung yang diketuai oleh cik kiah iaitu delimawati yang pernah memegang watak sebagai hantu kak limah untuk ke majlis pembukaan sukan komanwel tahun 1998.

pelbagai dugaan yang mereka tempuh untuk sampai ke sana. mula2 dapat bas yang dah rosak, teruk gila keadaan bas tu. haha. lepas tu si pemandu yang sorang lagi pulak kena hempap dengan beg yang ada lesung batu. dah berbalut kaki dan kepala. lepas tu pemandu lagi sorang pulak kena balik rumah bilan isteri dia datang serang gara2 dia kawin dua. hehe..

diganti pulak dengan pemandu yang lain iaitu lakonan along kamaruddin. dua orang penduduk kampung pulak naik bas dengan memakai baju penoreh getah gara2 tak sempat balik ke rumah. lepas tu pulak rupanya si pemandu bas tu gila. hahaha..

dah tu, pemandu yang isteri dia serang tadi datang balik. tetiba pulak, tayar bergolek. dah bergado pulak penduduk yang lain, cakap tayar vespa ko tergolek. kahkah, rupanya tayar bas diorang. dan berhenti pulak kat celah hutan mana sementara nak repair tayar tu..

perbalahan berlaku dan akhirnya sama2 bekerjasama dan akhirnya mereka sampai jugak ke stadium tuuuuuuuuuu. hehhee ;D

ingat tak? ingat tak? aku dengan mama aku kan, kalau pergi mana2 jauh sikit, sesat la apa la, mesti akan kata ' kita ni dah macam rombongan cik kiah ke sukan komanwel pulak' haha. itulah ayat kami.

korang kena tengok la, pak jabit pun ada. muda lagi la. haha.


16 comments:

Rollo De Pelicula said...

saya pun baru buat review pasal drama nih

Review Drama Rombongan Cik Kiah Ke Sukan Komanwel

puteraduyong said...

cerita lama ni... ;)
tapi mmg best citer ni...

Nur Liyana said...

eh, pernah tgk..skrg nie kalau nk pergi rumah org kawin ramai2 pun, diorg akan cakap "mcm rombongan cik kiah"hahhaa


pengaruh betul kan???hahhaa
lawak lwak,,..haha

nazirah said...

hahaha memang lawak betul la cerita ni hehe teringat pulak bile tengok video ni hahahaha

Gen2Merah said...

dari penerangan cik fatin, macam best jak filem ni ek. mesti banyak kisah lawaknya... saya belum pernah tgok dan degar pasal filem ni

raihana said...

hehhee...cite nie mesti lawak kan..gaya cik fatin terang pown macam klakar je..=)

Raden said...

tayar cam senang2 je leh tecabot2 kn..nie zmn bile punye cite daa

jia said...

cam bes je.. =)
dah lama tak dtg sini~

munirah said...

wktu sukan komanwel tu baru drjah 1...hehe..

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

Cte ni mmg bg kesan smpai skg r..g mne2 je klau jdik pape mst ckp dh mcm r0mb0ngan cik kiah..haha..

Mawar Berduri said...

INGAT IKLAN NIEEEE.... hehe..

tia @ Ini Kisah Tia said...

perhhh lama giloss . hehe . nanti Tia tengok noh ;)

fadh leyanie said...

hahak..mmg lawak cter ni..teringat masa dia pakaii lipstik merah dalam bas yg tengah bergegar..

cucu umie said...

ayie tak pernah tgok pon..nak carilah cerita nie..hehe mcm best shjer..hehe

DuniakuAbstrak said...

haha sengal betul...aku nak pegi rombongan yang macam ni baru best..hahaha

kay_are said...

memang ingat r cite ni.. memang kelakar r.. tapi ending sampai gak ke kl tu.. so kre ok r.. huu

ARTIKEL RAKAN BLOGGER