Sunday, June 27, 2010

BERJAYA MASAK SPAGETI DENGAN LAZATNYAAA!! YEAY~~

salam~

harini bangun awal. kul 8.. cam xcaya kan. dah la tak boleh tido semalam. adess.. time nak pejam mata tu la asyik teringat macam2. hantu semuanya ternampak. hakhak tu la, banyak tengok drama hantu lagi..weee sarapan hari ni adalah nasi briyani!! heee~

sori sebab xupdate entry pasal spageti. gara2 penangan spageti ari tu, peh, haha xterdaya rasanya nak tulis entry so hari ni aku free., aku update la ek..keh2~


ni la spageti hasil aku dan mama! hehe
*maaf.gambar xclear. kamera murah :P*

sedap gile ah!! adoi.. buat satu mangkuk besar. aku makan 70% kot. hahah dasyat2. aku xpenah rasa spageti selazat ni... hakhak thanx jugak kepada nada hanis kerana banyak membantu. boleh lihat di ruangan komen entry sebelum ni, nada ada kasi resepi spageti. hehe thanx! buat lebih kurang mcm dia cuma xda cendawan butang..weee..

mula2, didihkan air. masukkan spageti dalam tu, letak garam skit. masak sampai lembut. jangan lama2 k~ hakhak pastu toskan dia. gaulkan dengan planta. *planta kat umah tggal sikit dah..uwaaa*. letak planta sikit je k~ heee

pastu potong bawang besar, potong bentuk kiub.. bawang putih jugak. tumiskan. goreng sampai garing, jangan sampai hitam..kui3~ pastu masukkan ayam atau daging. ikut citarasa anda la. aku letak ayam. potong2 ayam tu kecik2. jangan kecik sgt. jangan pulak letak sekor dalam kuali..weee.. masak sampai empuk..

pastu masukkan sos prego. kitorang letak 3 sudu je. sebab xnak masam sangat. hehe ikut korang la letak banyak mana. pastu masukkan carrot...pastu masukkan la spageti~ hehe bubuh tomato yang dipotong kecik2 dan jugak letak serbuk lada hitam sikit. pastu gaul2 la spageti tu hingga rata. pastu letak cili api sikit. utk memedaskan dia. kalau nak lagi pedas, bubuh lagi banyak~ kui3

pastu amik pinggan. makan. yeay~ hakhak sedappppp.. aku makan sampai kenyang.. gila2 kenyang. pastu lapar balik makan lagi..weeeeeeeeeee.. punya la sedap kan. haha mama aku pon makan banyak jugak..nggeee

ni pertama kali buat spageti. akhirnya berjaya.. heee~ thanx pada mama! weeee...


sapa2 boleh la try~ serius sedapp.. hehe :)

insyallah, kitorang rancang nak buat spageti lagi, kali ni tambah cendawan butang pulak. dulu lupa beli.. hehe insyallah!

salam. :)

8 comments:

saperakue said...

fatin... akoo pown pnah buat.. ada kat entry akoo..
tp spageti ala2 budak hostel..

Noor Fatin said...

oo..best tu..hehe nti aku tgk..
hostel aku dah xleh masak2 dah..wuu

►içéq◄ said...

spagetti goreng ke yunk?~

NIA said...

orang bese cakap kalau dah pandai masak maksudnye dah boleh kawin dah:P

ツbieaz@bie Azreenaツ said...

yeh2 spagetti betul2 menjadi lorh sedapnya nak try gak lor hehe

Noor Fatin said...

iceq: aah syg.

sizuka: lambat lagi. haha

bie: try la.. :)

zaitun @ kak tun said...

sos PREGO? hati2 ye...saya pernah dpt info menyatakan bahawa ade benda x halal...tengok betul2 sebelum makan, la ni byk sgt benda yg x halal tp diletak logo HALAL

Noor Fatin said...

oo..ok2. thanx awk for the info! :)

ARTIKEL RAKAN BLOGGER