Tuesday, November 22, 2011

DIHINA, BENDERA DIBAKAR TAPI AKHIRNYA KEJAYAAN MILIK MALAYSIA!

salam..

dihina, dicaci, difitnah, apa lagi yang malaysia tak pernah terima sejak2 bermulanya episod malaysia akan bertemu dengan indonesia di final. sama seperti dulu, yang masa khairul fahmi tetiba popular tu, masa tu la saat-saat menggerunkan bagi kami rakyat malaysia. kemenangan jugak dimiliki pada masa itu. alhamdulillah. :)

dan semalam aku terjumpa gambar ni, astaghfirullalazim. kenapa sampai macam ni? aku tak pernah jumpa lagi gambar rakyat malaysia bakar bendera indonesia. dah la lagu negaraku tak dihormati, bendera pula dibakar, kenapa?



punyalah bencinya rakyat indonesia kat malaysia. agresif sangat!

perlawanan tadi betol2 menggerunkan, lebih dari biasa. aku tak pernah rasa tersentapnya jantung aku setiap kali bola nak masuk gol. memula rasa macam patah semangat sebab indonesia berjaya jaringkan gol 1, tapi bila malaysia jaringkan gol 1 jugak, semangat tu datang balik.

timeline di twitter penuh dengan pengulas sukan dengan gaya tersendiri, ada yang marah, ada yang kecewa, ada yang gembira, pelbagai perasaan yang setara bagi semua rakyat malaysia.. begitu jugak difacebook.


adat pertandingan ada yang menang ada yang kalah. takkannya nak ada dua2 menang, dua2 kalah. yang menang harus dibanggakan, yang kalah harus menerima kenyataan. yang aku perhatikan, ramai rakyat malaysia tak putus-putus beri sokongan kepada pasukan harimau malaya, keselamatan mereka, terlalu ketat sampaikan terpaksa menaiki barracuda, terpaksa pulang dengan pesawat khas. bayangkan, diorang nak pergi perlawanan bola ke pergi peperangan??

ingat, walaupun dihina dan dicaci, bendera negara kami dibakar, kami tak mudah menyerah kalah, kami tak gentar. harimau tetap akan mengaum!!

dengan doa rakyat malaysia, kejayaan milik malaysia lagi. alhamdulillah. syukur pada ALLAH.

cacian, hinaan, makian yang aku selalu terbaca di page sokerleaks yang telah diserang oleh 'mereka' tidak membawa kemenangan dalam pasukan mereka. yang penting, semangat, usaha, doa dan tawakal. :)

apa boleh buat..



ngap ngap. krupp krupp..

pengajaran : jangan selalu menghina, mencaci, membakar bendera pihak lawan, ALLAH bayar cash. alhamdulillah. kejayaan milik malaysia dan kejayaan ini dikongsi oleh semua rakyat malaysia!!

tahniah sekali lagi.



13 comments:

flycamar said...

x faham dgn perangai diaorg kan.. mcm penuh dgn semangat kesukanan..tapi sebaliknya..ntah la..

Gen2Merah said...

ya, kejayaan milik kita yang selama ini bersabar dengan karenah mereka.. syabas buat semua Malaysian

Gen2Merah said...

ya, kejayaan milik kita yang selama ini bersabar dengan karenah mereka.. syabas buat semua Malaysian

Kak Imun said...

Syukurlah Malaysia dah menang.....!

nuyui a.k.a miss YUI said...

trok toi depa..

xsedar depa ramai kat malaysia dok jd mcm2..ada yg xguna pon ramai..huh..

tahniah malaysia!

mama iris said...

suka sgt gambar harimau membaham garuda tuuuu.......=)
im proud to be malaysian....

roziahojijie said...

yeay yeay ! Malaysia menang lagi ! :D

sahromnasrudin said...

alhamdulillah..betapa bangga menjadi rakyat malaysia kan...

chiLleD...!! said...

jahat lah diorg..skuad negara pon kena naik kete keball.hu

velasrizal said...

puas hati tgk indon kalah semalam

wan nurul hezrina said...

tahniah malaysia

ainul said...

alhamdulillah malaysia menang :)

Syafiq Rosli said...

teruk betol indon ni kan..ape lah nak jadi..mentaliti dyeorang lagi teruk daripada kita

ARTIKEL RAKAN BLOGGER