Wednesday, November 23, 2011

ALASAN TERMASYUR MENOLAK CINTA

salam.

aku mengenal cinta pada umur 17 tahun. eh tipu. 11 tahun >,< muda sangat ke? ekeekekek ala dulu tu cinta monyet je pun masa sekolah rendah. tak de hari2 nak rindu ke, tak de pun hari2 nak ucap i love u ke, tak de pun. haha..

err my first ex tu dah nak kahwin 18 disember ni. aku mestilah datang. hahaha. ala selang beberapa rumah je dari rumah aku XD pengalaman pertama nak tengok ex bersanding. hahaha.

cais, apa pulak cerita pasal cinta ni, tapi entry ni memang nak cerita pasal cinta pun.

alasan termasyur menolak cinta!!

puihh!!

HAHAHA marah benar aku. mestilah! cakap aje la kau dah tak nak kat dia, tak payah la kau nak bagi alasan konon2 dia terlalu baik untuk kau!

aku pernah dapat tak ek ayat ni? lupa dah ;D tapi aku pernah dengar cerita secara langsung dari orang2 yang pernah aku kenal dari dulu sampai sekarang. bukan main si pakwenya sayang bangat sama dia, bukan main layan semanis kencing manis yang mungkin, bukan main dah plan nak berumahtangga, tetiba satu hari si pakwe mengungkapkan ayat ni.. ' awak, saya rasa awak terlalu baik untuk sayalah'.

cakap aje la, kau dah tak nak, kau dah ada perempuan lain, kau dah malas nak layan kerenah dia, kau dah menyampah couple dengan dia, terus terang aje la. tak payah la nak berkias-kias.

orang kalau dah sayang, dia akan lakukan yang terbaik untuk pasangan. sampaikan sanggup sembunyikan tabiat buruk dia selama ni, contoh, suka sendawa kuat-kuat lepas makan. sejak ada boyfren, sanggup dia tahan tak sendawa semata-mata nak nampak dia sopan di mata pasangan.

tapi dah kau pulak cakap dia terlalu baik untuk kau. aku tau, kau mengharapkan pasangan kau tu penyangak, penyamun tarbus, gila seks, pisau cukur, penipu, mata keranjang *untuk perempuan ataupun pasangan yang murah, senang bagi body kat lelaki, kurang ajar dengan mak bapak sendiri, suka mencarut, *untuk lelaki, kan?

marah ni. marah. kahkahkah aku paling menyampah alasan macam ni.

eh pernah jugak aku kenal lelaki yang selalu bagi ayat pasrah kat aku, contoh aku, 'awak, saya rasa dayus la awak'. puihh. dayus konon tapi tak de topup, mintak aku, tak makan, mintak aku beli, tak de baju pun mintak kat aku, setiap kali dapat topup, duit, baju dan sebagainya, sms dia akan berbunyi.. ' awak, saya rasa dayus la awak'. hahahha sampai mati aku takkan pernah lupa..

ada sapa-sapa pernah terima ayat macam ni tak dari bekas pasangan? ekekeke

12 comments:

mohdhazlan Dreadlock said...

kalu ckp awk terlalu jahat utk sy cmne erk ...hehe

blh ke ..haha

hana said...

argh..
dah dapat bru nk rasa dayus..
mase mntak x pikir plak..
terajang jap agi..
hihi

kueh bakar said...

setuju.

ia boleh buat tajuk filem.

'awak terlalu baik untuk saya'

ohsem tajuknya.

kueh bakar said...

setuju.

ia boleh buat tajuk filem.

'awak terlalu baik untuk saya'

ohsem tajuknya.

Mizz Atie Zieya Shukri said...

sy penah dapat gk alasan2 bodoh cm ni..... tau pe?
"awk....maaf...saya ni tak cukup encem untuk awk..."
tu la alasan dia mntk clash.....

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

Ak break gne alasan ni kt ex ak..sbb kdg2 rse penat nk jdik sekufu ngn org yg ade pakej lgkap ni..cinta bkn segala2 nya..n melepaskan cinta demi kebahagiaan org yg d cintai bkn semudah yg d sangka.. :)

Pondok Usang said...

pernah merasai alasan sebegitu.. huhu...

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah..ayat bgus..tp yui x prbh trima lg..huhu..hope takkan terima.

wan nurul hezrina said...

adagak ayat mcm2.dayus?huhu tak sesuai.kalau awak tak sesuai sbb terlalu baik untuk saya..setuju ayat yang mmg biasa diguna=)

Tukang Karut said...

pernah guna sekali kot...

Mohd Hamdi Salleh said...

Sy pun pernah terima alasan ni.."awk terlalu baik sgt"

Mohd Hamdi Salleh said...

Sy pernah terima ayat ni..maaf awk baik sgt..

ARTIKEL RAKAN BLOGGER