Sunday, July 31, 2011

KHAIRUL FAHMI DAN ELIA PUTUS TUNANG-NAFI ANGKARA ORANG KETIGA

salam.

pertama kali aku online, aku nak pengsan bila baca kisah ni. sebab semalam kot aku baru baca kisah diorang dah berbaik tapi akhirnya hari ini.. :(

sedih gila aku rasa. macam terjadi kat aku pulak. kehkeh. tapi serius, entah la.. kesian elia. semoga dia tabah..



temubual ekslusif bersama wartawan MA (metro ahad), FIRDAUS SAHAT

“SEBENARNYA, saya tampil membuat kenyataan kepada MA kerana tidak mahu perkara membabitkan saya dan Elia berpanjangan. Selepas berfikir panjang dan berbincang bersama keluarga, saya perlu memberitahu peminat mengenai perkara sebenar.

Saya tahu cerita mengenai saya bersama wanita lain tersebar luas dalam pelbagai laman web dan blog. Begitupun, saya ingin menjelaskan semua itu tidak benar. Saya bukan kaki perempuan atau ‘playboy’. Semua itu adalah tuduhan yang tidak berasas.

Kerana isu berkenaan, hubungan saya dengan Elia (tunang) semakin renggang. Malah, sejak ia menjadi lebih teruk, Elia memberitahu saya dia mendengar cerita kononnya saya berjumpa seorang wanita lain di luar dan berpimpin tangan.

Selain itu, beberapa gambar wanita lain turut tersebar di Internet dan ia dikaitkan dengan saya. Dalam banyak-banyak gambar, hanya beberapa yang saya kenal. Antaranya ialah Dahlia.

Namun, Dahlia bukan kekasih saya seperti didakwa ramai pihak. Dia sekadar kawan dan kami juga tinggal sekampung (di Kelantan). Malah, saya juga rapat dengan keluarganya.

Hubungan saya dengan Dahlia tidak lebih sebagai seorang abang dengan adik, lebih-lebih lagi dia masih berusia belasan tahun.

Selain itu, ada yang mengatakan wanita yang berdua-duaan dengan saya dalam gambar adalah Dahlia. Sebenarnya, gambar itu diambil ketika sesi temubual saya bersama wartawan dan wanita yang bergambar dengan saya adalah rakan kepada seorang daripada wartawan. Jadi, tidak timbul isu saya bergambar mesra dengan Dahlia atau wanita lain.

Saya juga dikatakan membeli sebuah kereta dan menghadiahkannya kepada Dahlia. Hakikatnya, tuduhan itu tidak berasas. Kereta dimaksudkan itu milik kakak saya. Malah, kereta itu juga atas nama kakak saya. Jadi, macam mana cerita ini boleh timbul?

Kerana pelbagai tuduhan berkenaan, Dahlia dan keluarganya pula menjadi mangsa dan menerima pelbagai tohmahan serta kata-kata kesat daripada pelbagai pihak. Kerana tidak tahan dengan masalah itu, mereka meminta saya menjelaskan segala-galanya, lebih-lebih lagi mereka tidak ada kena mengena dalam isu ini.

Selain itu, timbul isu kononnya saya tidak hormat orang tua, memarahi dan menengking ibu Elia. Saya tidak menafikan ada bercakap dengan mak cik (ibu Elia) tetapi tidaklah sampai menengking atau meninggi suara. Pada saya, semua itu lebih kepada perbincangan bagi menyelesaikan masalah antara saya dan Elia.

Mungkin, kenyataan dikeluarkan Elia di laman Facebook miliknya tempoh hari mengatakan saya memarahi ibunya disebabkan perasaan marah kerana pelbagai isu ini.

Terus terang, saya masih menyayanginya. Malah, perkenalan yang dibina selama dua tahun membawa kami melalui pelbagai perkara bersama. Cuma, bila keadaan menjadi bertambah keruh dan berpanjangan, saya perlu membuat keputusan muktamad.

Kini, selepas berfikir panjang dan berbincang dengan keluarga, saya mengambil keputusan yang saya rasakan sesuai bagi menjaga hati semua pihak iaitu memutuskan tali pertunangan kami.

Saya yakin, ini keputusan tepat dan saya juga sudah berbincang dengan Elia. Namun, dia tidak pasti mahu menerimanya atau tidak. Bagaimanapun, saya pasti ini keputusan terbaik untuk membersihkan nama semua pihak terbabit.

Keputusan yang saya ambil bukan kerana mahu mengambil jalan mudah. Saya sudah fikir masak-masak dan ia untuk kebaikan bersama. Tidak lama lagi, perkara ini akan diselesaikan oleh keluarga saya apabila mereka berjumpa keluarga Elia.

Saya ingin tegaskan, keputusan ini tiada kaitan dengan orang ketiga. Saya tahu pasti akan ada cerita tidak enak apabila kenyataan ini dibaca oleh masyarakat. Suka atau tidak, saya perlu berdepan semua kritikan demi membela semua orang yang saya sayangi.

Lagipun, masalah antara kami sudah lama berpanjangan. Cuma ia tidak diperbesarkan, lebih-lebih lagi ia cuma membabitkan kami berdua. Namun bila ia merebak dan melampaui batas, saya perlu segera menyelesaikannya.

Ramai juga mengatakan saya semakin lupa diri dengan kejayaan yang saya miliki. Sebenarnya, saya belum berjaya lagi. Perjalanan karier sebagai pemain bola sepak masih jauh. Lagipun, saya masih muda. Banyak perkara perlu saya pelajari sebelum saya bersedia menempuh alam perkahwinan.

Untuk setahun dua ini, saya bertekad mahu fokus sepenuhnya kepada bola sepak. Saya tidak mahu sebarang kontroversi merencatkan perjalanan kerjaya saya dan ia antara sebab kenapa saya buat keputusan berkenaan.”


semoga khairul fahmi dan elia bahagia bersama kehidupan masing2.

seolah2 kisah seperti penyanyi lelaki popular suatu ketika dulu..

16 comments:

Balqis Riza said...

typical guy..give up..pfftt~

sizuka[Izzati] said...

hoooo.macam2 btul la.drama dunia.

nurayunni said...

kecian lak..

merahitujambu said...

dh di takdirkan nak buat cmne..masing2 muda lagi...

zOeY zAu YaH said...

setuju dgn komen pertama =.="

Luna Chempaka said...

bertunang tempoh yg paling mencabar, kalau xdpt harungi, putus kat tgh jalan.

moga moga ikatan kasih tu bertaut balik :)


p/s: phewww, nasib baik sempat tempek iklan kt sini. ade satu tmpat kosong je td.. hehehe ;p

Gen2Merah said...

betul tu.. cabaran org bertunang mmg camtu..
anyway selamat berpuasa juga ya Fatin.. moga ramadhan ini akan menambahkan amal dan ibadah kita.. selamat berpuasa.

Ikhlas ~Gen2Merah~

bunbun said...

betul ke ni? sedihnye. bunbun ade baca kat site lain (tak ingt kat mane) yg dorg dah berbaik. tup2 gini pulak ye.



harap2 dorang bersama jugak klo memang ade jodoh. sobsobbbbb

sobri yaacob said...

dah ptus dah.. x de jodoh kot..

Amy Syaquena said...

mungkin sudah tertulis bukan jodoh mereka...

Tukang Karut said...

bior la dia... dia ada alasan tu...

Azie Azman said...

tak pe..takde jodoh kot..
kita doakan yang terbaik buat mereka ye :)

haniey said...

hani pn trkejut td msa baca paper..sb rsa cpat je kan bnda ni jadi..bru je heboh psl ni pstu tgk2 da putus..erm myb xdk jdoh..

Farah Shamsudin said...

cerita mereka sama macam kes Mawi!!

afzainizam said...

Gosip hangat ni.... nak wat camnerrr bukan ada jodoh tu....

Ramadan bulan yg mulia..
Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu.
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka”
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
Ucapan Selamat Berpuasa & berbuka

tia @ Ini Kisah Tia said...

entahlah .. tak nak lah komen panjang2 .. tu masalah antara dorang ..

ARTIKEL RAKAN BLOGGER