Thursday, July 7, 2011

NASI DAGING SEDAP

salam.

entry kali ni pasal makanan! aku rasa dah lama sangat aku tak buat entry pasal makanan kan? kan? hahah kali ni nak buat entry pasal makanan pulak. nanti kat kulim, hari2 nak buat entry pasal makanan. hik3

nasi daging. macam nasi ayam. yang bezanya nasi daging makan dengan daging la. kalau makan dengan ayam jadila nasi ayam. grr..

mama aku selalu masak. dari aku kecik2 sampai la dah besar ni, selalu mama masak nasi daging. yang setiap kali dimasak, memang marvellous tiptop meletop mantop!! percayalah. sapa yang dah penah rasa nasi daging yang mama aku buat, confirm makan lebih dari sepinggan. abah kata lagi pedas lagi sedap. haha..

dan baru2 ni mama masak lagi. nanti mama kata nak masak kat kulim pun, nak ajar aku, nak hantar kat buah hati. nyum2 :P

meh layan gambar nasi daging ;D

nasi dan seketul daging untuk setiap pinggan. hik hik. ini pinggan aku ;D




sambal tumis daging ;D



ayaq asam tomato..


kebiasaannya di utara, nasi daging selalu dimakan dengan air asam tomato sahaja tetapi mama la tambah sambal tumis daging. haha lagi sedap lagi meletop rasanya ;D



cukup berselera makan tengahari dengan nasi daging. hidangan kami tiga beranak, nasi tu tiga pinggan la ye ;D


terliur tak? XD sapa pandai buat nasi daging? kongsikan la. mungkin lain dengan cara mama buat. hehe..

aku sebenarnya rindu nak makan nasi kandar :( dah 8 bulan tak makan. kat sini tak de yang sesedap kat kulim, nasi daging la pengubat hati ;D

masakan ibu la yang paling sedap!


mungkin anda berminat??










28 comments:

Bui Idzra Ryn said...

yes,masakan ibu mmg paling sedap..terliur lah tengok ayaq asam tomato tu..*_*

AIZAMEV said...

arrrgghhhhh...!!!! lapar giler aku tengok semua ni... grrrr...

Nasriq said...

err... tak minat sangat la nasi dagang...

HaNa Hani said...

fuhhh....cam sedap je aiihhh
nak rase nak rase
^_^

pCL [p@kcikLie] said...

Salam Fatin..PCL dah lama tak menyinggah sini...tetiba rasa lapar., bkn takat terliuq ja...geram dgn cicah ayaq asam tu...cm lapar nasik kenduri la...

Farah Shamsudin said...

nasi daging memang sedapp!!nasib dah makan ni.. kalau x, mau lapar plak.

muhamadsufian89 said...

aku nak nasi daging kau buat boleh?? hehe

Cik Embun said...

fatin - nak hantar dekat buah hati je ke?? kawan buah hati ni xmau hantar?? hik3~

JIJI YU said...

ko diet ke weyh

Monster Siti said...

aku terliur beb! mehla sini hanto kat aku, kat bangi. hoho aku tengok muka mama ko pon, aku tahu mama ko masak sedap2 :)

merahitujambu said...

kenapa leleh ni..yum2

Raden said...

sumpah terliur...aarrgghhh!!! nk carik nasik la sat g!

tia @ Ini Kisah Tia said...

wahh ! Tia tak pernah lagi merasa :)

Cik Rose Cute said...

memang betul telan air liur fatin..oiii sumpah! tak pernah makan...hantar ke sini sikit boleh....

#ciksuzlin said...

nak..nak..nak..mkan (T___T)"

siti kektus said...

tak pernah makan lah nasi daging ni fatin, sedap sangat ke,

biasa melantak nasi ayam je la. mak pon memang tak pernag buat. ;)

zOeY zAu YaH said...

sedapnyaa...dh lama x mkn nasi daging huhu

HAZWAN17 said...

macam sedap je nasik ni

velasrizal said...

setuju..masakan ibu tetap sedap n dekat di hati

asfira aminuddin said...

sedapnya. i tak penah try makan pun. ini 1st tyme i dgr nasi daging tau. meh antar kat i skali :))

Hazirah Abu Seman said...

wah. nasi daging. dat's my favvy ever, my mum mmg pandai buat :) i miss dat when i see your entry.

Tauke Budu said...

terliur...
lapar..............

tiefazatie said...

sedapnya..adui la...terliur..

puteraduyong said...

terliuq la pulak... tak pernah rasa...nasi lauk daging itu biasa...

jierah said...

kenapa aku terliur ni. isk2. tak pernah lagi makan nasik daging. 1st time pun dgr. hehe. patenn..nak resipi! laparr

sahromnasrudin said...

org kedah mmg terer bab2 nasi daging nie..mmg sedap ahhh

NurjiaNaiem said...

terliur tgk nasi tu..
nk g msk la..
hehe.. :)

h A n Y S said...

Ya Allah! sumpah terliur dengan dishes tu!

ARTIKEL RAKAN BLOGGER