Sunday, July 24, 2011

TERTIPU NAK CANTIK

salam.

selamat pagi!! abah dah bertolak balik kemaman. wuu. mesti rindu nanti..

pagi2 baca paper. terkejut bila tengok si gadis tertipu pulak..

 MALAI menunjukkan gambar mukannya yang teruk selepas mendapatkan rawatan dan laporan Terbunal Tuntutan Pengguna (TTPM)  dibuatnya.

MALAI menunjukkan gambar mukanya yang teruk selepas mendapatkan rawatan dan laporan tribunal tuntutan pengguna dibuatnya.

berita selanjutnya di SINI

daripada dulu kala sampai la sekarang, ada ja kes macam ni. pengguna tertipu dengan tawaran yang dijanjikan. mereka tawarkan perkhidmatan percuma atau serendah RM10 hanya untuk rawatan percubaan tetapi akhirnya pengguna terpaksa membayar ribuan ringgit.

dari dulu abah selalu pesan, kalau rasa diri tu gemuk, pegi bersenam, diet dan lakukan aktiviti sihat untuk kuruskan badan. bukan dengan hanya makan pil, buat rawatan sana sini, habis duit beribu-ribu, kurus tak jugak. hehe

dulu2 aku selalu gak mengusik abah aku nak makan ubat kurus, abah kata ' hang tak payah makan malam, tinggalkan kfc, mcd, pizza, nasi kandar, nescaya kurusla' hahaha..

betol jugak kan? jimat pun jimat. tak bahayakan kesihatan pun.

yang kurus sangat pun, tak payah la dok mengada2 makan ubat bagi gemuk. haha karut je la semua tu. sakit lain yang dapat kan. baru2 ni kan ada perempuan yang mati akibat makan ubat nak gemuk. adoii. boleh menghilangkan nyawa sendiri woo,.

takkan sanggup tukar nyawa untuk kurus atau gemuk kan?

apa2 pun kesian kat si gadis (malai) . semoga syarikat yang membuat rawatan tu dapat bagi balik pampasan ke apa ke atau erti kata lain bertanggungjawab la. jangan masa tawarkan, mulut saja manisss. tapi bila dah ada pelanggan jadi macam ni, lari macam tu. risiko kena hadapi la kan?

harap gadis2 lain atau jejaka2 kacak di luar sana, jangan la tertipu dengan semua ni. nak cantik, sanggup habiskan duit. tak payahhhhhhhhhhhhhhhhhh.. buang masa, buang duit.

amalkan pemakanan yang sihat, gaya hidup yang sihat, Insyallah, kesihatan kita akan jadi lebih baik :)


14 comments:

Umedia Network said...

huii... kesiannya.. Beribu tu. Bukannya sikit. Haish. Kena lebih berhati2 la ni. :)

Gen2Merah said...

setuju dengan fatin... kebanyakan orang nak kelihatan cantik, hensem, kurus atau mau gemk salu mengambil jalan yang mudah melalui makan2 pil dan suntikan.. natijahnya diri sendiri yang merana..

toksah nak percaya lah benda2 gitu.. baik amalkan gaya hidup yang sehat melalui pemakanan yang berkhaista dan rutin harian dengan bersenam keluarkan keringat..

Mohamadazhan.com said...

kesian mereka yang menjadi mangsa...lepas ni kembali bersyukur atas kurniaan yang sudah sempurna =)


Jemputan ke Contest AKu Berpuisi =)

syira said...

bersyukur dengan apa yang kita ada, nescaya kita akan bahagia. peace yaw! =)

sizuka[Izzati] said...

yg penting, jgn terpedaya dgn agenda2 dorg nih.manusia zmn skg bkn leh pcaye sgt.nak duit je sbnrnye.huhu.

Cik Ezy said...

ciannye..
='(

man said...

sian dia...

Nur Farah Hani said...

sangat2 kesian.. duit emlayang muke jadi teruk.. haila.. kalo fara saman dah.. ehehehe..;p

mac said...

mke sure pasni kowg2 kaum hawa jgn men sebat je ea kalo nk buat treatment kecantikan...
sian die... :(

asfira aminuddin said...

mungkin diorg ni cepat sgt percaya benda2 camni kan babe. sbb murah kot. sbb tu diorg nak cuba. takut!

bunga said...

yang penting janagn mudah terpedaya..:0

teyn teyn said...

sy pon pernah tertipu sbb nak cantek. wahahaha

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip bersihkan lining roof kereta

woooo kesian woooo duit melayang bukan sikit..... isshhhh jangan caye lahhh... kecantikan yang abadi adalah dari hati budi sebenarnya....

siti kektus said...

toksah bazir duit beli2 pil2 kurus ni.
buat sakit badan je nanti. :p




beli vco takpe. hehe ;)

ARTIKEL RAKAN BLOGGER