Thursday, May 12, 2011

MEMANG AKU TERKILAN..

salam..

dua tiga hari lepas aku kehilangan seorang kawan. bukan la dia meninggal ke apa, tapi dah putus kawan. okay. aku kenal dia pun kat laman sosial. memang kitorang rapat. selalu mesej, kadang2 call, tipulah kalau aku kata aku tak pernah gembira bersama dia.

tapi atas satu peristiwa salah faham, dia terus menjauhkan diri dari anda. dia pergi tanpa sebarang kata. dia block aku. aku tahu pun sebab kawan bagitau. tak de pun ucapan selamat tinggal yang dia berikan.

malam tu aku menangis dan menangis. kawan beb. dulu dia selalu menceriakan hari aku, tapi bayangkan malam tu, esok pagi dia dah tak de, dah tak de lagi mesej dari dia, kol dari dia. mahu tak sedih. aku menangis mengalahkan orang putus cinta. memang teruk sangat2.



walaupun aku dah mintak maaf, aku buang ego aku, aku mengalah dan aku dah terangkan perkara sebenar, dia tetap tak terima. dia tetap lari dari hidup aku dan kawan aku cakap dia dah takkan kawan dengan aku lagi. never and never!! bayangkan tak perasaan aku? semuanya terjadi hanya kerana salah faham.

sesungguhnya ego kaum yang berbeza dengan aku sangatlah tinggi. dan aku telah dibuang hidup-hidup dari hidup dia...

terkilan? sungguh aku terkilan. tapi apa aku boleh buat? menangis dan melutut? takkan aku nak jadi perempuan tak bermaruah gara-gara mahu berkawan dengan dia kembali? sebab semuanya berlaku salah faham. boleh perbaiki lagi kalau dia mahu beri kerjasama.. tapi dia tak nak. dia takkan mahu.

mama kata, lepaskan dia. hari ini hari aku. harini dia buang aku. nanti esok orang yang dia sayang sangat akan buang dia balik. harini aku berada di bawah, dia berada di atas. tak mustahil bila bila masa kita akan bertukar tempat.

syukur, Allah hilangkan seorang kawan aku. tapi Dia bagi pengganti. Dia bagi ramai kawan kat aku sebagai pengganti. sepatutnya aku kena redha. semuanya ketentuanNya. semua takdir Allah. Ya, aku sedang belajar untuk terima dan menghargai kawan-kawan baru aku.


:)


Untuk menerima dia kembali satu hari nanti, itu tidak mungkin berlaku. Sesungguhnya aku merasa sangat kecewa.. Kau dan aku tak mungkin bersatu.

19 comments:

Anniesa Sophillea said...

i kan ada.. =)

cambesje said...

eeh.. xmo la sedih2~
xbes la..
biarkan hidup kita sentiasa gembira jgn dipikirkan benda2 yg sedih2~

walau mcm mna kawan kita, dari tenet ke, member blaja ke. dia tetap kawan kita.
tapi kalau dia xnk kawan ngn kita. tu..salah dia kan2?

smile :D

Miss Tira said...

Jangan sedih-sedih ya. Kami ada. Hargai kawan-kawan anda selagi mereka masih ada..

merahitujambu said...

kawan bukan seorg..kumbang lagi bukan seekor..apa yang sy ckp ckp ni??ekekeke

nelly said...

inilah pengalamn hidup ~
=)

cik azeya said...

saye kan ade. :)

org dah tak sudi. carilah orang lain yang lebih memahami awk.

chill dear . :)

AesyaZealous said...

apa pun tak boleh.

man said...

jgn sedih2..blh cr kawan ln

►içéq◄ said...

xpe yang.. dia yg xsayangkan frenship, dia yg rugi..

Siti Mashitah Saidin said...

eh... x mau sedih2...

Afzainizam said...

//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
bila blog kena block timbul

diy bumbung kereta karat

~~~~~@@@~~~~~~
Selamat Hari Guru
~~~~~@@@~~~~~~
Wahai guru yang dikasihi,
Engkaulah pelita diri ini,
Menerangi hati nurani,
Moga dirimu dirahmati
~~~~~~~~~~~
Ya Allah peliharalah guruku,
Agar dipimpin terus hambaMu,
Agar terhindar dari Neraka,
Moga dibukakan pintu Syurga
~~~~~~~~~~~
Tak terbalas jasamu
Berkorban jiwa raga
Mendidik anak bangsa
Jadi insan berguna
~~~~~~~~~~~
Keikhlasan di hati
Hulur bakti dan budi
Kau penyambung warisan
Ilmu cahaya hati
~~~~~~~~~~~
Ampunkanlah wahai guruku,
Kesilapan anak-anakmu,
Ku serahkan jiwa ragaku,
Agar terdidik nafsu liarku
~~~~~~~~~~~
Dengan izin Allahu Rabbi,
Engkaulah guru yang sejati,
Engkau bersabar mendidik kami,
Moga dirimu diberkati
~~~~~~~~~~~

Afzainizam said...

//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
bila blog kena block timbul

diy bumbung kereta karat

bila mana kau citer aku ter ingat satu lagu dari ruhil

Kawan… apa erti sayang
Jika hati tak senang
Kawan… apa erti kasih
Jika kau tersalah pilih

Kau… pandai bercerita
Surat panjang berjela
Kita tak pernah bersua
Aku tak suka bercinta

Apakah ertinya ini
Mengganggu akal dan hati
Lupakan saja, lupakan diriku
Kita di bangku sekolah lagi…

Hei! Jangan buang masa
Dengan berkhayal saja
Kawan lihat masa depan
Masih jauh di hadapan

Hei! Jangan main api
Nanti membakar diri
Ilmu harus kita cari

EEEEMMM bila aku hayati baru kenal apa itu kawannnnnn....

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..'

kami datang menziarah di pagi ahad :-)

Miss Tira said...

Kawan itu anugerah. Kawan itu ada banyak. Allah s.w.t, Rasulullauh, ibu bapa juga merupakan kawan kita. Jangan sedih-sedih ya. Chill ^^

jia said...

tamau sedih2 taw.. :) jia kan ada.. ngee

kay_are said...

xpe2.. sorang yang hilang.. nanti makin banyak yang datang.. die nak buang kite biar r.. pasrah dan time je ye.. chill2

MataHati @ MH said...

kawan selalu datang dan pergi..
hargai kawan yg benar2 anda tahu hati budinya..

bunga said...

xmengapa..sbb bunga pom leh jadi kawan awk..ok..:)

Woofer Storm said...

kdgkala ego orang blh buat dia menyesal suatu hari nnti..sbr ye ftin,bnyak lagi kawan kat luar sana tu tau^^

ARTIKEL RAKAN BLOGGER