Monday, April 23, 2012

UDANG GALAH GORENG BEREMPAH

assalamualaikum :)

abah memang pandai masak. yeah. dan kebiasaan kalau abah masak, masakannya mesti lain dari mama. hehehe mesti takkan sama punya la :P

hari tu abah beli udang galah. besarr punya! teruja kan sebab besar sangat. kehkeh.

siap ada sepit panjang lagi. kakak an kata sepit panjang tu orang panggil jongkong. hehe abah dia selalu pergi memancing udang galah. abah aku beli kat kedai je :P


mama kata udang galah ni boleh buat masak kari, masak lemak dan macam-macam la.

tapi malam tu abah buat goreng berempah.

perap bahan2 nak dekat sejam. memang terasa sangat rempahnya.. umphhhhh!!



abah asingkan sepit panjang tu. ha3~

memang sedap. banyak betol rempah. dan semestinya masakan abah lain dari masakan mama. keh3~

terliur tak? :P

11 comments:

Boni JLL3 said...

wah.........sedapnya

::CIK LYNN:: said...

waaaa...teros rsa lpar...=)

Marya Yusof said...

As salam Fatin,

Aduh! Udang goreng rempah mmg fav akak jugak tau! klau udang harimau lg sodap! Alamak, mana nak cr udang harimau kat sini...huhuuu... Nampaknye balik nnt kena pergi Sabahlah kalau nak makan... Fatin ni buat akak terliur tau!!! ngeee... ;))))

are_lin@yu said...

fatin!!!nak jugak...lama tak makan udang yng besar2 ni..hihi..sedapnya klu dpt mkn sambal udang ;-)

nuyui a.k.a miss YUI said...

pergh.. beshnya dpt mam udang ni..

Lesung Batu said...

nyum2..nampak sgt berempah di sitew..hehe.. :)

saffiya_aleesya @ echa said...

nampak sedap dan menarik..pada saya semestinya masakan abah lain dr mak, walau abah jarang masak tp sekali abah masuk dapur jd chef memang terbaekkk laaa

zOeY zAu YaH said...

sedapnya..

eita said...

terliur....
(tu je yang mampu komen.)

| xDer | said...

tuuuuuuu dia! sekali blogwalk nampak udang.. adehhh sesdapsnyers

~~oOpEt~~ said...

sedapnya.. sepit mkn ke?

ARTIKEL RAKAN BLOGGER