Tuesday, March 22, 2011

BILA KUCING HANTAR EMEL KAT TUAN PUNYA KUCING

salam

kehadapan kakak fatin yang dirindui selalu.. semoga sihat-sihat selalu dan selalu bangun awal pagi tengok dunia yang hijau. tujuan saya menulis surat ini adalah untuk menyatakan ketidakpuashati saya kepada kakak fatin yang asyik-asyik pilih kasih.

saya tahu la kakak fatin suka sangat dengan jay iswazir dalam program pilih kasih tu, tapi janganlah dengan kami pun kakak fatin pilih kasih. kesian kami. sedih kami diperlakukan macam tu. ingat kakak fatin main pilih kasih ni, boleh jadi juara macam livonia tu??

saya betol2 rasa tergugat bila kakak fatin lebih menyayangi orang lain. kenapa? apa salah saya? apakah kerana saya lelaki, kakak fatin tidak menghiraukan saya? apakah kerana suara saya kuat dan garau, kakak fatin tidak mempedulikan saya? kakak fatin ingatlah, abang faiq tu pun lelaki..

ini buktinya..


suatu hari kakak fatin beri saya makan ikan. masa tu rasa sungguh kasih sayang kakak fatin. sedap. saya pun makan dengan pantas sebab lapar. saya nampak dia dari jauh. saya renung mata dia, terus tak jadi dia datang dekat. kalau tak, selalu saya tak pernah dapat makan ikan, asyik-asyik dia yang dapat makan..

lepas abis makan, tak sempat ikan nak mengalir dalam perut, kakak fatin suruh mama angkat saya. untuk amik gambar, konon-konon photoshoot la ye. terkangkang saya meronta-ronta mintak dilepaskan. argh. sakit. kenapa tak pegang dengan penuh kasih sayang? kenapa kakak fatin tak pegang sendiri? kenapa suruh mama? dan akhirnya kakak fatin candid gambar huduh saya ni dan saya tahu kakak fatin akan letak kat blog. huh.


saya akhirnya dilepaskan. saya berehat seketika. penat. kakak fatin amik gambar lagi. hampir2 saya cakar muka kak fatin masa ni. geram sangat2. saya bukan model la!! kakak fatin paham ke tak? saya renung kakak fatin sebab nak bagi amaran, jangan sesuka hati amik gambar saya. dah la tak buat temu janji. free pulak tu.



sedangkan dia..

bersantai petang2 tanpa ada gangguan pun. tak senonoh pulak tu.

bersenang lenang seumpama tiada masalah. grr. saya pernah sergah dia, dia menjerit, lalu kakak fatin kejar saya dengan penyapu. saya lari sekuat hati. kakak fatin ingat tak?


dia bertambah mengada-ada bila kakak fatin dan mama manjakan dia sangat2., haaaa. belai-belai dia, peluk dia, cium dia. dia bukan main naik lemak. dia pandang saya, dan pernah berkata, 'PADAN MUKA KAU! FATIN SAYANG AKU LEBIH!'


hati saya hancur kak. kenapa sampai begitu sekali kakak manjakan dia? sampaikan kakak pernah cakap nak letak nama dia chacha, macam dalam sinetron marshanda tu.

kalau saya tak diperlukan lagi, saya akan pergi dari sini. tapi saya tak sanggup. dia kekasih saya. dia manja dengan saya bila kakak tiada. bila kakak ada, dia maki-maki saya, lari pergi dekat kakak, langsung tak pandang saya setiap kali makan.

saya mahu menuntut keadilan. kalau tak, saya buat laporan kat persatuan kucing-kucing comel sedunia.

yang taip guna kuku,
MIN.

15 comments:

F~CiCAk said...

errr..

lavender harum wangi said...

kah3.. Min ni jantan ke betina? HAHAHAHAHA

chiLleD...!! said...

hik3..comel entry ni..hehe

Republic Aku said...

kucing pun ada e mail yer...ish2

velasrizal said...

mcm bunting je kucing tu

Liverpool, Chelsea VS Malaysia Siri Jelajah Asia Julai 2011

annenyss said...

nak usap dagu dia gak.haha:)

MataHati @ MH said...

alaaa...how sweet..
kalau semua kucing pandai hantar email mcm ni, x kan ada lagi kes kucing terbiar dlm dunia ni.. huhu

sahromnasrudin said...

hebat la kucing tue...
siap ada akaun emel lagi..respek arr...

*luv Syahnia* said...

suda ada club kucing sedunia!
mau dftarkan kucing ain gak..

dan betapa bangganye si min
bila luahan atinya dicoretkan
di blog..hehe

*luv Syahnia* said...

suda ada club kucing sedunia!
mau dftarkan kucing ain gak..

dan betapa bangganye si min
bila luahan atinya dicoretkan
di blog..hehe

*luv Syahnia* said...

suda ada club kucing sedunia!
mau dftarkan kucing ain gak..

dan betapa bangganye si min
bila luahan atinya dicoretkan
di blog..hehe

Pontianak Curse said...

hahahahahaha , cian beliau , kak jaad taw :D

aMyErInAiMiE said...

yg taip guna kuku,

COMEL GILEE!!!

kay_are said...

comel gile kucing tu, kre yang menaip kucing belang tu r ye?? pandainye.. =P

RazFiRa said...

comelnya kucing!

ARTIKEL RAKAN BLOGGER