Friday, September 9, 2011

TAMBAH NILAI PRA BAYAR & PEK SIM KENA CUKAI PERKHIDMATAN ENAM PERATUS MULAI 15 SEPT

salam..

apa? topup prepaid pulak dah nak harga? 6% pulak tu? ekekek. dah tersebar kat facebook dan ramai yang merungut..

jadual yang aku dapat kat facebook.


aku ingatkan maxis je, rupanya semua rangkaian. termasuklah celcom, digi, u mobile ke apa lagi.

berita selanjutnya, KLIK SINI

boleh tahan banyak jugak la 6% tu..wuu~ patut la ramai yang merungut. aku ingatkan tolak kredit 6%. rupanya kena tambah duit pulak 6%.

sejak2 dah lebih remaja ni aku jarang sangat topup kredit. tapi kredit jarang la habis terus. rasa2 dah nak habis aku topup la. aku dengan dekat je pun, selalu sangat jumpa, tak de masa nak bergayut :P ala celcom ke celcom berapa sen sangat kan. selain tu, aku mesej dengan abil dan iceq. dan kawan2 yang lain jarang la. maxis lagi la, terlalu sukar aku nak topup dan kalau aku topup rm5 mesti tahan 3 bulan sebab aku cuma mesej dengan jierah je, kui3..

dulu2 masa zaman baru nak up, topup rm10 sehari boleh habis. rm5? setengah jam je. kahkah..

sejak2 dah kenal erti duit, betapa payahnya nak dapat duit, haaa. baru tau erti nak berjimat ;D

tak terasa sangat kot pasal kenaikan kredit ni sebab jarang topup. jarang menghabiskan kredit tak tentu hala atau sesuka hati sebab ada buah hati cuma sorang. dok dengan family pulak.

lepas ni kalau nak pergi kedai topup, mesti kena bawak duit lebih! selalu kan bawak ngam2 je rm10. haha..

err.. habis kat terengganu dulu, kebiasaannya bila topup rm10, kena bayar rm10.50. agak2 diorang tambah lagi tak 6% tu?? hurmm..

10 comments:

SuzaDin said...

sedih nyer rasa waaaa :'(

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

pasni mcm2 lagi nek.

- abdul hadi abdul muti - said...

jarang pakai hp. semua pakai online je. free. haha

lezaaleza site said...

uuuu gaji naik kot? huh

sahromnasrudin said...

mcm astro plak dh..mcm2 ada huhuhhh

IzwanNie Ey-nia said...

semua nak naik harga kn.. duit PT ntah bla nak naik. =p nak kembali zaman dlu2 lah.. pakai surat je. xpyah mesej bagai.. jimat gk duit topup kn..=p

#ciksuzlin said...

kami guna postpaid awal2 dah kena cukai (>.<)"

wahida said...

adoi la...kalau 3% aku ampun lagi...sampai 6%??

mmg aku bengang giler masa tgk berita mlm tadi...nyampah!!

cik azeya said...

mahal. serius. -_-

Hafriz Mohamad said...

huhu..
no komen pasal isu ni..
tp juz nk komen sbg pngunjung blog jer...hihi.

pasal isu ni, tgu la cmne govt nk jlaskan nt.. klau x brape jelas, nt anak muda tau la nk bt cmne.. :P

ARTIKEL RAKAN BLOGGER