Thursday, September 29, 2011

BOLEH TAK BAGITAU AKU BENDA APA NI??

salam.

terima kasih atas komen2 yang korang berikan untuk aku pada post yang lepas. ada jugak semangat aku untuk terus bekerja. aku sebenarnya kena berubah, jadi keras hati sikit supaya tak selalu kena buli2. dari sekolah sampai la kerja, ramai orang cakap aku ni lembut hati :(

satu hari masa tengah bersihkan kedai, susun kasut balik, buang habuk, susun stokin, bersihkan dinding, sarang labah dan segala2nya, Lee tetiba panggil aku..

Lee : fatin, bawak sini itu penyapu..

aku tanpa memandang dia terus jalan lalu je ke bilik stor untuk mengambil penyapuu..

dan ambil penyapu..



penyapu ni. *ni penyapu google*


dia kata bukanlahhhhhhhhhhhhhhhh. ala penyapu yang lagi satuuu tuuuuuuu..

dia tunjukk ke arah dinding..


ooh ni la penyapu yang dia maksudkan..


lepas bagi aku cakap kat dia...

aku : ni bukan penyapu laaa. aduhh. ingatkan nak penyapu sampah tuu..

Lee : la, ni la penyapuuu..

aku : bukanlahhh. ni bukan penyapu..

Lee : habis tu??

*terdiam*


sambung borak lagi..

aku : saya rasa ni penyapu bulu ayam kot orang panggil..

Lee : tapi ni bukan bulu ayam.. tengookk..plastikkk.. bukan bulu ayam..



oo betol2 kena guna bulu ayam rupanya :P


aku : la, habis tu orang panggil apa??

Lee : awak selalu panggil apa??

*terdiam*


haa. korang. benda yang warna warni kat atas tu, orang panggil apa ek?? gambar num dua tu. hahahaha tolong gitau aku, aku pun tak tau panggil apa, tapi bukan penyapuu.. itu yang pastii. hahah.. tolong2, rungkaikan persoalan untuk aku.

aku tak nak publish semua komen post ni, nak tengok jawapan korang sama tak antara satu sama lain :P

selamat meneka!! :P



15 comments:

shafiqabdshukor said...

bagi je la pembersih habuk..
hahahahaha

budakijaupendek said...

haha
em saya panggil bulu ayam gak.
walaupun yg plastik.

sUe UnniE;) said...

i call it nyapuh saghe labbo..

meaning.. pnyapu swg labah-labah.. tp bru aku terpikir pas bce entry ko ni.. pe name bnda ni sbnrnye eh..?haha

h A n Y S said...

kalau bukan bulu ayam, namanya mesti bulu plastik! hehe

sizuka[Izzati] said...

biasa panggil bulu ayam jugak.sebab konsep dia sama walaupun bukan dibuat dari bulu ayam HAHAHA.

Anonymous said...

duster..atau feather duster..-kz khai

Tukang Karut said...

penyapu bulu bulu... hoho...

Mila Ahmad said...

2 feather duster barang kali..ejaan saya betu ke x er?hehe...

Mila Ahmad said...

2 feather duster barang kali..ejaan saya betu ke x er?hehe...

cik kiwi's said...

bulu ayam je panggil sebab tugas dia sama ngn bulu ayam tu. hehehe

Qhaifa Nur said...

salam singgah

kalau saya panggil bulu ayam...jauh benor dgn penyapu ni

dah follow jom follow back
qhaifanurin.blogspot.com

velasrizal said...

huih penat nk pikir cmni hmm apa agaknye ye

Finaz Jaafar said...

kite panggil dy feather duster..huu

Gen2Merah said...

oooo, yang gambar nombor 2 tu kalau kami pun panggil bulu ayam walaupun ia hanya plastik.. dah biasa panggil tu.. hiihi

Run Away said...

nama klasik nyer tetap bulu ayam;;;d

ARTIKEL RAKAN BLOGGER