Thursday, December 1, 2011

PENAT LA MACAM NI GAJI DOK KENA TOLAK JE

salam..

tadi terjumpa gambar ni ;D


luahan pekerja yang bekerja di kedai cd yang terletak di mana entah. hehehe. tak dinyatakan pulak. ni sebab ramai sangat curi cd la ni..

tapi serius, mana2 tempat pun, kalau benda hilang, kita yang kena ganti walaupun bukan kita yang curi pun. entah mana2 pencuri entah yang curi, kita yang kena bayar. tak payah bayar, tolak gaji je. parah jugak ye dak?

setakat ni, aku belum pernah nampak la orang mencuri dalam kedai. tapi serius, aku tau ada seorang pekerja yang suka mencuri ;D

nak tau kenapa aku kata dia pencuri?

sejak kehilangan duit RM4, RM10 dan RM50.

dan sejak aku nampak dia pakai kasut baru sebijik macam dalam kedai, aku tanya.. 'eh2 sama macam tu la, beli kat sini eh?. dia angguk 'aah'

aku pun pernah la beli jugak kasut kat kedai tempat aku kerja. tapi semuanya berbayar. dan aku pun anggap dia pun beli jugak la tapi entah macam mana bila aku tanya kat ketua, budak tu pernah beli kasut tak?

dia kata TAK!! pehh. tersirap darah aku. pandai menipu eh. adoyai. ketua cakap lagi sepanjang dia mula kerja dari bulan 3 sampai la sekarang, budak tu tak pernah lagi beli kasut. tak pernah.

beberapa hari lepas tu dia singgah kedai, pakai kasut sukan sebijik jugak macam dalam kedai :)

dan baru-baru ni adik dia datang kedai, yang ketua aku pulak suruh aku pergi tengok adik dia pakai kasut apa, aku pergi la usha, sebijik jugak sama dengan yang ada dalam kedai! alahai~ lepas duit, kasut? entah masa bila dia ambik? entah masa bila la dia curi? hurm.. takkan secara kebetulan. mustahil2 ;D

dua tiga minggu ni asal sabtu ahad je 2 jam sebelum dia masuk kerja, dia akan call. eh bukan dia call, mak dia kol, kakak dia kol, adik dia ko, bagitau dia tak pergi kerja.alasan pertama dia demam, demam sampai tak boleh angkat tangan. 2 hari pulak tu cuti. yang kol mak dia, apsal dia tak kol sendiri? petang tu mama aku nampak dia keluar pergi pasar malam dengan mak dia. tak de muka demam pun ;D

kali kedua dia cakap dia pergi rumah tok dia, kakak dia kol. apsal dia tak kol sendiri? ketua aku tak bagi cuti. masa aku nak pegi keje, aku nampak dia dalam pagar rumah, tengah borak2 sambil gelak2, aku tunduk kejap baca msj, aku angkat kepala,lesappp. hahaha.. petang tu dia ronda2 naik moto, dia nampak mama aku, dia terus patah balik!

minggu ni apa pulak? anjing mati? aih. serius aku tak suka orang menipu ni :)

aku nak je cakap kat dia, weh kau tau tak mencuri tu berdosa? Allah marah! nanti masuk neraka, kena potong tangan, masalahnya dia bukan Islam. aku baca biodata dia, siap ada tuhan kegemaran lagi, lupa dah nama apa, so, diamkan je la..

tak apa, sebulan lagi aku nak kerja. 1/1/2012. aku dah berhenti :)

sabar la fatin. sebulan tu kejap je.

11 comments:

►içéq◄ said...

aku rasa aku tau nie katne. warta bangi. masa aku kerja dulu dia tampal benda nie. kah3. kesian weis.

yuyune said...

ee. ta baek laa mncuriiii.

rozeeta rashid said...

ketua tu tak ambik tindakan ke kat dia? dah curi satu hal. pakai pulak ke kedai yang dia curi. haha.

Gen2Merah said...

uii, bahaya jugak kalau ada pekerja yang tidak bermanah macam tu.. kena hati2 la dengan org mcm tu. lain hari pasang perngkap... biar dia kena

nuyui a.k.a miss YUI said...

lama mana sgt tu..t kantoi gak!

.: mama lynn :. said...

alasan klishe ni.. hebat . hehe tak nak la jd pnjang tgn... hehe

sahromnasrudin said...

hobi dia mencuri kot hehehee

wan nurul hezrina said...

tak ada integriti ur mbr tuh fatin..apelah org mcm2.esok2 jadi darah daging kalau suka sangat menipu.tp btl kata org menipu lama2 mencurik

Brothers Sam said...

bro pun rasa jika tak silap ni kat warta bangi..ade hri tu masa nk beli cd adik tu ada citer masa dia runner nk cari cd org nk tempat tu kosong mula la org kebas cd..sbb dia seorg je pekeje.. kesihan dia..

velasrizal said...

wah sampai begitu skali dasyat kedai ni

cik azeya said...

ahah, ade jugak camni ek. dasat! haha

ARTIKEL RAKAN BLOGGER