Saturday, December 10, 2011

AMBOI, BOLEH PANGGIL OI LAGI..

salam..

ada satu lagi situasi yang berlaku di kedai yang buat aku ternganga. selain dari kisah ini. KLIK SINI


gambar rajah lebih kurang ada kena mengena kot.


aku dok kat kaunter. tetiba ada seorang lelaki yang berpangkat bapa masuk ke dalam kedai. sedang membelek-belek kasut. lama jugak la. pusing sana sini tetiba dia dok kat rak depan pintu, sambil pegang kasut dia cakap'

oi! oi! oi! *sambil pandang ke luar*

aku ni terus angkat kepala tinggi2 nak jenguk sapa la yang dia panggil tu, dok oi oi je. dalam fikiran aku, aku fikir, mungkin anak dia..

tapi yang datang sapa?? ISTERI dia. pehhh dia panggil isteri dia OI.

serius aku ternganga, lepas tu isteri dia cakap apa entah dengan dia lepas tu isteri dia datang kat aku dan cakap nak tumpang toilet.

aku rasa janggal bila si suami panggil si isteri OI sebab seumur hidup aku, aku tak pernah dengar abah panggil mama aku dengan panggilan itu :)

setahun kahwin panggil sayang, 10 tahun kahwin panggil OI. betol ke?

6 comments:

miss_rainbow said...

hye! pelangi dtg terjah!
sorry, ta jumpe shout awk..

http://hanyasekadarpelangi.blogspot.com/

Kakzakie said...

Kakak rasa dah terbiasa... Kurang manis rasanya guna "oi". Kalau anak dengar lagilah tidak elok kan...

Gen2Merah said...

Betul tu fatin.. takkan selepas kawin dah muak nak panggil sayang.. Paggil oi oi plak... kasar bunyi nya.. huhu

tapi kan, kita kena berfikir dari segi yang positif juga. mungkin 'Oi' tu nama isteri dia.. atau mungkin juga 'Oi' tu dalam bahasa dialek dorang bermaksud 'sayang'...

hhehe.. agaknya la..

mazda2992 said...

haiii fatin saya dh follow fatin sebagai rakan yang ke 1475...

wan nurul hezrina said...

tah2 tah oii tuh nama wife die kot..huhu..kalau panggil mcm2 mmg tak patutlah

Alieza Dayasari said...

apa macam tu plak si pak cik tu...
aduhai.. kesian si isteri... terguris hati sih...

ARTIKEL RAKAN BLOGGER