Monday, September 6, 2010

TUMPUKAN PERHATIAN!

KISAH TERSEBUT BERLAKU DI SEBUAH INSTITUSI PERUBATAN~

Sekumpulan pelajar perubatan berkumpul untuk melihat seorang pensyarah melakukan pemeriksaan ke atas satu mayat..mereka berkumpul mengelilingi tempat mayat itu diletakkan..

“Dalam bidang perubatan, ada 2 kualiti yang sgt penting untuk menjadi seorang doktor”, kata pensyarah itu.


“Pertama.., kamu semua tidak boleh jijik melihat mayat”, katanya…sebagai contoh, pensyarah itu mencucuk satu jarinya ke dalam mulut mayat, menariknya semula dan menjilat jarinya itu.

“Sekarang, cuba kamu buat”, kata pensyarah itu.


Selepas beberapa ketika, barulah mereka mengikut apa yang mereka lihat. Seorang demi seorang memasukkan jari ke mulut mayat dan menjilatnya. Apabila semua pelajar selesai, pensyarah itu memandang ke arah mereka dan berkata….

“Kualiti kedua yang sangat penting adalah pemerhatian yang tajam."


sambung beliau lagi.. "Seperti tadi….saya memasukkan jari hantu tetapi menjilat jari telunjuk….."




SEKARANG…..TUMPUKAN PERHATIAN….PAHAM!!!!
heheheh…~ ;p


psst, xdapat bayangkan macam ne rasa mulut mayat =,=

5 comments:

Dc said...

adess2 x pasal2 kne tipu hahaha=p

taqie said...

hahaha.. bukan kta nk masukkn jari dlm mulut mayat..nak tgk pun seram..ekeke

NOOR FATIN said...

DC: hahaha kan? naya je org tu jilat btol2 kan? keh2

taqie: tau xpeee! dah lama lari dahhh..hehee

hamzah ian said...

cun header ko.. seyesly

NOOR FATIN said...

thanx hamzah ;D

ARTIKEL RAKAN BLOGGER