Tuesday, January 17, 2012

PURSE BARU WARNA MERAH

salam..

apa beza wallet, dompet dan purse? apa beza?

aku ada tanya soalan ni kat twitter, ada beberapa orang yang jawab, antaranya sya, dan ev. aku dah lama tanya. kehkeh. dan ada lagi beberapa kawan twitter aku yang jawab tapi aku dah lupa :P

kesimpulan yang aku dapat, wallet tu untuk lelaki. purse untuk perempuan. wallet dan purse dalam bahasa inggeris. manakala dompet adalah dalam bahasa melayu.

kegunaannya sama, simpan duit, kad, sim kad, dan lain-lain. keh3

seumur hidup aku, aku tak pernah sekali pun guna purse yang panjang. apa orang panggil? long purse eh? kalau purse pendek? short purse? arghhhhhhh. apa2 aje la~ kehkeh

tak pernah beli sebab rasa tak selesa bila guna, sebab aku jarang keluar bawak handbag atau beg, sebab tu purse aku semua kecik-kecik sebab senang selit dalam poket seluar. kalau tak tumpang poket aku, poket mama, dan jadi mangsa =,=

last aku beli dompet beberapa hari sebelum aku jumpa  buat kali pertama. 1st date la kiranya. sebab dompet aku yang sebelum tu dah koyak rabak! mama la suruh beli sebab masa tu aku dapat duit praktikal.

rasanya aku beli dompet ni 8/11/2009 sebab aku jumpa 10/11/2009. :)


harga RM28 kot. entah tak ingat. kui3 beli kat kulim landmark central



mama selalu marah sebab dompet aku selalu kembung, duit tak banyak pun. kahkah. yang banyak duit syiling, segala jenis kad, (kad kredit je tak de), kad nama orang, slip2 bank, num fon orang, sim kad digi (aku tak buang, kenangan), dll.

sampai sekarang pakai, serius best :)


dan hari tu setelah lama aku join giveaway like and share kat facebook, aku menang buat kali pertama. yeah~ dan syukur alhamdulillah menang pulak dengan penganjur yang pernah aku beli barang dia. dapat baucer RM5 dan aku rasa macam nak guna baucer tu, masa tu baru dapat gaji. terakhir.

aku pernah beli handbag untuk raya dari penganjur yang sama, nak tengok, KLIK SINI

lepas tu aku cepat-cepat cop purse kaler merah ni. kehkeh dalam banyak2 purse, purse ni paling aku berkenan. warna hitam macam dah biasa sangat. amik kaler merah la. lagipun tak la pelik mana pun.

senang sungguh berurusan dengan fariza ni. dia boleh bertolak ansur dan beri kerjasama. yeah. aku rasa tak menyesal beli kat dia dan akan akan akan beli kat dia lagi nanti, bila ada kerja, ada gaji lagi.. keh3


harga RM26 (termasuk pos)

aku beli RM21 je. tolak baucer yang aku dapat.


1st time beli purse yang panjang. tak apa2, nanti keluar bawak la handbag sentiasa. tak payah masuk poket XD


sebab aku suka beli barangan kat sini, sebabnya barang yang kita dapat lagi cantik dari dalam gambar dan semestinya akan rasa puas hati! sama macam beli handbag hari tu. :)



nak purse comel-comel macam ni? beli la di farizafaisal boutique. bukan setakat purse, handbag ada, jam tangan ada, shawl ada, peh macam2 la dan yang pastinya sangat kiut ye! ini pandangan aku sendiri :)


6 comments:

sahromnasrudin said...

tp ramai suke warna coklat coz nampak natural kan

nuyui a.k.a miss YUI said...

cntik2..yui pon pkai camni.merah gak..

NN said...

tak ada beza kowt.. sebab function nye sama..

NasQ said...

aku pakai beg plastik je simpan duit syiling dan ic...

budakijaupendek said...

Meriah la dompet akak. ^^

mummyrinazone beauty said...

haruslah mummy terjah jap lagi..lawonyer kaler merah itew..suker mak!

ARTIKEL RAKAN BLOGGER