Wednesday, July 7, 2010

DOA UNTUK SAHABAT SEJATI.

salam

formspring aku, ada 1 soalan yang bertanyakan sapa BFF aku, aka best friend forever aku. dan sila listkan. heee~ dan setelah aku menjalani kehidupan selama 3 tahun di msi, dalam banyak2 kawan aku jumpa, dua org je yang boleh dikategorikan sebagai BFF.

1st: kak ika atau namanya syahidah atikah
2nd: shafizahanim atau fiza

kenapa aku anggap mereka BFF aku?
1st, masa aku susah diorang tlg aku. bila aku xdapat loan. xde duit, mereka tlg aku. bila kita susah, baru kita akan dapat kenal yang mana kawan2 sejati kan?
2n. mereka memahami aku. paham aku. xpenah paksa atau desak. contohnya kalau diorang ajak keluar tgk wayang ke, makan pizza ke, aku kata xde duit. diorang paham. sesetengah org tak paham. kata aku bagi alasan la apa la. diorang dok jauh. cakap besar boleh la kan? haha
3rd.bila aku nangis, aku kecewa, diorang tak penah meninggalkan aku keseorangan. begitu jugak diorang. kami sama2 aku pujuk bila salah sorg kami ada masalah.
4th.fiza dan kak ika tau aku takot macam2. haha dan diorang tak penah nak takotkan2 aku balikkk.. xpenah.
5th. 3tahun kenal, aku dah bukak mata aku besar2 dan aku lihat diorang yg paling layak dalam tempat sebagai BFF di hati aku..

terlalu banyak kenangan indah yang aku dah pahatkan dalam hati. kenangan pahit kami buang jauh2. alhamdulillah, diorang banyak ajar aku erti kehidupan di asrama.

dan aku start pakai broadband pun masa sem2. april 2008. aku kenal diorang julai 2007. sapa paling lama?

aku syg diorang sgt2, fiza dah kerja kat subang. kak ika sekarang tgh praktikal kat batu pahat. aku? masih di msi. hahaha dah jauh semuanya. tapi aku harap ikatan ni takkan putus sampai bila2. aku ingat lagi, bergenang mata aku bila kak ika nak balik johor malam tu. sedih sgt2. aku syg dia sgt2. aku dah anggap dia mcm kakak aku sendiri. fiza pun sama. banyak sgt kenangan manis kami berdua. tido sekatil, makan sama2, kalau nak gi toilet, mesti berteman. macam2 la. ah! indah sungguh kenangan lalu~~~

dan sampai mati pun aku xkan lupa jasa2 diorang dalam hidup aku. dan yang paling penting. diorang suka aku kawan dengan ! yeay! semua dah penah jumpa dgn.weeee.. dan tak lupa jugak bila fiza ajar aku macam na cara2 sopan bila ada kat umah  nanti. haha

jom lihat gambar kami!
sem 3


sem4
sem4
sem6
sem6

sem 6

doa untuk sahabat sejati

Ya Allah, hambaMu ini bukan siapa-siapa,
tak bererti apa-apa, bahkan tak tahu malu kerana terlalu banyak meminta padahal sering alfa. Namun, hanya padaMu hamba panjatkan do'a.
Ya Rabbi, kabulkanlah do'a hamba..

Duhai Yang Maha Kuasa,
Hamba teringat seorang sahabat, ia ada nun jauh di sana,
jagalah sahabat hamba, lindungi ia dari segala alfa dan dosa,
Kuatkan ia dalam mengarungi lika-liku kehidupan,
Jaga ia dalam kesabaran dan kemudahan menjalankan setiap tentangan dan ujian,

Ya Allah jagalah kecantikannya agar ia lebih mulia dari bidadari surga,
tetapkan ia dalam husnul khatimah..

Aamiin Ya Rabbal 'aalamiin


No comments:

ARTIKEL RAKAN BLOGGER