Saturday, August 15, 2009

SAYA MEMILIH?

salam..

arini saya mahu bercerita lagi..ini berkenaan seorang lelaki..n agak2 mahu bertengkar soal pasangan..kisahnya bermula apabila saya tidak menerima dirinya..dgn alasan...*saya tak suka la awak ckp bukan2 pasal saya..dah tu kongkong giler*..


erm..ya,saya memang tak nak bercinta lagi..dgn alasan *saya masih sayang dia la*..walau dia dah terkubur dalam hati..tetapi..saya fikir kalau itu lah alasannya..bodohlah kan..haha~
si lelaki ingin membuat saya semakin sakit hati.sakit hati.mula2 kawan okay,...makin hari makin menjadi..mula2 start kongkong itu ini..pas tu nak bukan2..


mcm ni la ye...saya bukan memilih tapi saya ada sebab kenapa saya buat macam ini..disamping mengelakkan hati yg terluka utk terus dilakukan...


1st.
*awak,nanti kita dah kawin awak dok kat umah mak saya eh*:-
err..haha~ saya xcakap pon suruh si lelaki buang ibu bapa..tapi saya jugak ada ibu bapa kan?
saya pula anak tunggal..kalau dapat org yg memang berasal dari kedah n penang..tk kisah sgt..tp kalau johor,melaka,kelantan terengganu macam mana? saya teringat kata2 ex saya budak tanjung karang kira2 3tahun lepas..* nanti saya nak awk dok kat tmn kat tg karang tu..biar jauh dgn mama...nanti kalau nak nangis..saya antr balik umah mak sy*....waa!! tapi saya tak la cakap saya tak kan terima budak2 negeri lain..kalau ada jodoh xkemana.



2nd.
*awak nanti kawin tak payah keje eh..dok umah jek jaga anak2 kita yg comel2..*
haha~ ni saya rasa semua statement dr ex2..skandal2..n yg baru mula nak kawan.
sayang....saya nak sangat bekerja.sebab saya dah blaja..ayah susah payah nak bg saya sambung belajar..ramai sepupu2 yg perlekehkan saya bila belajar..diorg kata duit byk abis..,baik jadi cam diorg..keje je..cukup masa kawin..haha~ adeh.saya tak setuju,.ramai marah dgn jawapan saya.sayang..saya amat2 pentingkan mak ayah saya.sy nak bagi diorg bahagia.diorg rasa duit dari titik peluh saya.saya nak balas jasa mak ayah..mama selalu cakap * nanti belikan mama umah mcam ni ek (sambil menunjukkan satu umah banglo).hoho.. lagi satu..saya tau.jika saya bersama si lelaki.dia mahukan anak.ye,saya tau..tak da sapa yang tak mahu kan anak kan.tapi saya takut.andai saya tidak ada rezeki utk memperoleh anak.bagaimana? adakah dia akan menerima dia lagi sedangkan dia amat mengharapkan anak2 yang comel dari saya?? itu persoalan nya..




3rd
*awak ingat eh,,kalau nak kuar pakai tudung tau...tutup aurat,.awak kan utk saya jek..biar je la saya yg tgk*
hampeh.haha~ e2 yang mampu saya katakan..wah! sejak bila dia jadi laki aku ni? haha.. yela..kat orang lain tak boleh tunjuk aurat..kat dia boleh lak..bukankah si lelaki jugak bukan muhrim? adakah kerana ikatan *couple* akan menghalalkan segalanya? oh tidak..saya tak setuju.sekali lagi dia sakit hati..katanya saya melawan cakap dia. tapi saya bukan isteri dia kan.
sejak saya dok asrama,saya dah start pakai tudung selalu.dan sampai sekarang jugak..saya pernah ditegur oleh salah sorang kawan kat group (kini dia jauh) .. bila ada gambar xpakai tudung.n skarang nampaknya byk gmbr pakai tudung.tapi yg lama2 tu ada gak yg tak pakai.tu smua yg lama2..yang baru2 banyak yg pakai tudung.kalau ada pon yg free hair..ia hanya koleksi peribadi saya. f.A.i.Q penah tegur jugak..hohoho~



4th.
* awak nah topup dari sy..ikhlas dr hati*
tapi....dah lama dia mengungkit. katanya,*mesej dgn laki lain la tu* hampeh.dah topup kan orang masih mau berkira ka? dgn pantasnya..saya sanggup jalan kaki dan pegi ke kedai topup n *nah ,,amik balik topup awk..saya tak suka la amik duit laki..sori*. okay.macam ni,.bagi saya biarlah saya yg topup utk lelaki.ramai kata *bodoh nye ko fatin.spttnye ko kikis duit lelaki bukan biarkan dia kikis duit ko* haha~ saya bukan seperti itu k..kikis duit lelaki.itu bukan saya.
sebabnya..kalau saya topupkan pon...kalau la satu hari kitorg putus..saya tak kan ungkit2 balik duit tu..tak kan mintak balik.tapi kalau diorg yg topup..kalau putus,.,diorg akan ungkit..n sy mungkin akan dapat msj *sy dah byk abis duit topup kat awk la..* dan kalau mereka sakit hati sgt2..mungkin mereka akan apa2 saya..ada orang terdekat saya yang jadi mcm tu..n saya takot lihat keadaan dia.ok fine.skrg saya tak kan amik duit lelaki lagi..rasanya tak penah lagi kot saya abiskan duit laki..selalu duit saya yang abis..hohoho..saya xcakap pon yg kita perlu kasi duit kat lelaki..sekali terkena cukup la ye...so paham2 je la...



5th.
*mengamuk sebab saya ada kawan lelaki* haha~ aiyoorkk.masa saya susah..masa saya sedih,.masa saya down..kawan2 la yg tolong saya,,kwn2 perempuan dan lelaki.tolonglah.jangan cmburu tak tentu pasal..kwn2 banyak tolong saya,.saya ramai kwn2 lelaki..diorg baik2..rapat2..smua selalu bagi nasihat. tak penah lagi la saya terpikat or jatuh cinta dgn mereka2 itu..haha..kawan2 kawan la..ramai yg dah berpunya pon..saya seronok pnya kwn2 seperti itu..mereka amat memahami...boleh bergurau senda..uhuhuh..~~saya penting kan kawan dr boyfren.kenapa? bila saya susah or senang..kawan2 slalu ada..bila saya senang..bf saja ada..bila saya susah..dia ilang ntah kemana..



setakat ini ja kot.saya bukan memilih tapi smua maukan yg terbaik..ada orang kata *kau bukan cantik pon.terima je la..* adeh..ahahah...mau tanya? orang tak cantik tak da perasaan kah?


nota-saya sekadar meluahkan apa yg dirasa ketika ini...terpulang pada pembaca utk menilai diri saya.maafkan saya andai mengguris hati sesapa.dah lama saya pendam. sesapa yang rapat ngan saya..tau la saya mcm na..tau la bagaimana sakit nya cinta yg pernah saya rasa..opss..sebelum terlupa.si faiq..demam.n saya suruh dia g hospital. dia tanya * awk syg sy? * itu persoalan yg sy tak mampu ungkap. saya layan dia mcm kwn2 saya.tp kdg2 dia xbleh trima.haha..ciannya..kata mau jadi kawan.xpa la..moga satu hari dia akan mengerti.sekian....

15 comments:

LeMaNtO said...

hu2..kuatkan hati faten oii...semua ini hanyalah dugaan...kita merangcang..Alah yg menentukan..wee~

HonEyBuNNy said...

fatin...hurm.....cita fatin sama cm ila tau...sedey r...apa la nsb kita kn...hurm............

BaLQisRiZa said...

haha..pergi mampos je laki2 cmtu..
belom ade pape dh kecoh..
dh ade pape, mesti tak cmni dh..

lek lek lek

++harisu-sama++ said...

jgn layan r org cmtu huhuhu. belum pape dah byk songeh.
kalau org cakap "alah kau bukan cantik sgt pon,terima jelah.."..sebenarnya dia yg terdesak nak kau huhu. trust me,tak rugi kau tinggalkan org cmni,kasi ajar sikit,hehe.

biELa said...

eh..eh..kisah benar ke?

itu lelaki aku rasa mau campak kat lombong taik

sebab

terlampau over permintaan sebelum kenyataan
kita bukan remote control laa

chill k paten
moh mkn ikan paten
lalala~

NOOR FATIN said...

huhuh.yela leman..ntah la..sabar ja la..thanx..=)

ila...ntah la.smpi bila nak jd cm ni pon xtau +___+

hahaha bal...aku dah bosan..gilo dah rasa..aku dah xpcaya cinta..bnci jdnya..ahahhaha

ehhehe.,.thanx haris,,lalala~ yeah..aku dah tgglkn satu persatu...atas sbb2 itu la..aku dah xtahan..

biela..benar lor..hakhak..
tiada rekaan smata2..
mybe remote cntrol aku dah abis batery..itu pasal jd cm ni..
hahaha..moh2.lalala~

HonEyBuNNy said...

ila pn ada jns2 jntn cm tu..ila tglkn jek..smpai la hati ila terbuka tok b...b ne lain sgt2......b xmcm laki lain......tp skrg b hilang kejap...g mana tah..ila wisau sgt2

~iceq~ said...

ilek ek fatin..tu bkn memilih nmenyer..tu precaution kte tok dptkn yg terbaek..biakn mereka nk kte ape,dorg xtau pape..huhu~~

Hakim said...

kadang2 memilih tu bgus gak...
dan xsalah sebab cik fatin mai berhati2...
yg penting blaja dari pengalaman

"Pengajaran daripada pengalaman"

NOOR FATIN said...

b tu g mana ila?
pkwe sy sblum ni pn ilang cmm tu jek
xtau apa salah sy
sy dah tawar ati dah..sgt2..

btol tu iceq..aku slalu jaga hati org..nape mereka2 susah nak jaga ati aku? wuu

btol akim..aku byk blaja dr pngalaman..=)

LeMaNtO said...

york...btol tu...pengalman sebegini juga b'mkna bg aq...coz blja la dr pengalaman org.,kerna kita x idop lama utk merasai smua pengalam2 tu..

chil~da way of life..hu2

Lynna said...

haaaaaaaaa~ giles punye jantan.. sabo.. sabo... aku ketinggalan lagi!!!haish!

jierah said...

pilih2..3 seploh..2 singgit..hikhik..*gurau

neway samat memilih psgn masing2..;)

kertasgraf said...

well.. wat i, gonna said here.. u.ve already said it on ur post.. kenapa nk pikir laki lg syg oh.. why not u try achieve ur goal dulu, utk abeskan stdy, keje btol2.. then hepykan ur mum, after dat baru pk pasal calon..

NOOR FATIN said...

thanx leman =)

lynna..ko kat bp mall masa aku tulis ni..wakakkak..=p


jierah demam..xpe..aku maafkan..hekhek...thanx =)



yela apiq..=)

ARTIKEL RAKAN BLOGGER