Wednesday, December 2, 2009

MIMPI: KAHWIN!



salam
bertemu lagi. semalam aku gedik sangat2 nak pakai inai..dah lama sebenarnya nak pakai tapi keadaan tak mengizinkan..nak pakai time raya..tak boleh..sebab lepas raya aku praktikal lagi.nanti supervisor kata apa pulak.haha.so dah lama cuti dan semalam baru ingat nak pakai. ada pokok inai kat belakang umah. hoho.. ok so semalam mama pun tumbuk2 inai.dan dalam kul 2 lebih kot aku pakai. tapi malangnya aku tak dapat bertahan..haha..maybe sejuk dan aku kena jugak pegi toilet..haha..dalam kul 4.45 petang..aku bukak inai tu.tak jadi merah. jadi oren.tak ape la..janji ada inai kat jari..best2..hehe
memang dulu2 kalau balik kampung sebelah abah..mesti dapat inai dari tok.inai tu merah sangat kalau pakai..dari kecik2 lagi inai tu ada kat belakang umah tok.selalu dapat dari tok.hehe.rindu zaman dulu2.. kalau pakai inai..ramai2. pastu kat kaki pun letak.haha! err..faiq kan suruh aku letak inai kat dahi..isk2..sangat kejam..aku bukan tak nak buat. kang dia tak mengaku aku makwe dia! haha~
dalam mimpi tu aku agak kelam kabut sikit. aku cakap kat mama, hantaran macam mana? bukankah kalau kahwin ada hantaran? mama cakap..tu la..bagi masa sehari ja.mana nak cari hantaran..xsempat.hehe. adeh.. maksudnya hari ini aku pakai inai.sok dah kena kahwin.so tak dapat nak cari hantaran.
pas tu aku keluar rumah.jalan kaki g masjid. aku jumpa suami aku. aku cakap itu la faiq.tapi bukan lah! haha~ lain je dia. sekali pandang memang faiq. kali kedua pandang..bukan! aku cakap..* nape pakai baju melayu warna hijau? tgk syg pakai warna purple.* pas tu dia pun cam blur. so akad nikah dijalankan.aku nampak dia salam tok kadi tu..hahah~
so aku balik umah.kenduri kat umah aku.mak aku wat sangat simple. tau x..meja2 utk tetamu tu dialaskan dengan kertas putih je.haha..aku cakap kat mama.kenapa buat macam tu. dia kata ala orang lain pun buat macam tu kan.aku blank. pas tu aku g pulak umah suami aku. fuyyoooo..grand giler. aku bisik kat mama aku..'mama,grand gile umah diorang..fuyoo!'..pas tu aku cakap.kenapa umah kita pakai kertas je mama! hahaha~
pastu tetiba mimpi lain datang.,suami ku itu macam tak mau kat aku.yang pasti aku tengok dia bukan faiq roslan.dia suruh aku dok umah aku.dia dok umah dia..aku pelik sangat2. padahal dia kata dia ada beli umah kat nilam..ape ntah berkaitan nilam la..hahahaa~ isk2.. aku diam je..blur2.
then terjaga!! hahaha.. pas tu aku terus tengok baju aku! t-shirt! hahaha..yes! aku sudah kuar dari mimpi! bukan pakai baju kurung warna purple lagi.haha! pas tu tertido balikkkk..~ kenapa ntah aku takot pasal mimpi tu! dengan tak bersedia apa nya.blaja tak abis agi..duit sesen pun tak de. dengan kertas wat alas meja.haha! ape ntah..adehh..
bangun terus cerita kat mama.hehe,.. mama cakap.ni semua sebab inai.haha! inai tu tau kot aku nak kahwin sangat2.siap letak status kat facebook..ahahha..n amik ko! aku mimpi aku kahwin.baru aku tau aku takot nak kahwin sekarang.dengan tak reti masaknya! hhahaha~
pengajarannya..pas ni tido basuh kaki! haha

4 comments:

biELa said...

kawin kawin kawin

hahaha

NOOR FATIN said...

haha!

HonEyBuNNy said...

ngeh3...xlma lg la tuh...hiihih

cambesje said...

selamat kwen~~ hahaha~~

ARTIKEL RAKAN BLOGGER