Monday, June 22, 2009

TERKENANGKAN ARWAH~

SALAM..


dah lewat ni..tp aku tak tido agi..xleh tido..tak tau nape..huhuhu..kes tido ptg td kot...


ntah kenapa aku terkenangkan arwah amir.....amiruddin bin mohamad....bila aku tgk ja list besday kat fs...ingt bsday dia mggu depan..29jun 2009....


dia bukan siapa2...bukan pakwe aku..bukan skandal aku..tapi dia adik kpd bekas kekasihku..fazlan..


sedih sgt2 rasa..hiba....nape dia pegi? nape smua ni terjadi? nape....slalu aku tertnya2..hakikatnya sampai skrg aku xleh melupakan dia..melupakan abg nya jugak..mybe,,


aku knal dia pon masa aku form4..tu pon sbb dia ni adik fazlan..dia baik..nakal..slalu gak msj2 ngn aku dlu..kitorg agak rapat la..bleh merapu sama2...mcm2..cuma xpenah la jmpa..sbb lan xnak bwk dia dtg umah....


pas aku n fazlan bwk haluan msg2...kitorg pon lost cntct...aku ada gak kacau dia kat pblic..huhuh...rndu dia sgt masa tu...


satu hari..aku kol fazlan....dia tak stabil..cakap cm org putus harapan jek..aku tnya nape..


aku ingt lg kitorg berbual malam tu masa aku kol dia..




aku-nape ni? lain mcm jek.

fazlan-adik dah xde..dah xde..dia dah xde! smlm.

aku-adik? dia pegi mana lak? ni kat mana ni?

fazlan-kat umah la..adik dah takde..adik dah meninggal awk..

aku-meninggal? jgn main2 la awk..ok je ari tu....

fazlan-btol la xtipu..dia eksiden..kna langgr lori

aku-ek? nape nak tipu2 ni..ish2....

fazlan-awk ingt sy nak tipu ke hal soal hidup dan mati hah?!






aku tergamam..tergamam..sgt tergamam..aku xpcaya...aku xpcaya..amir..adik...dia dah xde..aku xpcaya..pas tu aku xkol lan lagi..


dan smggu lepas tu lan lak tepon..masa tu aku kat kuala tganu.dia kol n ckp...


fazlan-awk..sy nak bgtau..adik dah xde..dia mnggal dunia pada 24/2 waktu pagi..

aku-hah? btol ke ni awk?

fazlan-ya awk...btol..saya xtipu..sabar ya awk..


aku btol2 xsgka..btol2 xsgka...lg 2hari..ckup la..4bulan amir pergi..amir tggalkan family dia..kwn2 dia..gf dia..smuanya...


n aku tau lan sgt2 sedih bila amir dah xde...dia cite smggu sblum tarikh tu..dia balik kg..kat tanjung karang..dia kan keje kat shah alam..dia kata amir sgt2 baik ngn dia..mana dia pegi..smua amir nak ikut..dia dpt rasa perubahan amir..dia pon xtau knp..diorg mmg sgt rapat..


n malam tu..diorg kluar...diorg eksiden kna langgar ngn lori.....dia paling parah..lan tak..dia patah kaki rasanya n alami darah beku..n pg tu dia disahkan meninggal dunia...lan sgt2 sedih..dia sgt2 terkilan..tu la adik dia yg pling dia syg...lama jugak dia muram....


sjak ari tu...aku slalu cntct lan..aku xnk dia sedih...n stiap kali kol dia mst akan cite pasal adik..dia slalu rndu smua tu...kebiasaannya..kalau kol..aku mst tnya..adik ape cite skrg? keje ok x? dia shat ke? skrg.....aku slalu hmpir2 nak tnya..aku cm xpcaya agi..


n smlm..aku ym ngn qeela..ex amir..diaorg knal pon melalui aku n lan.dia smpi demam truk 2mggu sjak tau khilangan amir.....

n td..aku terview fs amir....aku pndang gmbr2 dia....aku rindu dia...


aku slalu doakan dia moga dia ditempatkan ke tmpt orang2 yg beriman...n smg rohnya dicucuri rahmat olehNya....

lan pon dah ok skrg....aku slalu jugak kol dia..walau kitorg dah lama putus..tp kitorg tetap bleh jd kwn..leh kongsi cite suka dan duka...~~


amir...kau tetap di hati..





pic ni pic diambil beberapa mggu sebelum arwah pegi...arwah bersama buah hatinya..sha.

nota 1-aku xleh tgk lama2 pic ni..sbb muka arwah sbjik masa fazlan~~

nota 2-arwah meninggal dunia pada 24feb 2009.jika arwa masih hidup..pada 29jun 2009..umo dia mncecah 19 tahun..

nota 3-smg arwah tenang di sana~ amin....al-fatihah utk beliau..

salam~

9 comments:

BaLQisRiZa said...

al-fatihah....=)

ariz azali said...

al-fatihah

down mood aku...
tgh happy sebenarnya tadi,
bila baca post ko ni, teringat
la plok orang yang rapat ngan
aku pergi meninggalkan aku seorang demi seorang

Lynna said...

wuuuuuuuuu~ aku x tahan ni....

sebak gilew...

al-fatihah gak tuk arwah...

CIK para said...

urm...makcik aku cmtu jgk...

alfatihah.....

moge2 ditempatkan dikalangan yg baik2..

noor fatin said...

thanx smua...
aku jugak sedih stiap kali ingtkan dia..
sama2 la berdoa utk dia...

++harisu-sama++ said...

sabar ek...huhu.

hey there syaira said...

al-fatihah..
fatin sbr ekh..
post kau nie wat aku sdey plak..
tbe2 t'ingt..member aku..sbye kte..
tpi..dye da pergi dulu..tnglkan ktorg sume..hurm..
moge2 ditempatkan di kalangan org2 yg beriman..amin..

noor fatin said...

tau xpe..
sama2 la kite bdoa utk dia..n smuanya...

haris..thanx..

biELa said...

jangan sedih ya..

tp kenapa muka dia nmpak familiar ek?

tkziah untuk keluarga dia

ARTIKEL RAKAN BLOGGER