Tuesday, August 28, 2012

KEBATASAN BERINTERNET. SIGH

Assalamualaikum ;)

fuh fuh tiup lagi blog kesayangan ni. hahaha ok aku kembali lagi. dengan penuh harapan dapatlah aku meneruskan hobi berblogging ini dengan aman dan tenang tanpa gangguan lagi. haha..

ok seminggu sudah berlalu. hari raya disambut dengan kurang meriah memandangkan kitorang beraya kat kemaman je. tak balik ke kampung pun. rasa la suasana hari raya masa hari pertama raya, mama buat ketupat, rendang ayam. gulai daging, mee udang dan ramai la kengkawan abah dan jiran2 yang datang. lepas tu lepas tu.. hanya di rumah. hahaha adess..

redha je la. janji mama dan abah ada dengan aku. cuma rindu sangat dengan kampung. waaa.

ok sikit la cerita pasal raya. duit raya erm erm sadis kalau nak cerita. hehehe abaikan. tema tahun ni, merah. aku dengan mama je. abah putih. hahaha..

sedikit gambar la yeee~


baju raya yang tak berapa nak raya sangat la. dah rasmi dah masa pergi jumpa kengkawan time birthday aku haritu. kehkeh.

mama masak mee udang. utara mari dan depa puji sedap! yummy2!


mama dan abah ;)

satu hari tu kitorang pergi binjai. ada kenduri kahwin. hari khamis kot. lupa dah aku. lepas balik kenduri, abah pergi keja. abah tinggalkan aku dan mama kat bandar chukai. so kitorang jalan2 cuci mata. lepas tuu singgah la ke tutti fruitti kemaman ni.baru je bukak haaa.

1st time aku makan sebenarnya. itu pun sebab ada kat sini. so nak merasa la. heheh


vanila mama punya. coklat aku punya. dua cup ni RM18 sahaja.

ada la toppingnya. tapi korang xnampak kan? kakaka tenggelam sudah.

serius aku makan tak habis. mama yang habiskan. aku tak suka aiskrim sebenarnya. hoho adess. makan sekadar nak merasa boleh la, kalau nak banyak2 memang tak nak la. untung mama suka aiskrim! ekekeke



lepak sini sementara tunggu abah amik. pejabat abah depan tu jee ;)


sehari dating dengan mama ^__^



aku! ;)

cuti panjang sudah habis bro. sekarang dah ada kat TATI. dah start belajar dah.. ekekkeek adoyai. malas! :P :P

ok haa ni baru nak masuk tajuknya, kebatasan berinternet.

bulan ni je bajet aku memang lari. memang lari habis. dengan internet. 2minggu je dah kena limit. kena topup kalau nak ada internet lagi. dua kali topup, campur bil dah rm100++ . peh. sumpah stress. internet kalau laju berdesup tak apa jugak.

sememangnya aku sangat tak puas hati dengan pakej yang baru yang ditawarkan ni. sungguh aku rindu dengan pakej rm138 yang aku dah pakai selama 4 tahun. sigh~

so semua kena limited. tengok youtube tak boleh, download pun tak boleh. twitter dan facebook je buka. kekadang tumblr. tu pun cepat gila habis limit. adoyai.

sekarang kat TATI, aku memang guna wifi je la. aku simpan broadband. tak nak pakai. hahha simpan quota untuk pakai masa kat rumah je.

ni aku start berblogging balik bila ada wifi ni. kalau nak guna broadband, memang tak la. hahaha. adess..

dugaan.sabar.

aku buat cermin mata baru! ekekek memandangkan spek ni dah tak berapa nak nampak, nak usha2 pun dah tak berapa nak clear, so aku decide buat spek baru.

kaler pink gittew. gambar nanti upload XD

2007 punya spek kaler purple. 2009 punya kaler biru, 2012 punya kaler pink!! wehuu, sengaja aku amik lain2 kaler. mungkin lepas ni kaler hijau atau kuning pulak kot. muahaha

sekian cerita aku pada entry kali ni. ada sapa2 rindu aku tak? aku rindu sangat kat korang. kbai~

7 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

meriah juga raya klu rmai yang datang...bju raya tetap chantek walau dah pernah pkai....dating ngn mama? tutti frutti....bestnye....

xpe...smpan jew kuota utk kegunaan di rumah...alang alang ada wifi....pkai lew....

PSSS...t upload yea pinkky speckky tu...sure cun....

Cik Puan iLa said...

TATI tu kt mne ye?

Anonymous said...

fuyo..datem ngan mak :)

kaler pink giteww.. ce uplod gambar nak tgk gegel ke tak..haha

NasQ said...

nampak kurus dah la...

are_lin@yu said...

fatin mirip mak..hehe..salam syawal fatin ;-)

Kak Imun said...

Salam Aidilfitri, fatin. Semoga sihat2 selalu dan selamat belajar ya.......:)

kay_are said...

terbalik... aku tak suka balik kg sebab tak best.. macam ari tu pun bile balik umah lik baru r meriah raye.. huu

ARTIKEL RAKAN BLOGGER