Sunday, November 1, 2009

SGT GEMBIRA..YUHUU..!!

salam utk semua..


praktikal sudah tamat.sudah berakhirnya pada 29 oktober tepat jam 4.30ptg.last punch card..wuu..sedih2..hakhak..rasa cam baru nak gi daftar utk praktikal..rasa cam mula2 dpt msj afan wish me luck pagi2 ari start praktikal..semua terasa lagi..masih baru lagi..huhuh...tapi dah berakhir.dah kosongkan bilik.hanya ada tiqah.tu pun dia tak de..tido bilik nabila.takot katanya tido sorg..aku xtakot tido sorg.tak la seram pun..cuma takot lipas jekk..heee~~


3hari 3 malam aku bertungkus lumus siapkan repot.. bayangkan tido lewat..kul 3 pagi...pagi2 kena bangun awal.kena sambung buat lagi..mata aku cam panda.,tak lagi menjadi seperti kata2 syaira (ko ni..kul 11 dah pengsan).. hahah..aku tidak lagi pengsan seperti biasa..ngeh2..yeahh..akhirnya tepat jam 6 petang tadi dah siap smuanyaa...


aku buat 65 muka surat jek..itu yang termampu..call cik fairul.dia cakap brapa pun tak ape.asal buat.lega la..cukup banyak dah tu aku rasa..pening2.mak aku masak je kasi aku makan.yela aku kalau tension kan confom makan je..hihi..pastu pagi2 tengok kartun..utk release tension.hakhak.ape2 dah aku ni..aiyookkk..


so dah siap tadi.pegi print..pegi pun dah kul 7.1st kedai kata *maaf dik.kdai print tutup kul 5*...okkk..pegi kedai lain plak..*maaf yaa..kat sini xde print*...xpe..jalan lagi..g casa limbong lak..kedai tutup..ada sekeping kertas di stu..tertulis REHAT!..haha..amek ko..terkejut aku..masa tu dah azan maghrib dah..huhu..pastu pegi kedai buku..ada macam2 kat stu..haha..pas tu aku tnya lagi..*nak print bley?* dia geleng2 kepala..hampesss..ayah aku cam dah moody..yola..jap g dia nak g keja..hihihi..


akhirnya....singgah ke satu kedai cina..lebih kepada kedai alat tulis la.so ada print..akhirnya..so anak dia print la..65 keping semuanya.n binding sekali. beli cover page utk repot..warna dark green.haha..warna rasmi utk bdk2 praktikal peringkat diploma. masa tu kan..tgh jalan2 dalam kedai tu..tggu repot di print..tetibe aku jumpa mekanikal torchlight!!! waaa..mau menjerit aku kat situ..yela..dari mula2 aku praktikal aku cari merata2 kat kemaman.tak de jual..cina tu kata sebab benda tu org dah tak pakai.skrg org lebih suka guna torchlight yang ada batery dan elektrik...masalahnya aku bukan nak guna..aku nak design..umah aku pun byk torchlight..hakhakhak..tak payah beli lagi..~ ngeh2..


so..tunjuk kat ayah aku..ayah aku cakap beli la..hihi..rm 5.90 jer. murah jek.tak la mahal.hehe. so aku pun beli la.cam teruja jugak la guna kannya..picit2 je kuar lampu..hihi...lalala~~ dan akhirnya pembayaran bakal dijalankan..auntie tu dgn pantas mengira di kalkulator nya..and dia cakap.. * cik.rm82.80 semuanya* hah??! ayah aku terkejut.. sekeping kertas berwarna berharga rm1.50.aku ada kertas berwarna ada 60 keping.kira la sendiri..haha~ alahai.. bayar la jugak.tak kan nak hutang kot..ekekek..kuar kedai..ayah cakap..*nanti balik kulim..jalan kaki ye* hahahaah..yola abah..jalan kaki pun jalan kaki la..kurus skit..wahahaha


esok aku nak ke tati.antar repot suruh supervisor sign..wat projek yang tak siap2 agi..harap2 machine ok sok pagi.jgn la buat hal..mngamuk aku kat situ..pas tu nak uruskan pasal aku dah abis l.i..pasal asrama..n smua2 la..hehe..sehari gak kot aku dok stu..dah tu pagi2 buta aku kena pegi..sebb ayah aku antar trus masa dia on the way nak g keja..maknanya pegi mcm biasa!! waaa..tidak dapat menerima hakikat ini...ngeeee


selasa ini balik kulim.yeah! lusa..lusa..time tu birthday kirin..hehe. aku nak balik kulim!! tak sabar2..serius,,aku sangat2 rndu kan kulim..waa!! hehehe..tapi aku cuma tak sanggup nak lalui perjalanan sejauh itu..wuu..petang or malam la aku sampai..aku pengsan 3,4 x dalam kereta pun masih tak sampai2 agi..isk2..dasyat.sangat sadis....



akhirnya ari ini aku terima someone dalam hidup aku..akhirnya..wuu~~ harap ini yang terakhir..sungguh payah utk aku menerima lelaki lain selepas mengenali ahmad faiq..dan akhirnya aku terima. ngee...aku dah ada semangat dah..dah tak de sedih2 dah..dia betul2 buat aku bahagia dan melupakan faiq itu.ngeee~~terima kasih.! =D


ok la sampai setakat ini saja..aku sudah happy..sudah gembira..hihi...thanx pada smua..lalala~~ gudnite..selamat malam =).

8 comments:

Dee said...

taniah krn bejaya menyiapkn report n tamatkn LI...
huhu...
tak tau laa LI aku mcm mne lak nnti.... tgh pk nak wat PSM jee....
ehe~

~ miErA ~ said...

bahagia la tu..
agagagga..

Unknown said...

seronoknya dia~~

aku nk balik sp~~ huhuhu~~

biELa said...

ooo..dah tukar status ke?
hahahaha

ni yg best ni..
ngee~

smoga IT aku tak sesusah engkau
lalalala~

weh..ko dah ade dia..ko mesti lupekan aku
xbes2

pg ku pelik tanpa msej kamu!!!



p/s : rmai nau berbahagia saat ini..aku jeles..tapu pura2 tak jeles..

hahahaha

Kusyuk said...

Syabas sebab selesai LI,
rm82 tu print!?,kau biar betul yang pergi guna kertas bewarna tu kenapa?.
haha.

►içéq◄ said...

bole la kacau kamoo lepas nie..windu lor~~
^^

*xgtau pn dh ad org br..=(

Balqis Riza said...

tahniah syg =)

teringat dulu, masa persediaan aku nk ke indo, aku beli bj br..sng ckp bj dlm br..hahaha..dan juga lain2 la..byk la..
bila bayar, ayah aku garu kepala sbb jumlah harga, 530rgt..

then ayah aku byr..aku serba slh..aku g kt ayh aku n ckp, 'semua ni akan worth it daddy..i'll make u the proudest father..i'll study my ass out kat sane nnt..the word 'thanks' stil cant balas ape daddy dh buat..even if i say it million times'..

haha..sayu..then ayah aku ckp 'just put me before anythng u do..ANYTHING..u'll do good'..paham tak? ayah aku ckp, ape sj aku buat, letak die dulu..mksdnye, kalau aku shopping, pk die..kalau aku nk buat sumthng, good or bad, pk die..kalau ape2 la, pk die..

so conclusion, i mybe not very good, but at lis im not bad..coz everythng i do, i make sure i always put my dad infornt..

others later babe..bg makayah bangga dulu..buat dorg bhgia dulu..lain, nnt pk..

utamakan keluarga..di situ bahagia =)

just a friendly advice..lav ya~

Noor Fatin said...

dee...thanx..psm tu ape??

miera..ngee..bluwekk

syira..bila ko abis fnal..ko dah bleh balik =)

biela..baru bbrapa jam dah rndu?? =p

syukk..gmbr2 la..kna la berwarna..xkn itam putih kot..

iceq..rndu kamoo gak..ehhhe..err..lalala

bal..thanx..=)
yayaya..walau apa pn..aku tetap pntingkan kuarga
aku tgk kuarga aku dah byk berkorban utk aku..
aku xkan sia2kan mereka
thanx dear..
=)

ARTIKEL RAKAN BLOGGER