Thursday, July 30, 2009

RM7000??

salam..

pagi2 td tgh syok2 msj ngn jierah..tetibe ade org call...sblum tu amek,sepupu aku kol..hik2..tp yg kol kali ni gna private num..seyes aku terkejut..ermm..n percakapan dimulakan..

saya-hello
dia-hello
saya-ya?
dia-saya abdullah rashid dr syarikat celcom di kuala lumpur..ini kah num cik? 013-50250**.?
saya-ye saya..ada apa? sapa ni.
dia-saya nak ucapkan tahniah kepada ibu sekeluarga dan memberitahu cik yang cik telah memenangi cabutan bertuah dari celcom.rm7000.
dari syarikat celcom di kuala lumpur.
saya-oo.eh? abis tu?
dia-saya nak kasi duit ni kepada cik..nak transfer kpd cik..
saya-so??
dia-berapa ya number akaun bank cik?
saya-num akaun?
dia-ya...nak transfer rm7000 kpd cik.berapa cik?
saya-ohh..saya tak de akaun bank la..
dia-kenapa tak da?
saya-saya skolah agi..mana de akaun bank..adeh!
dia-oh..kerabat cik? maksud saya keluarga..berapa num akaun?
saya-ooh..saya xtau la plak pasal diorg..xtau diaorg ada ke x..
dia-cik,
saya-ya??


talian diputuskan..
wakakakakak..


aku gelak semahu2 nya..act dlu kan..ayah aku pnh dpt panggilan yg sama..lalala~~
masa tu dia kat ofis..yg ckp bukan org malaysia..ayah aku byk tnya sgt..smpi org tu xtau nak jwb ape..hahaha..


yg telefon aku tadi pon..bukan org malaysia..bunyi cam org indonesia xpon bangladesh..
sbb cara dia ckp slank lain..pas tu panggil aku ibu! pas tu sbut kerabat..haahhaha~~ ckp bahasa melayu pon mcm baca kat kertas jek..agaga..pas tu ada bunyi2 ada org kat blakang.tlg ckpkan..adeh!!


alahai.nape la smua ni ada..xpenh pon la aku dgr clcom kasi cabutan bertuah..haha~~
lagipon yg kol num private.kalau btol la.confom ar kan..num clcom..alahai~~


sapa2 penah kene cam ni?



p/s: 2hari cuti..aku pulang ke umah!! yeah!! lalala~~ dua hari dah kat tati ni..aku npk ramai yg pakai topeng muka..ari tu ada sorg suspek h1n1..tapi pas tu ada announcement ckp dah bebas dah dr h1n1..isau gak aku ni..aih..



location lepas ni..chukai kemaman..hak3~~ lalala.


daa..salam~

10 comments:

~~oOpEt~~ said...

aku pnah dpt kol cmtu...setahun y lalu rsanya...msa 2, aku sem 3...tol la 2....hahaha....cuak ar aku...aku kol celcom...dye kta, dye xder wat promosi paper...celcom suh aku wat report pulis...tp maleh la aku...t pnjg lak cter...hahaha....

BaLQisRiZa said...

hahaha..nmpk benor pengsonglap duet org

Musafir Melayu said...

good for you to be cautions

Dee said...

huhu...
bhaya skang nie.. mcm2 da org tipoo nak dptkn no akaun...
aku penah skali tertipoo ngan m2u...
seb bek aku cpt prasan, trus tukar password...
klu tak RM0.00 laa wit aku dlm tuu...

hey there syaira said...

woottt..seb bek..law x..selamat duet..ahaha

Masz said...

ini aku penah dpt..
dye sms ckp dpt bpe riban ntah..
ak smngt je nk hadiah 2..
tp, ak xde kdt nk call ke msj ke..
ak biar je la..
patotnye nk call lps abes kelas..
tp dah lupa psl benda ni..
nseb bek la..

jierah said...

heeee.....ade nme sy disitu..hukhuk

NOOR FATIN said...

oopet..haahha..tau xpe..wat xlayan je la.nsb baik aku bukan mudah tertipu..ngeh2..

balqis..ati2 ek.hehe

musafir melayu.thanx

dee..aku ckup susah nak kasi num akaun kat org yg xknal..ahahha..yg kenal pon aku xbg..lalala~~

syaira,..tau xpe..ahahah

famy..smua tipu je tu..jgn la pcaya..


jierah.ahhaha..nmpk jugak ek..lalala

~~oOpEt~~ said...

aku marah sma operator celcom rini...biol tol...xreti hormat pelanggan...hoho

NOOR FATIN said...

lor..apsal?

ARTIKEL RAKAN BLOGGER