Sunday, February 26, 2012

SEKIRANYA..

assalamualaikum..

sekiranya aku dikatakan sebagai penyebar fitnah, aku mohon agar orang yang difitnah memohon kepada Allah SWT yang Maha Mengetahui agar aku diberikan balasan setimpal samada di dunia atau di akhirat kelak. aku redha. sekiranya aku memang benar penyebar fitnah itu. dan aku tau apa balasannya.

" dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan," (al-baqarah : 191)

Rasulullah s.aw. bersabda " tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah" (hadis riwayat bukhari dan muslim)

dan sekiranya aku difitnah, aku mohon kepada Allah yang Maha Besar lagi Maha Mengetahui, agar satu hari nanti, Dia tunjukkan kebenaran yang sebenar-benarnya pada semua orang. aku tak pernah berhenti memohon kepada Dia yang lebih mengetahui walaupun hal tersebut disembunyikan, disorokkan dan diputarbelitkan sekali pun.


berkata-katalah selagi lidah anda masih lembut untuk berkata kerana jika satu hari nanti, lidah sudah keras, maka tak boleh lagi untuk berkata-kata. ketika mulut terkunci,tangan dan kaki bersaksi.

aku percaya kekuasaan Allah. aku percaya janji Allah. dalam dunia ni Dia yang paling berkuasa. yang mencipta bahagia itu adalah Allah, maka mintalah bahagia itu pada Allah.

jika kebenaran muncul suatu hari nanti dengan izin Allah, aku mohon jangan sesekali cari aku. mohon la ampun kepada Allah swt.

walaupun kotor pada pandangan manusia, kita tak pernah mengetahui apakah pandangan-Nya.


Allah s.w.t berfirman, 'tiadalah terjadi sesuatu bencana itu melainkan dengan kehendak Allah, dan siapa yang percaya kepada Allah nescaya dipimpin Allah hatinya. (surah At-Taghabun : 11)

2 comments:

alyea said...

fitnah itu ibarat tidur..sesiapa yang membangunkan fitnah itu maka Allah melaknatnya..=)

kay_are said...

bersabar r banyak2.. biar ape orang nak kate.. kite lagi tau kebenaran nye..

ARTIKEL RAKAN BLOGGER