Wednesday, February 29, 2012

FOR MY LOVELY FATHER

salam..

harini 29/2/2012. 4 tahun sekali bulan februari ada tarikh 29. 4 tahun sekali. selain tu bulan februari cuma ada 28 hari. uniknya bulan februari :)

dan harini juga merupakan hari lahir abah tersayang, yang ke 52 tahun. alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah, Allah panjangkan umur abah hingga ke harini, bertuahnya aku dan mama mempunyai seorang abah dan seorang suami yang sentiasa bertanggungjawab dan tak pernah melupakan tanggungjawab sesaat mereka diijabkabulkan :)

sebabkan abah cuma ada anak seorang, iaitu aku, abah sangat sayangkan aku. abah sangat manjakan aku. tapi bukan manja dan sayang dengan menuruti segala kemahuan aku.. itu tidak. dulu masa aku masih bersekolah, tengok kawan-kawan ada handphone, hati memberontak sangat, nak handphone, merungut2 kat abah, kenapa aku tak boleh dapat handphone sedangkan orang lain boleh? sampaikan satu tahap form 3, aku langsung tak bercakap dengan abah sebab dia tak nak belikan aku handphone. berbulan-bulan jugak la tak makan semeja dengan abah, tegur abah.

aish. kalau nak cerita, kenakalan aku, satu entry pun tak cukup. selebihnya biarlah aku ja yang tahu. keh3 tapi kisah dulu. masa tu biasalah masih remaja. dan abah paling tak suka kalau aku beli majalah hiburan. dulu aku peminat setia mangga, kahkah umur 18 aku dah tak baca, aku start kumpul majalah hiburan dari umur aku 11 tahun (sebab masa tu kumpulan newboyz tengah naik), URTV, HAI, semuanya tak pernah ketinggalan.. kalau time beli dan bawak balik rumah, abah ada kat rumah, punya takot, aku akan selitkan majalah tu dalam baju pastu terus lari dalam toilet konon-konon sakit perut. keh3 tapi pernah jugak kantoi dengan abah, aku susun semua majalah penuh atas katil sebab nak kira dan nak asingkan, tetiba abah masuk bilik. nasib baik dia tak marah. hik3. sekarang memang tak de dah majalah2 tu, aku rasa mama dah buang kot masa nak pindah kemaman. keh3

dulu2 aku akui aku memang tak rapat dengan abah, apa-apa pun mama, semuanya mama, sampaikan satu hari tu abah cakap dia pun nak dengar jugak apa aku nak cerita, kongsikan la. sejak tu baru la berani kongsi. kehkeh.

dalam banyak-banyak lelaki aku kenal, hanya abah yang betol-betol memahami aku, dan dia tak pernah tinggalkan aku waktu aku susah sangat-sangat ke, senang sangat-sangat ke, dan usaha macam-macam untuk bagi aku habiskan sekolah, diploma. peh bila teringat balik, terlalu banyak jasa diorang kan. tak mampu aku nak kira.

bila dah hampir umur 23 ni, aku tanya pada diri sendiri, apa aku dah pernah buat untuk abah? :((

mungkin ada tapi tak setanding apa yang dia dah buat. contoh kalau 1000 dia pernah buat untuk aku, aku rasa aku buat tak sampai 10 kot. rasanya la.

ya allah..

buat kesempatan ini, aku ingin mengucapkan selamat hari lahir kepada abah yang paling disayangi, satu2nya abah yang aku ada, takkan mungkin ada pengganti, takkan mungkin ada orang boleh ganti dan takkan boleh ada sesapa ubah statement,aku bukan anak abah. selamat hari lahir yang ke 52. semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki olehNya, terima kasih kerana menjadi abah yang terbaik, tiada pengganti, semoga aku diberi kesempatan membalas jasanya selagi hayat masih dikandung badan. insyallah. selalu aku berdoa agar aku diberi kesempatan untuk membalas jasanya yang tak terbalas lagi sehingga kini.


'SELANGKAH ANAK PEREMPUAN KELUAR DARI RUMAH TANPA MENUTUP AURAT, MAKA SELANGKAH JUGA AYAHNYA ITU HAMPIR KE NERAKA'

bila baca statement ni, aku jadi takot sangat2, insyallah, aku takkan biarkan abah melangkah ke neraka kerana kecuaian ku ini, tak kira di mana aku berada, dengan siapa aku berada, insyallah. tak sanggup rasanya bila lihat abah ditarik ke neraka, sebab diri sendiri degil tak nak menutup aurat. insyallah.


izinkan anakmu ini membalas jasa dan pengorbananmu sampai bila-bila

i love u abah, always love you :)

4 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

sedih lak bc entry ni....slmt hari lahir pkck..

moga dipnjgkn umor..amiinnn..

are_lin@yu said...

wahhh umur ayah kita sama lah fatin..hehe..birthday ayah ayu esok...
selamat hari lahir untuk ayah fatin..;-)

roziahojijie said...

Sebaknye bile bace entry nie . tetibe teringat kt abah sy .. :'(

Nelly The Strange said...

wah .. nice entry .. wish untuk nelly kat ayah tuh ! hehehhee

ARTIKEL RAKAN BLOGGER