Saturday, September 5, 2009

KISAH KUIH RAYA~

salam..

arini aku masih di rumah..sok aku dah keja...maknanya sok aku dah balik ke asrama yang *tercinta* itu..

tadi petang mak ckp..jom kuar g beli barang2 nak wat kuih raya..! aku pon dah bosan on9 ikut je la..nasb baik abah xkeja arini..so kitorg g ar beli..hehe...aku g kat tunas manja kat kemaman..lebh kurang macam giant la tempat dia..tp ni dipanggil tunas manja.hik2....ramai sgt org dlm tu....mungkin sebb arini kan cuti..lalala~


ramai family yg bawak troli..n majoritinya byk yg beli alat2 nk buat kuih raya..hahah~~ wah..xsgka dah pertengahan bulan ramadhan dah..smua kdai2 dah start pasang lagu raya..
n smua dah beli brg2 utk wat kuih raya...hehe... thun ni bdget agak2 lari mybe mak aku akan wat kuih samperit..tat nenas n popia..hoho~


tahun lepas kitorg beli jek..masa tu masih kat kl..3balang..2balang utk kitorg n satu balang utk si dia..*maaf tahun ni bdget sy lari..kad raya pn dah xbrbunyi...duit raya pn xde..kuih raya xde,,n baju raya pn xde utk kamuu..* lalalaa~


masa aku form 3..aku penah keje ngan mak kawan buat kuih raya ni..masa tu dia wat tempahan kuih yg byk..mcm2 jenis..aku keje xla lama sgt..tp bleh la tahan..dr kul 10 pagi smpi setengah jam sblum bukak pose..hihi...byk pngalaman yg dapat..wat kuih itu ini...mcm2..rndu sgt itu..haha~~ tapi masa tu kat kl..lalala


thun ni jugak tahun ptama slama aku hidup 20 tahun ni..kitorg xbalik beraya kat kg kat butterworth. sebabnya jauh..dlu kl bleh la balik...ayah aku pn xdapat cuti lama..dlu2 balik gak..kdg2 raya kdua baru balik...ni xbalik lgsg..hehe..nak wat cmm ne..dah raya kat perantauan..ekeke.. so hilanglah harapan ku utk trima duit raya lagi..lalala~ *aku kcik agi*


patengbaginota- aku xbalik kg tapi ari2 aku pasang lagu balik kg..hahaha~~

patengbaginota- ingt kwn2..7september ni ari penting bagi aku....lalala~ aku akan menggegarkan jalan jelatek itu..hahahah~

patengbaginota-aku rndu bdk mmt itu..rindu2..lalala~~ n jugak technician cute itu..hehe..


patengbaginota-sesapa yang buat kuih raya tu..ingt2 la aku kat sni..post la sni.nti aku bg alamat umah tau..cian aku raya jauh2 dr korg..hik2


patengbaginota- cause when im with him..i am thinking of u~





*akhirnya nazrol pergi dr hidup aku buat slamanya*




-saya penh syg awk..awk slalu tolong sy bila sy susah..tp sy xtau nape awk wat kputusan mcm ni..mngkin awk dh bosan...sbb awk tau ati sy tetap kat si dia..maafkan sy syg...sy harap awk bahagia.thanx sbb penh bahagiakan sy*

13 comments:

i . s said...

nak kuih raye ke?
nt aku bg
haha

NOOR FATIN said...

ok!!! aku tggu dr ko tmenk!!! hahaha~~

biELa said...

kuih raya..kuih tak raya
tapi aku nak duit raya
agak-agak
ada tak?
hehehe

NOOR FATIN said...

duit raya? xde kot.
kalau nak dtg umah ek..ekekeke

LeMaNtO said...

i like kueh tat so veli much..

psst2:aq da mkn sebalang kuih tat mggu lps..org yg wt kuih tat yg sdp itu ialah ibu yg t'syg..weee~

NOOR FATIN said...

mak aii lemann
kan xraya lg


isk2..leman..nak sebalang..free eh..ekekek

n0tty^saKUra said...

eh...dh blik dr jordan ke?g tunas manje yg mcm giant tu...wakakaka...hah...raya kang akak blik...jgn lupa sdia kuih2 raya n wet raya...hias skit blik tu..gntung2 kad raya tiruan pun takpe..hehehe...tien..jordan pe cer?nma akak kat bwh ag ker?

ada aku kesah said...

faten..
aku nk kad ry bunyik2...
haha....


nota penampaq:aku nk bg kad ry yg cute utk dy...

cambesje said...

aku nk kuih semprit leh???

thun nie x sempat wat kuih kot...

xde yg membuatnye...xsempat kot...
balik kg pown 2hr b4 rye~~

huhuhu...

besnye klu dpt wat...

Lynna said...

aku ngidam tatr gulung.. ngeee~ sagt sedap...
7 september... lesen aku mati wuuuu~
(T_T)

NOOR FATIN said...

akak..raya fatin cuti smggu jek..tp smggu sblh raya rasa dah dok umah kot...sbb bdk2 tati cuti..xkn nak dok asrama sorg2!! waaa....hias no hal.duit raya susah skit..ftin tgu akak yg kasi..ngeh2.. nama? oo..ada lagi..xdenye diorg nak buang..ish2..femes bilik kite kak..hakhak


juju.kat si dia pn aku bg kad raya xde bnyi..thun lepas ada bnyi.xde duit jgn byk bnyi.hahaha..aku ckp kat dia..hahah~ beli la..mst dia suke.


bleh2.bg id ym.nti aku send guna ym..hakhak


lynna..lesen ape?

HonEyBuNNy said...

awl nya da beli brg raya....hehhe..nak wat jgk la balik umh nti...uhuhuh...FATIN..nak duit raya..hehheheh

NOOR FATIN said...

ila..duit raya xde..hakhak

ARTIKEL RAKAN BLOGGER