Friday, May 28, 2010

TAG-kalau tak jawab kena sekeh.. lalalala :P

salam.

harini aku bangun agak lambat. lagi seminit nak masuk tengahari aku baru terjaga. huhu sakit badan. tak larat sangat. ~ tapi pagi ni dah ok. huhu..

nana tag aku!! terkejut aku. haha soalannya agak panas2. hik2. so harini aku akan jawab tag ini. nak kenal nana? atau nama panggilan usagi kechik? hehe leh click link ni.

http://usaginana.blogspot.com/

usha la blog dia. cantik.... blog aku pun tak cantik macam blog diaaaa.. wuu selalu tukar2 layout.. heee.. thanx syg. aku nak jawab nih! hahaa


1. tindakan anda bila dengar bunyi kilat dan petir.

di rumah=biasanya mama yang akan bebel2 ingatkan kena tutup plug itu ini. segala suis kena tutup. dalam semua bilik. hehe semua mesti cabut plug terutamanya plug laptop dan televisyen sebab mama kata kalau meletop, tak kan sapa nak ganti balik..weeee

di asrama=kadang2 terlupa. kalau kilat dan petir, baring2 atas katil, tarik selimut pastu tido. yela nak on9 tak boleh.. hakhak. tapi mesti akan tutup plug dulu. huhu yela, benda awam kena jaga jugak woo. dok asrama bukan freee. hehe


2. reaksi apabila ada orang mengutuk anda.

dulu2 aku selalu kena kutuk. asal balik kampung je kena kutuk. gemok la apa la. ngan kawan2 masa sekolah pun pernah. terutama dengan budak2 lelaki yang nakal2. aku mesti akan jawab *aku gemok2 pun aku xmulut busuk macam kau, lagi satu, mak bapak ko kasi bape ribu kat mak aku sebulan utk sara aku makan? tak de kan,. so tak payah nak sibuk2* pernah aku kata *orang kurus2 buat apa, hati busssukkk*. haha mama aku selalu pesan, ingat kalau kita ada pendidikan, ada kerjaya, orang takkan hina2 kita lagi. orang akan malu dengan kita. sebab orang yang dia hina2 dulu pun boleh berjaya.

3. reaksi bila jumpa favourite artis.
mungkin ini kali pertama aku letak gambar aku bersama tomok di blog aku. hehe dulu2 mana la aku ada blog..wee. kalau kawan2 aku yang sekolah sama2 dgn aku masa sekolah rendah tahulah yang aku suka sangat2 dengan tomok dan kumpulan dia, new boyz. apa yang aku xde tentang tomok n NB. semua ada. album,baju, majalah2, keratan2 akhbar dan apa saja yang berkaitan dengan tomok aku ada.ni kali ketiga aku jumpa tomok. 2x aku jumpa, aku hanya memandang dari jauh. yela, tak de kamera, apa pun tak de. hehe tapi haritu 20/12/2008. mama bawak aku ke gathering bersama peminat2 newboyz kat setiawangsa. apa ntah nama cafe tu. aku dah lupa. hehe best sgt2. dia sgt baik, sangat ramah. layanan yang diberikan oleh semua anggota new boyz sangat memuaskan hati. huhu best sangat la. malam tu tido tak lena. ahaks. ni gambar kenangan aku dan dia, gambar mama aku dengan tomok pun ada. heee.


lepas tomok, aku gilakan lelaki ini. eh bukan. kumpulan ini, haha. dari awal kemunculan mereka sampai la skrg. kenal x? haha sam bunkface. aku dapat gambar ini dari jierah ansem. hehe thanx jierah kerana memahami hati kawanmu ini.. weee~ blum penah jumpa lagi, kalau jumpa, tak tau nak cakap apa., confom pengsan. haha memang suka gaya dan personaliti dia.


bang. pinjam kasut boleh?
(mungkin ini yang bakal aku katakan)

4. 3 bad habit

=bangun lambat
=suka tangguhkan kerja
=suka makan lewat malam.


(aiyark, mahu berubah!!!)

5. apa yang anda akan lakukan bila orang lain sibuk dengan hal anda.

=helo, jaga tepi kain sendiri sudaaaah~~ semoga orang lain sibok dengan hal anda kembali..ahaks.


6.apakah reaksi anda bila terkentut kuat/ busuk di khalayak ramai.

=buat tak tau sudahhh~ kalau orang tanya, pandanglah orang belakang anda. hahaha!!


RANDOM QUESTION ABOUT YOUR RELATIONSHIP.

1. the date you have declared with your 1st couple.

= ntah. tak ingat. sekitar tahun 2000. (gatai, darjah 5 dah bermain cinta). lalalaa

2. apa yang anda lakukan sekiranya anda merindui bf/gf anda.

= sms, call, tengok gambar2 kami. waaa.. skrg pun sgt rindu, setiap masa rindu lah!

3.how's your 1st date with your 1st couple.

=aiyark, sudah lupa. haha kalau cakap sy syg awak, terus kapel kan? hahahaha~ lupa2.

4. adakah anda mempercayai bf/gf anda 100%.

=yaaa..

5. adakah anda rasa bf/gf anda pandai pujuk?

= haha of cozzzz~ dia sangat pandai pujuk aku.. heee..

6. reaksi/tindakan anda bila gf/bf anda menghabiskan kredit utk org lain.

=utk sapa? family? aku tak kisah. kawan? kawan pun ada batasnya la kan. terutama perempuan. takkan nak bergayut pasal urusan kerja selama 5jam kot. itu lain dah. tapi setakat ini alhamdulillah,  tak penah buat lagi. kalau dia buat? errr.. paham2 la yeee..

7. what are you going to do if your besties have a relation with your ex?

= err.. setakat ni tak de lagi kot. haha jap2, ntah la. tak de lagi. kalau ada la kan, tak tau. kurang contact dah kot. err..macam tak de laki lain je kat dunia ini. ex aku jugak nak dikebasnyaa. opss.

8. adakah anda akan menelefon bf/gf anda sekiranya disuruh?

=selalunya kol sendiri,. tak de pun dia suruh, dia pun sama. bila aku tak de kredit, aku suruh la dia kol aku.. hehe =p

9. reaksi anda bila bg/gf anda masih berhubung dengan ex dia.

=syukur, aku cinta pertama. dia tak pernah ada ex. cuba tanya dia pulak. haha :P



tamat. the end. haha wah nana, soalan english malay la, campuran. haha apa2 pun thanx k!!

aku nak tag 3 orang

=amy farah
=yuhana miko
=syira


sila jawab. kalau tak aku suruh nana sekeh korang pulak..huahuahuahua..

salam :)

7 comments:

cambesje said...

bapak la soklan yg bwh2 tu mantop gla.. haha~~

tgkla nnt klu aku nk rajin, aku wat la..

jierahansem said...

uih..suruh tgk psl yg ni ka..err..malu gambau buruk..huuuu

farah said...

nanti amy wat tag ney ye...takut ne sekeh...adoiii...hehehe

~ miErA ~ said...

aaaa~~ tomok-ku~~

NOOR FATIN said...

syira: ok :)

jierah: sam aku ensem okay. hahahaa

amy: ok.. hehehe

miera: tomok aku! hahaa

►içéq◄ said...

errr..igtkn faris kt gamba 1st tu..glup2..

☻UsaGi NaNa☻ said...

hahah...aku lak yg kne..hahha~

ARTIKEL RAKAN BLOGGER