Wednesday, May 4, 2011

TUNAI JANJI : REVIEW BLOG HAIZA ARYANI DAN CEMPAKA KUNING

salam

post kali ni aku nak buat pasal teka teki aku yang aku buat baru-baru ini kat blog contest/giveaway aku tu. hehehe dua pemenang dah aku topupkan. dan ini adalah dua pemenang yang dapat tempat kedua. hehe aku janji aku cuma nak review blog diorang saja. nak bagi hadiah lain tak mampu lagi :( sebab tu GA suka2 je. simple sangat. hehe apa2 pun thanx sebab memeriahkan teka teki aku tu k. hee


review HAIZA ARYANI ILYAS.

Beliau mempunyai dua blog iaitu blog peribadi dan blog contest/GA..

Mari mengenali siapa beliau!!

namanya haiza aryani iylas. lahir pada 29/12. tidak pulak dinyatakan tahun berapa. hehehe asal penang dan sedang belajar di UUM. milik mohd amirul hakim. :)


ni blog contest beliau, beliau jugak seperti aku. suka join contest/GA!! hehehe setakat ni dua kemenangan milik beliau. dapat novel dan menang teka teki aku tu :)


ni header kat blog contest beliau.


pendapat tentang blog ni :

* kemas
* sedap mata memandang
* susunan widget yang teratur
* tak berat dan maknanya ringan la. heheehe
*pemilihan warna yang ceria.
* tulisan mesra pengguna. hehe tidak la menyakitkan mata. :)

apa yang perlu ditambah :

bloglist. hehe tak nampak pun ada bloglist :) kalau boleh tambah la tau. letak link blog yang anjurkan contest/GA yang awak masuk. bila ada pengumuman penting, awak akan cepat alert :)


blog personal beliau



ni header untuk blog beliau ye. cantik sangat. ada gambar mak ayah :)

INSAN2 KESAYANGAN HAIZA ARYANI

mestilah kedua orang tua beliau. hehhe.. sweet je :)

buah hati beliau :)

WISHLIST BELIAU!

dah dapat naik flight ye.. saya pun tak dapat lagi..waaaa. hehe semoga mendapat keputusan yang cemerlang!

pendapat tentang blog beliau

*sejuk mata memandang, sebab warna biru laut!! suka2!
* ringan. senang nak loading
* ada label kat atas. senang nak cari. :)
*kotak follower kat atas. senang nak follow :)
*entry warna warni tapi tak serabut!
*widget kemas dan teratur

apa yang perlu ditambah

*tak de dah rasanya. semua lengkap! hehehe :)

pesanan untuk haiza aryani :

* jangan putus asa ye bila join contest/GA . masuk je apa2 contest walaupun menawarkan hadiah GA. jangan sesekali patah semangat. Insyallah, mana tau rezeki awak dapat hadiah gempak2! hehehe
*kalau boleh jangan tulis entry pendek2 sangat ye. panjang sikit tapi ada point dalam tu :)
* rajin la berblogwalking, datang komen entry orang lain.


itu je rasanya. semoga berjaya dalam hidup. dalam dunia blog ni banyak cabaran dan rintangan. jangan cepat putus asa dan selalu la mintak tips apa2 saja kepada blogger2 lama :)

terima kasih kerana buat entry pasal saya ;D



REVIEW CEMPAKA KUNING

seperti yang semua orang tau, terutama geng2 CGL iaitu yang rajin join GA dan contest ni, dia adalah seorang blogger seperti saya. heehhe suka jugak join GA dan contest. dan banyak kali dah menang!! hehee tahniah sebab menang teka teki saya. berjaya jugak jawab ye :P


mula2 bila kita melangkah je, kita akan nampak header beliau!

bunga cempaka kan? hehehhe.follower pun dah ramai. tahniah2!!

setahu aku cempaka kuning ni ada dua blog. ni blog contest beliau. lagi satu personal. tapi aku cari2 tak de tak jumpa pun..wuuuu. tak tau yang mana satu blog personal beliauuu. jadinya aku akan review pasal blog contest/GA ni je la :(

cempaka kuning dah menang banyak contest/ GA antaranya :


pemenang utama!


menang lagi!


menang hadiah utama!


menang! hehe


menang jugak!


menang top refferal


top refferal!

dan banyakkkkkkkkkk lagi. ni suku je hadiah ye yang dia menang. hehhee


aku kagum betol dengan blogger yang menang top refferal ni. bukan senang kot. aku pun tak penah menang,. hahaha, yela, kadang2 orang lain yang lebih dulu diorang letak jadi refferal. hehe. susah2. apa2 pun tahniah cempaka kuning!

pendapat mengenai blog cempaka kuning

* kemas
* widget teratur!
* sedap mata memandang
* walaupun ada 3 layer, tapi kemas sungguh. saya suka!! hehe
*bahasa yang mudah difahami
* mesra pengguna. heehe :) rajin komen blog orang :)

apa yang perlu ditambah :

lengkap dah rasanya. :)

apa2 pun tahniah kepada cempaka kuning. anda antara sumber inspirasi saya selain blogger2 yang lain untuk menang GA. hehehe tak penah berputus asa dan tidak kisah langsung dengan syarat dan hadiah2 yang ditawarkan walau tak seberapa, dia tak penah lupa untuk mencuba. bagus la. hehee :)


bagus dia buat label macam ni. senang nak cari :)


pesanan kepada beliau:

*jangan penah berhenti join GA dan contest ni. hehehe :) semoga berjaya!! :)


ok la setakat ni saja. hehe tahniah kepada 4 pemenang. nana mrul, fadzillah, haiza aryani dan cempaka kuning, kalau ada rezeki lebih aku akan buat contest atau GA lagi. tapi bukan dalam masa terdekat ni la. haha masih mengganggur sampai sekarang lagi :) terima kasih kepada semua ye.


MARI LER KENAL2 DENGAN DIORANG, TAMBAH KENALAN, ERATKAN SILATURRAHIM SESAMA BLOGGER!

14 comments:

Indah Fallen said...

GA tu ape?

velasrizal said...

ceh dia dh de buah hati..aku dh tlmbt haha

NOOR FATIN said...

GA tu giveaway la. heehhe :)

cik teynteyn said...

mari kite terjah ..

hehe ..

tp suke header first person tu ..

die letak gmbr mak ayah ..

tabik2.. hehe

cik ubi said...

mak aii! comelnye..tp dah bpunye..

nelly said...

terjah !!

Gen2Merah said...

bestnya kena review ni kan..

Cik Ezy said...

review la blog burok cik ezy plak..
hahakk

haiza aryani ilyas said...

terima kasih sangat2 ea..

saya amat2 menghargai nya.. :))

☻UsaGi NaNa☻ said...

wahh!!besh nye dpt menang mcm2 kn??

Republic Aku said...

yg pertama tu kiut blognya kan...

bunga said...

kenal2..hehe

cik azeya said...

mak aih. bestnye. cepat lah buat contest lagi. nak join. lepas tu nak menang. nnt boleh kena review. hee :D

asfira aminuddin said...

congrats utk mereka yang menang. i teringin nk menang. tapi tak penah join cmne nak menang kan. hihi. :D

ARTIKEL RAKAN BLOGGER